21

lørdag, 12. marts 2005, 11:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af jurban

Citeret

Oprindeligt indlæg af HuleFanden
Alle jeg kender mener det også gælder at drikke det.
Vil gerne se en lov, men den findes ikke ? :rolleyes:

Jeg kan ikk finde en lov.. Og er MEGET sikker på det ikk er ulovligt..
Hvis man sidder fx. der hjemme sammen med forældrene, så det ikk ulovligt at sidde og drikke vin til maden, fordi man er 14..
Men hvis man sidder på en resturant, så det ulovligt for tjeneren af øse vin i glasset til en på 14, men i princippet kan den ene forældre bare ta 2 glas vin, og derefter gi det ene til deres søn/datter.

Det er ulovligt at sælge alkohol til "børn" under 16 (f.eks. i butikker.) Det er ulovligt at udskænke alkohol på offentlige udskænknings steder til folk under 18.

Der er ikke nogen lov der siger at du ikke må drikke det. Kun vedrørende salg.

22

lørdag, 12. marts 2005, 11:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad

Citeret

Citeret

Hvis man sidder fx. der hjemme sammen med forældrene, så det ikk ulovligt at sidde og drikke vin til maden, fordi man er 14..
Men hvis man sidder på en resturant, så det ulovligt for tjeneren af øse vin i glasset til en på 14, men i princippet kan den ene forældre bare ta 2 glas vin, og derefter gi det ene til deres søn/datter.

Det er ulovligt at sælge alkohol til "børn" under 16 (f.eks. i butikker.) Det er ulovligt at udskænke alkohol på offentlige udskænknings steder til folk under 18.

Ikk for noooooget.. Men.. Var det ikk det jeg skrev?

MB: Asus P6T Deluxe V2, CPU: I7 920@3.95, Ram: 3x2Gb Corsair Dominator PC16000
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: HIS ATI 5970, Lyd: Creative X-Fi Elite Pro
HDD: 1x Intel X25M 80Gb + et bundt andre små-diske

23

lørdag, 12. marts 2005, 11:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af marquis1

Citeret

Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
Hallo han er stadig mindre årig og det gør det ulovligt fatter ikke i gider hjælpe ham.

Jeg drak min første øl efter jeg var fyldt 18, og ikke et sekund før.

Det fint mester, pus du bare glorien lidt mere..

Jeg vil pusse med.. Jeg har ikk drukket hele mit liv 8)

Men kan ikk se hvorfor man skal blande sig i hvornår andre begynder at drikke. Det forældrenes ansvar, og hvis de synes deres søn på 14-15 år er moden nok til at drikke, så kan der jo ikk være noget galt i det.

24

lørdag, 12. marts 2005, 11:45

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad

Citeret

Citeret

Ikk for noooooget.. Men.. Var det ikk det jeg skrev?

Tror bare han ville støtte dig i diskutionen ;)
Politiet ved jo godt at børn på 12-13 begynder at drikke, men de kan ik gøre så meget :rolleyes:

25

lørdag, 12. marts 2005, 11:48

til næste gang, æd en panodil eller anden painkiller og æd noget med salt, tag på mcd hvis du kan inden du går i seng.. Det hjælper 8o

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

26

lørdag, 12. marts 2005, 11:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af BukkeMand
Politiet ved jo godt at børn på 12-13 begynder at drikke, men de kan ik gøre så meget :rolleyes:

Ahh.. Smart :D

Min fejl..

27

lørdag, 12. marts 2005, 12:01

heh det er sguda ganske normalt at begynde at drikke i 14-års alderen. Og han er jo faktisk meget snart 15.

Og hvorfor er det lige at han ikke kan få "rigtige" tømmermænd??

Men synes der er kommet mange gode forslag på bordet. Ser dog ingen grund til at drikke et glas saltvand... du kan lige så godt bare æde noget meget saltrigt mad som chips og pizza (husk godt med bacon, pepperoni og skinke) og så drikke en masse vand.

