Forhandler problem

  • Hej alle.


    Er der en, som har et forslag til en ok online hardware shop, da jeg efterhånden er løbet tør for ideer ?


    Jeg bestilte en sort DVD brænder og et DVD drev hos Proshop direkte, men deres fragtmåde, kan de beholde for dem selv. De er pludseligt begyndt at sende med DHL og jeg gider simpelthen ikke, at ringe land og rige rundt for at tigge DHL om, at komme med min pakke, så da det endelig lykkedes mig, at komme igennem til DHL, bad jeg dem sende det tilbage og annullerede handelen hos Proshop.


    Jeg bestilte så samme varer hos Getmore, men de bliver ved med at skrive, at de ikke har DVD drevet på lager og nu kan de først sende det d. 1 marts.
    Det stod ellers angivet, som værende på lager. :roller: Den handel har jeg lige annulleret.
    En leveringstid på 1 uge er IMO ikke godt nok.


    Pokkers, min sorte liste over elendige online shops, er efterhånden ved at være temmelig lang. :rolleyes:


    Her er dem jeg ikke handler hos mere.
    Chippen (Har aldrig handlet der og kommer ikke til det)
    PC Focus
    Midt Data
    Shg
    Coolshop.dk
    Multimediaworld
    Bob.dk
    Top data
    Pc-huset
    Proshop
    Getmore


    Nogle forslag til ok forhandler, som har det på lager, de angiver og kan sende det med det samme, samt har en ok RMA?
    Gad vide om en sådan forhandler i det hele taget findes? :))
    PFT :D

  • midtdata og shg er de eneste jeg handler med,og er meget tilfredse med dem :D ved så ikke lige om de har dette drev på lager.


    Pc-huset har jeg handlet med 1 gang og gør det ALDRIG igen,jeg bestilte et Powercolour 9800SE ( 256bit ) for et stykke tid siden og fik et Club 3d 9800LE ( 128 bit ) :rolleyes: og de sender ikke tt nummer når de har sendt og for sidste var varen ikke pakket ind,den blev bare sendt i den originale kasse 8o som så var bulet og havde skader da jeg fik den X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af icemann
    midtdata og shg er de eneste jeg handler med,og er meget tilfredse med dem :D


    Pc-huset har jeg handlet med 1 gang og gør det ALDRIG igen,jeg bestilte et Powercolour 9800SE ( 256bit ) for et stykke tid siden og fik et Club 3d 9800LE ( 128 bit ) :rolleyes: og de sender ikke tt nummer når de har sendt og for sidste var varen ikke pakket ind,den blev bare sendt i den originale kasse 8o som så var bulet og havde skader da jeg fik den X(


    Jeg er så ikke tilfreds med de 2 du nævner, da de begge har et alvorligt problem med deres RMA tider.
    Fint nok, at de har et rimeligt udvalg og sender hurtigt, men når skidtet går i stykker, taber de på, at være alt for lang tid om, at få det ordnet eller byttet.


    Jep, PC huset er det ringeste sted jeg har handlet.
    De må faktisk ikke trække pengene, før varen er sendt. Det gjorde de alligevel og jeg måtte vente over 1 uge på varen. Da den så kom, var det et 5900 kort i stedet for det 5950U jeg havde bestilt og selvfølgelig til 5950U pris. Næh tak, den slags metoder finder jeg mig ikke i. ;)

  • syntes godtnok din liste er lidt lang er du sikker på det ikke er dig der gør noget forkert.


    getmore.


    jeg sendte tirsdag et 3dkort til dem til ram
    torsdag får jeg en mail om det er sendt et nyt
    og T&T nummer.


    SHG


    har jeg handlet meget ved uden nogle problemer


    midtdata


    har jeg handlet lidt med og har heller ikke haft problemer der.


    Proshop


    har jeg heller ikke haft problemer med


    en forhandler jeg er begyndt at bruge meget er
    http://www.m-e.dk kanon servise og altid flinke.


  • He he... Du har ret, listen er ved at være foruroligende lang, men jeg kan forsikre dig for, at de ikke står der uden grund.


