Dyre pelse


  • Syntes det ville være MEGET forkert at dømme J LO ... og andre som går med pels ... osv ... på det som de laver nede i et hulla-land som det tydeligvis var i den video ....


    Dømmer du også dem som spiser oksekød (det er slangtet på den måde som vi nu gør i DK) fordi der findes nogle muslimer som godt kan li ( :boxed: ) at "slagte" koen ved at skære halsen over på den og lade den forbløde ? ... Nej vel ?...


    Mink ... og andre dyr til pels-avl bliver aflivet på en lagt mere "human" måde i danmark (og ligende civiliserede lande) end de gør der nede hvor den dybe talerken ikke rigtigt er opfundet på det humane område ... ( blandt andet ) ... :]

  • Skal lige siges at jeg ikke selv går med mink-pels, men pudser mine ekko/gore tex-sko med noget læderfedt der indeholder mink-olie ... det er rent ud sagt skidegodt og jeg kan ikke se noget problem med det. Det er ikke anderledes end at man udnytter en ko lige så godt som man kan .... Ja, mink er kønnere end en ko ... sådan da ... men en ko er sgu sødere ... :)) .. og hvis jeg ikke har problemer med at spise en sød ko eller gå med en læderjakke der er lavet af ko-skind eller hvad man nu kan finde på at bruge en ko til når den er slagtet, så har jeg naturligvis heller ikke nogle problemer med at mink bliver slagtet og brugt ... naturligvis på en ordenlig og human måde så dyret ikke lider.

  • Synes også det er lidt nemt at sammenligne J-LO's pelse med den grove facon der bli'r vist i denne klippede video. Taget ud af en eller anden sammenhæng. Kan ikke bruge det til noget som helst.


  • Øhm, hvis de IKKE købte pelsene, så ville de nede i hulla bulla-landende jo heller ikke pelse dem :roller:

  • jeg deler stort set mening med GrillRotten på det her område... Kø'er bliver avlet til at lave steaks, læder jakker og andet (hvad ved jeg) og mink bliver avlet til at lave pelse. Synes det er helt ok...
    Men når man ser sådan noget som det i den film der så kommer der virkelig noget op i en, det er jo fuldstændig sindsygt - at pelse et dyr imens det lever er jo vanvid...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Syntes det ville være MEGET forkert at dømme J LO ... og andre som går med pels ... osv ... på det som de laver nede i et hulla-land som det tydeligvis var i den video ....


    Dømmer du også dem som spiser oksekød (det er slangtet på den måde som vi nu gør i DK) fordi der findes nogle muslimer som godt kan li ( :boxed: ) at "slagte" koen ved at skære halsen over på den og lade den forbløde ? ... Nej vel ?...


    "jeg er sur på de folk som går med dyre pelse, synes sgu kraftedme "


    Hvor har jeg sagt at jeg hader J.Lo? Jeg har sagt at jeg hader de FOLK som går rundt med pelse tøj?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af axasion
    Øhm, hvis de IKKE købte pelsene, så ville de nede i hulla bulla-landende jo heller ikke pelse dem :roller:


    Øhm ... Tror du selv på det ? ...


    J-LO og alle andre med sans for kvalitet køber sgu IKKE pelse der nede fra ... Nogle af verdens bedste minke findes i danmark og lande på samme niveau som os på det område ...


    ... Hvis man så også ser bort fra at vi udemærkede kender til visse landes syn på dyre- og menneske-rettigheder ...


    Hvis DU ikke spiste oksekød ... Tror du det ville forhindre muslimer at "halal-slagte" køer ? .. nej vel ?... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pow
    "jeg er sur på de folk som går med dyre pelse, synes sgu kraftedme "?


    Aha... Skal det være dyre pelse ? ... Eller er det okey at man tager til hulla-bulla-land og køber en pels til en billig penge ... Velvidende at der jo er en grund til at prisen er lav ... Delvist fordi at dyrene ikke har haft det lige så godt som de burde ... :boxed: .... Dyrevelfærd koster og det betaler vi som forbrugere i danmark naturligvis med glæde.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pow
    Hvor har jeg sagt at jeg hader J.Lo? Jeg har sagt at jeg hader de FOLK som går rundt med pelse tøj?


    Jamen tillykke med at du hader en du ikke kender fordi hun går i pels ... Hader du også folk i læderjakker ? ... Hvad med folk der godt kan li flæskesteg ? .... Eller andesteg ? ...


    ... Ikke at det dog rager mig for kan slet ikke sætte mig ind i din tankegang ... men er også glad for at jeg ikke er på dit nuveau.

  • DE IDIOTER DER GØR DET DER DE BURDE SKYDES :chain: :chain: :chain: :camp: :camp: DET ER SÅ SYND OG DYRET ER LEVENDE IMENS


    :mg: :mg: :enforcer: :enforcer:

  • I kan da ikke seriøst mene at i synes det er iorden at gå i dyrepels... De eneste dyr jeg synes det er iorden at bruge "pelsen" fra er koen og får, da man kan udnytte næsten hele dyret, kød, benmel osv... Ved de stakkels mink, hermaliner, katte osv. De bliver opdrættet under kummerlige forhold og elendig hygiejne, med det formål at en eller anden med for mange penge skal betale, så det kan blive ved... Jeg respekterer jeres mening til det, men synes den er forkert.. I skal også være velkommen til at synes min er forkert, men må indrømme jeg ikke forstår jer..

  • Sådan er det vel bare... Det er naturens gang...


    Der ville ende med at blive overbefolket... Men det er sq lidt ærgeligt at gøre det på den måde...