Reparetionsbajeren er heller ikke en dum ide ;)

28

lørdag, 12. marts 2005, 12:19

mcd, de pommes friter hjælper...

Signatur billedet er slettet da det ikke virker

29

lørdag, 12. marts 2005, 12:43

Synes slet ikke at man skal drikke så meget når man ikke er ældre.

http://www.upitfree.dk/upload/files/Gode…Tommermaend.jpg

CPU - AMD Athlon 64 3000+
MBB - Foxconn NF4UK8AA
RAM - 2x512mb PC 3200
GFX - Inno3D GeForce 6600GT
HDD - 120 gb Maxtor + 400 gb Hitachi

Tweak.dk Tiny KeyCounter Team

30

lørdag, 12. marts 2005, 12:59

drik nogle flere øller så er har du ikke ondt i hovedet så meget den dag :D

ej du skal self drkke mælk, og ja det er mælk der står :D

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

31

lørdag, 12. marts 2005, 15:25

humm...

Når du vågner og dit hoved bare hamrer løs, så få din mor til at koge et æg til dig, put masser af salt på og æd det med noget rugbrød til, og sørg for at drikke en masse mælk. det tager toppen af tømmermændene, lad være med at tage panodiler, du har aftenen inden fyldt din krop med al verdens forskellige stoffer, nu skal det hele ud, og det hjælper ikke at tage panodiler lige på det punkt.

bagefter tag et bad og få børstet tænder, stanken af sprut og bajere hjælper dig ikke på at blive frisk.

Og så lad være med at gå i seng igen, sæt fig op foran din spand, og åben et vindue, frisk luft er nu den bedste kur mod rigtig meget.

32

lørdag, 12. marts 2005, 15:29

lol, undskyld mates.. det var mig der lavede den thread der...
heh ;D fandt ud af senre at jeg var logget på min fætters bruger ;D mange tak for svar :drink:

33

lørdag, 12. marts 2005, 15:32

heheh, det er jo hvad der kan ske... Forresten takker jeg også for svarene, for jeg var til samme fest ;)

34

lørdag, 12. marts 2005, 20:25

Citeret

Oprindeligt indlæg af BukkeMand

Nu er det jo heller ik politiets opgave at opdrage på folks børn ..

Mht. hvad man kan gøre for tømmermænd så er mad med salt kombineret med vand og afslapning ret godt .. derudover kan man - inden man går i seng - tage et par salt"piller" sammen med nogle store glas vand, så er det knap så slemt ..

Den ultimative løsning vil selvfølgelig være at lade være med at drikke .. *GG*

35

lørdag, 12. marts 2005, 20:41

Får du tømmermænd, så har du drukket mere end du kan tåle ... ;)

36

lørdag, 12. marts 2005, 20:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af origin
til næste gang, æd en panodil eller anden painkiller og æd noget med salt, tag på mcd hvis du kan inden du går i seng.. Det hjælper 8o

Uha Ja McD er bare det bedste Efter en druk tur :P

37

lørdag, 12. marts 2005, 23:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af marquis1

Citeret

Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
Hallo han er stadig mindre årig og det gør det ulovligt fatter ikke i gider hjælpe ham.

Jeg drak min første øl efter jeg var fyldt 18, og ikke et sekund før.

Det fint mester, pus du bare glorien lidt mere..

Elmdulf, nu er du jo ikke særlig gammel, så jeg har altså lidt svært ved at tro på at du har nogle seriøse onde tømmermænd, men du kan selvfølgelig godt være lidt skudt i bægeret og en underlig følelse i maven. Men det bedste jeg ved er at tage en morgenbajer lige når man vågner. Det tager som regel det groveste! Det næste du så gør at fråde en masse morgenmad, gå i bad, i seng igen og så se noget flm / fjernsyn resten af dagen, samtidig med du får drukket noget vand. Men det bedste du kan gøre ved dig selv er at drikke 1 - 2 liter vand lige når du kommer hjem, for din krop bliver jo dehydreret, og så også tage en kande med på dit værelse. Så garanterer jeg for at du har det halvt så dårligt næste morgen :)

Edit: Men ja, som bent siger, så tag og hold lidt igen på drikkeriet, ihf. indtil du er 16. For du bliver altså hverken klogere eller mere engageret i skolen af at drikke en kasse øl hver weekend!

