Forslag til opgave i Datalogi

  • Hej,


    Jeg har datalogi i Gymnasiet, i 2. G.
    Vi skal skrive et "speciale" på en 10 siders info, og jeg har tænkt lidt over hvad jeg vil skrive over, men er endnu ikke kommet frem til et emne.


    Det skal bare være inde for den elektroniske del af verden, harddiske, digitale kamera, monitorer osv. Mit problem er at jeg ikke lige ved hvad jeg skal vælge.. Mon ikke det vil være for svært at skrive om CPUer f.eks.?


    Mit spørgsmål til jer er; har i nogle gode forslag til let tilgængelige emner, og/eller har i lavet opgave i datalogi før? Hvad skrev du om, hvordan gik det, var det til at finde ud af?


    Mange tak for jeres svar.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Hvad med udviklingen af hjemme computere teknologisk, og hvor mange der har hjemme computere nu til dags og da de først kom frem, og deres rivalisering med konsollerne. Fx. lav en tidstabel hvorpå du har computernes ydelser i forhold til pengene og hvor mange der var at finde i hver husstand, du kan jo så enten tage hele verden eller bare europa. Noget med en masse statistikker.


    Håber du kan bruge mit forslag til noget, og ville da godt høre lidt om hvad du så får skrevet om, når den tid kommer.


    Held og lykke!

  • Ok, tak for svarene.. jeg vil undersøge det lidt nærmere.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2