    Ellers har jeg sq ikke noget imod det... Mennesker har gjort det siden... Tja... Siden vi frøs... Eller ville skjule os bag tøj... Så synes sq det er ok...


  • Nu talte jeg jo ikke kun om J-Lo. De pelser dyrene for at lave pelse som de kan sælge. Korrekt? Men hvis INGEN købte de pelse (dårlig eller god kvalitet) så var der jo slet intet problem. Desuden er det ikke almen viden at de bedste pelse kommer fra Danmark og sådan. ;)

  • de der PETA er da også så skide ekstreme altid de overdriver jo alting for at få folk til at tro på deres sag, går dog heller ikke ind for at dyr bliver slagtet på den måde men på den anden side det er jo bare dyr? :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Elmdulf
    I kan da ikke seriøst mene at i synes det er iorden at gå i dyrepels... De eneste dyr jeg synes det er iorden at bruge "pelsen" fra er koen og får, da man kan udnytte næsten hele dyret, kød, benmel osv... Ved de stakkels mink, hermaliner, katte osv. De bliver opdrættet under kummerlige forhold og elendig hygiejne, med det formål at en eller anden med for mange penge skal betale, så det kan blive ved... Jeg respekterer jeres mening til det, men synes den er forkert.. I skal også være velkommen til at synes min er forkert, men må indrømme jeg ikke forstår jer..


    Aha... Så du ved at Mink gør det ? ... Javel ja ... Du spiser ikke ting som fx. kyllinger, høns eller æg ... ? ...


    Der findes RIGTIG mange landbrugsdyr som har det langt dårligere end mink normalt har det i et land som vores ... og de dyr har det somregl helt fint hvis man lader være med at sammenligne dem med ens egen hund der sover i ens seng og istedet tænker på at det er dyr der opdrættes. Det ville naturligvis være lækkert for en høne hvis den kunne have sin egen lejlighed, men siden ingen af os vil betale 100 kr for et æg, så er det nok ikke lige realistisk. Grunden til at mink generalt har det godt i forhold til andre dyr der har kontakt med et bur i løbet af sit liv er at de jo er en del mere værdifulde end fx. høns ....


    ... og ja, du har nok set nogle mink og ligende i lande som vores der ikke blev behandlet så godt som vi måske ville gøre hvis det var os (i teorien altså) ... meeen ... man skulle måske lige tænke sig en extra gang før man udtalte sig ?


    Det er da fint nok at du har din mening om tingene, men hvis du har ondt at mink og ikke af høns, så kan jeg sgu ikke lige følge dig i din tankegang ... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af axasion
    Nu talte jeg jo ikke kun om J-Lo. De pelser dyrene for at lave pelse som de kan sælge. Korrekt? Men hvis INGEN købte de pelse (dårlig eller god kvalitet) så var der jo slet intet problem. Desuden er det ikke almen viden at de bedste pelse kommer fra Danmark og sådan. ;)


    Problemet er jo nærmere at du sammenligner det som de laver nede i hulla-bulla-land med det vi laver i danmark ... og det holder jo langt fra ....


    Hvis ingen købte pelse, så nej så ville det ikke blive opdrettet minke ... så ville de blive skudt da minke er et skadedyr hvis de blev sluppet løs et sted hvor de ikke hører hjemme ... Nemlig i nærheden af os ... Er det en bedre løsning ? ...


    Hvad med køer ? .. Skal vi stoppe med at spise oksekød fordi der er nogle der slagter dem på en uhuman måde når det kød som VI spiser IKKE er slagtet på den måde ? ... Øhm ... :boxed:


    Joh, ville da sige at hvis man har en grundlæggende viden om hvad der forgår i samfundet omkring en, så ved man at lande som blandt andet danmark laver nogle af de bedste pelse man kan få ...


    Ikke at vi skal klappe os selv på skuldrene og sige at vi kan bare det der ... uden grund ... men nu er der jo også en grund til det. Logisk nok kan man vel sige at det er logisk at det bedste kommer fra lande som behandle dyrene ordenligt.... Man får jo ikke godt oksekød ved at sulte en ko vel ? ... Bare for at skære det lidt ud i pap ... Selvom det måske er lidt extremt ... Men har du smagt oksekød i fx. tunesien og så går ned til slagteren i danmark eller et andet ligende land og køber noget af hans bedste oksekød, så er der tydelig forskel ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Elmdulf
    I kan da ikke seriøst mene at i synes det er iorden at gå i dyrepels... De eneste dyr jeg synes det er iorden at bruge "pelsen" fra er koen og får, da man kan udnytte næsten hele dyret, kød, benmel osv... Ved de stakkels mink, hermaliner, katte osv. De bliver opdrættet under kummerlige forhold og elendig hygiejne, med det formål at en eller anden med for mange penge skal betale, så det kan blive ved... Jeg respekterer jeres mening til det, men synes den er forkert.. I skal også være velkommen til at synes min er forkert, men må indrømme jeg ikke forstår jer..


    Har du nogensinde været på en dansk minkfarm?

  • Hvis du antyder at mink har det godt i Danmark, synes du så det er et godt "liv" at sidde i et bur på en halv kvadrat meter og æde et eller andet kød erstaning... Hvis man skulle have en minkfrakke, burde de komme fra fritgående, og ja, det er sikkert meget dyrer, men folk som J-Lo har sikkert råd til at betale det mere der skal til... Angående det med kyllinger og høns så var køer og får, ment som eksempler, for hvis man skulle remse alle landbrugs dyr op som vi spiser, så kunne man nævne mange mange flere..