Fest underholdning

  • Da jeg bliver 21 år. i dag, og skal holde fødselsdag for vennerne i morgen fredag, tænkte jeg på at det kunne være meget sjovt at lave lidt lir, men hvad det skal være ved jeg ikke rigtig. Nogen der har nogen gode ider, som eks. kort spil, øl spil m.m

  • Wee endnu en fødselsdags tråd.. Plz folkens, han spørger om fest lir ikk om i gider skriver tillykke i hans tråd


    Skriv tillykke over PM, hvis det da ikk kun er for posthuntings skyld?!



    Undskyld for OT, men for at gøre det godt igen, vil jeg da lige spørge mine venner om det.. Er ikk selv den vilde festbombe :P Med mindre altså du kunne tænke dig at alle gæsterne tog deres computer og gejl med ;) LAN-party :))


  • Hehe ja det kunne sikker blive hyggeligt, bare trælst når man skal lukke det ene øje, for at se hvad der står på skærmen ;)

  • Husk at der også findes sjove fiduser som drikke-skak som de sælger i Føtex indimellem .. Men ellers kan du også selv finde på nogen spil der kan blandes sammen med at få noget indenbords :)) - Hvad med drikke-backgammon eller drikke-ludo ? ;) - Ja man kan vel faktisk bruge alle spil til at kombinere med det at drikke :D


    Hmmm...måske er drikke-domino lidt kedeligt :)) :crazyeyes:

  • Hvis folk skal have lidt øl indenbors til at lægge bunden. Kan jeg anbefale spillet gud! Reglerne er:


    Du lægger en bunke kort på bordet, og folk skiftes til at trække, f.eks. med uret...


    Reglerne gælder for forskellige ting som kommer her:


    2-8: Sort: drik selv 2-9 slurke! Rød: Del dem ud til vennerne efter behag.


    9: Mærke: Nævn et mære. (bil mærke, tøj mærke whatever), derefter skal sidekammeraten nævne et mærke inden for samme emne. Men man må ikke sige et emne der allerede er brugt. Den der først fejler drikker 3 slurke


    10: Toiletkort, brug dette kort, og få lov at gå på toilettet. Benytter man toilettet uden et sådant kort, skal man bunde.


    Knægt: regel, lav en regel. F.Eks. du man rykker alle navnene en tak til højre. Hvis man tiltaler en person med det forkerte navn, 3 slurke.


    Dame: Fingeren på bordet, du sætter fingeren diskret på bordet, på hvilket som helst tidspunkt efter du ahr trukket kortet. Den sidste der sætter fingeren på bordet, 3 slurke.


    Konge: GUD! :D Gud behøver ikke følge regler, kan dele slurke ud efter behag! Gud kan IKKE oprette eller fjerne regler!


    Es: Vandfald. Alle sætter glasset for munden og drikker, man må først stoppe når en sidekammerat, i retning af den person der trak kortet, er færdig med at drikke. eller at man har tømt glasset. Hvis sidekammeraten tømmer glasset, springer du ham over, og ser på om hans sidemand er færdig. Dvs. den der trækker dette kort bestemmer hvornår de andre må holde op med at drikke, med mindre de tømmer glasset. Stopper man før tid, skal man drikke 3 slurke.


    Men pas på denne her. Dette spil slår 2 gange. om aftenen, og igen næste morgen! :cheers:


    God fest, og tillykke med fødselsdagen!


    Mvh. Sandman

  • Du skal bruge: 6 shots glas og 1 terning


    Stil de 6 shots glas op på række. Hæld hva i nu har lyst til i de 6 shots glas, sprut, øl, vin whatever.. Der efter slår i med terningen, hvis du slår en 1'er så drik glas nr 1, hvis du slår fx. en 5 drik glas nr 5.. hvis du slår en 6'er må du dele ud af de resterende glas der står tilbage :)


    skide sjovt spil, og man bliver møj stiv fordi det går så hurtigt :D

  • Mange tak for en masse gode ider alle sammen, nu tror jeg at jeg er klar til at holde en rigtig sjov fest. gæsterne kommer om 3 timer, så må heller til at gøre mig klar.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Du skal bruge: 6 shots glas og 1 terning


    Stil de 6 shots glas op på række. Hæld hva i nu har lyst til i de 6 shots glas, sprut, øl, vin whatever.. Der efter slår i med terningen, hvis du slår en 1'er så drik glas nr 1, hvis du slår fx. en 5 drik glas nr 5.. hvis du slår en 6'er må du dele ud af de resterende glas der står tilbage :)


    skide sjovt spil, og man bliver møj stiv fordi det går så hurtigt :D


    Det minder lidt om 16 død.


    2 spil kort blandes og jokere inkluderes.


    4 glas stilles op på række, evt. forskellig størrelse og fyldes efter eget valg.


    Hver mand får en terning, som stilles på 6.


    Når spillet begynder, trækker første mand et kort.


    Trækker han f.eks. klør es, kan han vælge, om han vil drikke det første glas, eller tælle en ned på sin terning.
    Står terningen på et, skal han drikke og derefter stilles terningen igen på 6.


    Trækkes spar es er det glas 2, hjerter es er glas 3 og ruder es er glas 4.


    Det skumleste ved spillet er, at en joker betyder at man skal drikke alle 4 glas.


    Min kammi måtte ud og knække sig efter 20 min.
    Surt at trække 2 jokere + 4 esser, når ens terning står på et... he he he ;)


    Reglerne er fra hukommelsen og den blev ret så svækket af den omgang, men i store træk er det ikke helt ved siden af.


    Det er for øvrigt en ganske fin måde, at komme sprut sjatter til livs på. ;)

  • Ved ikke hvad man kalder spillet men here goes...


    hver spillere fylder et glas/krus med øl og placerer det midt på bordet, og der stilles et shotglas i midten med ønsket spiritus.


    Man skal nu lægge 2-kronen i sin flade hånd og slå hånden op imod bordet så 2-kronen flyver op og forhåbentlig rammer et glas/krus eller shotglasset. Hvis man rammer f.eks. glasset/kruset så skal næste person ramme i enten glas/krus eller shotglas for at undgå at skulle drikke, hvis ikke han gør det så skal han drikke det/de glas med mønt i. Hvis personen også rammer i enten glas/krus eller shotglas går presset seføli videre til den næste person!


    Man kan, for at øge spændnigen, lave den regl at rammer man shotglasset, og den næste ikke rammer noget skal han/hun bunde en øl :evil:

  • Tak for alle de gode råd, det virkede som de skulle, det var da helt vildt så ondt jeg havde i hovedet tidliger på dagen, så tænkte at det krævede en øl, at få det væk. Så er ved at være rimelig tændt igen ;)