Politi ved gymnasier?

  • eY


    Jeg ku godt tænke mig at vide hvor meget politiet holder øje med knallert elever osv på gymnasier?
    Altså kører de konstant rundt og checker om folk har kørekort og om knallerten er lovlig?


    Ska jo snart på HTX, og ska jo li vide det;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • i ishøj er der politi ved skolerne 1 gang om ugen men de checker kun knallerten hvis den larmer meget eller du køre uden hjelm

  • De kommer når de kommer.
    Det er ca. 1-2 gange om året de tager op forbi skolerne og kigger på scooterne. Ser de noget de selv mener er ulovligt, går de ind på skolen og spørger hvem der ejer køretøjet.
    Det er dog ikk så tit det sker, men det sker.


    Risikoen for at blive stoppet efter skoletid er nok ca. det samme, så det jo op til en selv at gemme den lidt af vejen :roller:

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Deuce313
    eY


    Jeg ku godt tænke mig at vide hvor meget politiet holder øje med knallert elever osv på gymnasier?
    Altså kører de konstant rundt og checker om folk har kørekort og om knallerten er lovlig?


    Ska jo snart på HTX, og ska jo li vide det;)


    Har du da ikke rent mel i posen ? Lyder som om du skilter med, at du er på den forkerte side af loven. :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Har du da ikke rent mel i posen ? Lyder som om du skilter med, at du er på den forkerte side af loven. :roller:


    Jojo ejer da en go gammeldags puch ;)


    Meeen ku jo godt være at plumben var taget og at jeg kun er 15 :P


    Men anyways er det jo altid god viden....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Dvs at du kører rundt på en knallert, som sikkert kører en del for stærkt, uden ansvarsforsikring, det bliver sgu surt for dig og dem du evt rammer, hvis der sker noget...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Deuce313
    Det vides ;)


    Hmm, så du er vel og mærke klar over, at hvis du nu forårsager et større trafikuheld, så kommer du til at sidde i gæld længe, ikke?

  • I gennem efteråret var der her ca 3 gange om ugen i gennemsnit.


    Der har dog kun været en "stor" omgang én gang på på over det halvtandet år hvor jeg har gået her...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    I gennem efteråret var der her ca 3 gange om ugen i gennemsnit.


    Der har dog kun været en "stor" omgang én gang på på over det halvtandet år hvor jeg har gået her...


    forsikring hjælper intet når knallerten har ulovlige ændringer.


    jeg blev stoppet med ca 100 km/t på min puch maxi.. det kosted mig 1800 kr og uden forsikring. ;(


    men det var jo den gang man kørte på knallert :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Hmm, så du er vel og mærke klar over, at hvis du nu forårsager et større trafikuheld, så kommer du til at sidde i gæld længe, ikke?


    JA jeg er klar over alt det der ....ka i ikk bare nøjes med at svare på spørgsmålet?


    Uanset om jeg SELV ska køre er det jo godt at vide om politiet er der tit...så kan mine venner jo få det at vide, da de også vil vide det..

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • forsikringen plejer som reelt at dække person skader ved uheld selvom knallerten/scooteren er ulovlig de er dog ikke tvunget til at betalle en skid

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Deuce313
    JA jeg er klar over alt det der ....ka i ikk bare nøjes med at svare på spørgsmålet?


    Uanset om jeg SELV ska køre er det jo godt at vide om politiet er der tit...så kan mine venner jo få det at vide, da de også vil vide det..


    Tja .. Hvis du/de kører lovligt er der jo ingen grund til at frygte politiet ..


    Overvejer man at køre ulovligt er der selvfølgelig visse konsekvenser, og dem må man jo så tage med - uden at pive ..

  • Nien
    Jeg må lige rette dig
    Der er dækning selv om den er ulovlig. Hvis man har en forsikring er der dækning på ansvarsdelen, der er ikke på en eventuel kasko.
    Hvis der er en forsikring på en knallert dækker ansvarsdelen også hvis føreren er under 18.
    Den skal nemlig dække jævnfør bekendtgørelse 525 09.07.2002 til færdselsloven (gældende) §12

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nicolajs
    Nien
    Jeg må lige rette dig
    Der er dækning selv om den er ulovlig. Hvis man har en forsikring er der dækning på ansvarsdelen, der er ikke på en eventuel kasko.
    Hvis der er en forsikring på en knallert dækker ansvarsdelen også hvis føreren er under 18.
    Den skal nemlig dække jævnfør bekendtgørelse 525 09.07.2002 til færdselsloven (gældende) §12


    passer da ikke helt.


    forsikringen dækker i første omgang vilke vil sige at "ofret" med garanti for sine penge men forsikringen kan altid komme og opkræve pengene af ejeren.

  • Nej kun under meget specielle omstændigheder defineret i færdselsloven.
    Og det ses meget meget sjældent at det sker.
    Der hvor der for det meste kræves penge fra forsikringstageren eller gerningsmanden er ved kaskoskade.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Hmm, så du er vel og mærke klar over, at hvis du nu forårsager et større trafikuheld, så kommer du til at sidde i gæld længe, ikke?


    Ja, det kunne jo være "kønt" hvis han røg ind i et større trafikuheld og der var nogen der døde ... :boxed: .... Så ved jeg godt hvad hans løn skal gå til resten af hans liv .... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja, det kunne jo være "kønt" hvis han røg ind i et større trafikuheld og der var nogen der døde ... :boxed: .... Så ved jeg godt hvad hans løn skal gå til resten af hans liv .... :))


    nemlig.