*GG*... Jeg kan love dig for, at Elmdulf kan få tømmermænd, for han drikker squ igennem når det er ;).. Det kan gå vildt for sig! :)) ..
Og til dem, der siger, at man ikke drikker, når man er 14 kan jeg kun sige; velkommen til virkeligheden!

Idag drikker langt de fleste når de er 14 - jeg selv drak min første helflaske som 10årig (Og nej, det kan IKKE anbefales)..

Nogle, der snakker om love :P.. Så vidt jeg ved, må der ikke sælges uåbnede alkoholiske drikke til børn under 16, og der må ikke sælges åbne alkoholiske drikke til børn under 18.. :)..
Om forældrene pumper deres 6 årige knægt med bajere istedet for mælk, er der ikke rigtig nogen lov, der forbyder..

Og som en lille afslutning vil jeg sige til Denner / Elmdulf, at han(erne?) skal drikke MASSER af rent vand og spise godt med salt.. :)..
Det er det eneste der rigtig hjælper.. Jeg taler dog ikke ud fra egen erfaring, da jeg aldrig ar haft tømmermænd, kun været lidt tør i munden dagen efter festen! :D

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

38

lørdag, 12. marts 2005, 23:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
. . . Og til dem, der siger, at man ikke drikker, når man er 14 kan jeg kun sige; velkommen til virkeligheden!

Idag drikker langt de fleste når de er 14 - jeg selv drak min første helflaske som 10årig (Og nej, det kan IKKE anbefales)..

JA og sikken en virkelighed - hold da helt ferie !! Hvor er det fedt, at det er almindeligt at 14 årige børn drikker sig stive. :roller:
Passende alder at ødelægge - den vigtige og nødvendige udvikling af krop og hjerne.
Bare tanken om, at det er nogle af dem, som skal føre samfundet videre.

39

søndag, 13. marts 2005, 00:13

personligt har jeg den aftale med mine forældre at 3-4 øl til en fest er passende så undgår man tømmermænd og de fleste pinlige episoder

newb modder af 1. grad
er i gang med mit 4 mod.

Conroe E6700
2 GB corsair ram
Gigabyte 7950gx2 grafikkort

40

søndag, 13. marts 2005, 00:29

hey, ved ikke om i læste det før, men jeg var logget på som elmdulf.. så det er desværre mig vi snakker om... jeg spiste 1 pizza og drak 1 øl og et glas saltvand.. og ja, det hjalp så mange takker.. men øllen kunne jeg nu godt have undværet.. .. jeg havde jo forholdsvis meget alcohol i blodet så 1 øl gjorde mig faktisk lidt halvstiv igen ...
mange mange tak ;D jeg husker det til en anden gang jeg har tømmermænd (:
..
og elmdulf.. tjaa, han drikker sq rimelig meget igennem som dare_devil skriver (:
heh

Mvh Denner ( uden tømmermænd ) ;D

Seneste tests og artikler

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere

0

Tesoro Lobera samt Lobera Supreme

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

7

Fractal Design Define R5 Midi Tower

Sæt jer godt til rette, for Tw
Læs Mere

0

Logitech G502 Proteus Core Gaming Mouse

Endnu en dag og endnu en test
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Cooler Master Seidon 120V Ver 2 vandkøling

Cooler Master har annonceret d
Læs Mere

0

Nyt Creative Sound Blaster Tactic3D Rage V2.0 gaming headset

Creative opgraderer nu deres p
Læs Mere

0

Harddiske på 10TB i 2015 og 100TB i 2025

Døjer du med at få nok lagerpl
Læs Mere

0

Mål for avanceret cyberangreb er nu afsløret

Der er nu gået mere end fire å
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.