Hvad ville I vælge?

  • Ja, er lige kommet hjem fra byen af, og har ikke drukket da jeg skulle køre selv (scooter). Og igennem det meste af aftenen har jeg måttet forklare folk at jeg ikke drek fordi at jeg skulle køre hjem - men det ser ud til at folk ikke forstår at når man skal køre hjem, så drikker man ikke. Så til sidst blev det bare "medicin", for det forstår de sq.


    Er det bare folk her i byen der er lidt fucked mht. det der med at køre og drikke?

  • Jeg mener at det at køre beruset burde sidestilles med mordforsøg. Og i det tilfælde at man køre en ihjel, i spiritus påvirket tilstand, burde sidestilles med mord.
    Siden bilen kom på gaden er 26 millioner mennesker blevet slået ihjel, i forbindelse med biler. Og jeg tænker på at en temmelig stor del har med spiritus at gøre.
    Tænk over det, 26 millioner, det er mere end alle verdenskrige til sammen.

  • Gjort det én gang og gør det aldrig mere!


    Det der afskrækkede mig var klart at man ikke ser en skid når man kører..


    Men alle min venner som har scooter drikker altid igennem selv om de skal køre - fatter det ikke!


    Kender også det der med at de spørger hvorfor man ikke vil drikke, og så siger man at det er fordi man skal på scoot hjem, og så giver de kraftdemende en en øl, fordi de synes at det er synd for mig at jeg ikke skal drikke, og at jeg sagtens kunne klare en enkelt osv... men nej - vil ik'!


    Også hvis man bare generelt ikke har lyst, så ser folk fuldstændig underlig ud i hovedet og alt muligt.. :S

  • Dejligt at se at alle har stemt DUMT... hvis jeg ser folk være ved sådan noget så ringer jeg til politiet med det samme også selvom det er min bedste ven.


    Husk også at man i DK faktisk har lidt pligt til at stoppe folk der vil kører med sprit i blodet.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det er lige så tåbeligt at køre med sprit i blodet, og jeg tager dybt afstand fra dem der kører spiritus. Jeg melder spontant de tilfælde jeg ser, hvis jeg er til fester og mine kammerater drikker. Ville ikke kunne leve med min samvittighed, hvis min aller bedste ven blev slået ihjel, blot fordi jeg ikke trak en mine.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Dejligt at se at alle har stemt DUMT... hvis jeg ser folk være ved sådan noget så ringer jeg til politiet med det samme også selvom det er min bedste ven.


    Husk også at man i DK faktisk har lidt pligt til at stoppe folk der vil kører med sprit i blodet.


    stikkersvin 8o


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Men alle min venner som har scooter drikker altid igennem selv om de skal køre - fatter det ikke!


    Min lillebrors kammerat kørte sig selv ihjel på scooter på vej hjem fra en lokal idrætsfest..16 år. Ikke ufarligt at køre spiritus kørsel på scooter.

  • Jeg har også gjort det een gang... i bil altså. Drejede sig kun om 1-2 KM, men alligevel...


    Ens reaktionsevne er jo VILDT forringet, for ikke at tale om ens dømmekraft, afstandsbedømmelse etc etc


    Så jeg stemte også DUMT. Gør det aldrig igen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DiRtBaG
    Jeg mener at det at køre beruset burde sidestilles med mordforsøg. Og i det tilfælde at man køre en ihjel, i spiritus påvirket tilstand, burde sidestilles med mord.
    Siden bilen kom på gaden er 26 millioner mennesker blevet slået ihjel, i forbindelse med biler. Og jeg tænker på at en temmelig stor del har med spiritus at gøre.
    Tænk over det, 26 millioner, det er mere end alle verdenskrige til sammen.


    Det er nu ikke helt rigtigt. Der er døde LANGT flere i krige, her er blot et link til en lille oversigt, som jeg hurtigt kunne finde. USSR alene mistede 27 millioner!!
    http://www.marxist.dk/vis.php?id=4159


    Men nej man kører og drikker ikke - strengere straffe NU! :chain:

  • rent ud sagt tåbeligt...


    for lige at få en ny debat ind :D


    hvad synes i om den nye reklame med ham den unge der kørte og dræbte sin ven og vennens kæreste går over og slår...


    synes sgu den er effektiv og tror virkelig den hjælper en del til at stoppe spritkørsel hvad siger i?


  • Helt sikkert :D

  • hmm... og alligevel er der et par stykker der har skrevet at bare man kører forsigtigt? ...


    Jeg har ikke set den der reklame, men burde nok lige få den set. Igen i dag var der nogen der spurgte hvorfor jeg ikke bare drak lidt ? :.. :S


  • 1: Sikke dog en latterlig kommentar!


    2: Ja, det er for dumt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    Helt sikkert :D


    øhh helt sikkert ??? var det bevidst du lavet sådan et intelligent svar ?


    Jeg tror ikke den tv reklame kommer til at hjælpe særlig meget, unge og ældre kender godt konsekvenserne af spritkørsel men alligevel tager de chancen, det tror jeg ikke en tv reklame vil ændre på...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky


    1: Sikke dog en latterlig kommentar!


    2: Ja, det er for dumt.


    Det var da overhovedet ikke latterligt..
    En rigtig kammerat der melder dig til politiet istedet for at ta dine nøgler eller noget i den dur..


    Men okay.. Så har man jo også mere tid til sit nye teledanmark webspeed internet...