    Get more: Hvis de angiver at varer er på lager, gider jeg ikke se en bunke mails, med forventede leveringstider, som rykker sig længere og længere ud.


    SHG: Over 1 måned om at ombytte et splinternyt 6800 kort, som var defekt, da jeg modtog det. Det burde være ombyttet med det samme. At de så oven i lyver om, at de har sendt kortet, hvilket de ikke havde, gør ikke sagen bedre.
    Jeg købte stumper til en 14 k computer til min bror hos dem og da de pludseligt ikke havde alle stumper, fik jeg lavet den lidt om og fik lovet en rabat. Da det kom til stykket, fik vi ingen rabat, så der handler jeg ikke mere.


    Midtdata. Når jeg sender en ting til RMA, som jeg har købt af en anden og udtrykkeligt gør opmærksom på, at jeg nu ejer denne ting, skal de ikke refundere pengene til ham, jeg købte det af, med deraf følgende bøvl for mig. For dårligt. :roller:


    Proshop: Ellers ok butik, men som nævnt, jeg gider ikke, at ringe land og rige rundt for, at tigge DHL om, at komme med min pakke. Næh tak, jeg foretrækker post dk. Der kan man hente det på posthuset, uden en masse besvær.


    Tak for forslaget til http://www.m-e.dk/ :D


    Er der andre der kender den butik ?


    Jeg bør måske lige nævne dette:
    Denne tråd er ikke ment som tilsviningstråd af forhandlere. Jeg mangler seriøst et ok sted at handle hardware. ;)

  • Ja, jeg bruger også ME meget.
    Jeg betaler gerne 50-100kr mere hos dem, for at slippe for SHG.. og for at slippe for at stå i kø hos SHG i en time. (det kommer du så ikke ud for ;) )
    Eneste minus ved ME er at de har lukket om lørdagen.
    Et andet sted jeg bruger meget er http://www.pclageret.dk .. men det er nok mest fordi de ligger 100 meter væk ;) Deres postordre afdeling hedder http://www.compumail.dk

  • ved godt det ikke er en dansk butik men jeg kan helt klart anbefale http://www.overclockers.co.uk

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Jeg handler ALDRIG med shg igen, da de bare er nogen svin... De har brandt mig af 3, altså med handler og de gad ik erstatte mit 9800 pro.


    *lol* Det er bare alle it-butikkerne der er på den sorte liste der :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand
    Jeg handler ALDRIG med shg igen, da de bare er nogen svin... De har brandt mig af 3, altså med handler og de gad ik erstatte mit 9800 pro.


    *lol* Det er bare alle it-butikkerne der er på den sorte liste der :))


    syntes du skal prøve at holde tonen i tråden
    det er ikke nødvendig at kalde folk for svin forde du ikke kan lide dem.


    istedet for burde du fortælle hvad det er de har gjordt , det kan man bruge til noget , man kan ikke bruge det til noget når du kalder dem svin det siger mere om dig end dem ;)

  • Jeg tror at alle online butikker sux når det kommer til RMA.
    Jeg må dog dele en god historie:
    Jeg købte lige før julen 2003 et Leadtek 5950 Ultra hos Xploreit , det stod af her i Januar 2005 , lavede mærkelige ting ville ikke spille og lave 3D Mark , men gerne windows.
    Jeg sendte det ind og der gik 3 uger uden jeg hørte noget , så rykkede jeg og fik et 5950 Ultra , men sgu brugt og defekt , jeg ringede og han ville tage fat i importøren , da det var en fejl fra deres side.
    Jeg ringede et par dage efter og han spurgte om jeg ville have et Leadtek 6800 GT , om jeg ville , han skulle ikke høre noget for det , så igår fik jeg mit 6800 GT , helt nyt og funker , til trods for at jeg ikke havde krav på mere end et 6600 GT.


    Så ang RMA , sux de fleste , men ang hurtig levering , er SHG nok bedst/hurtigst , har dog handlet med Getmore , uden problemer , men de fleste skriver det er på lager , uden at det er der.



    The_Unforgiven

  • Har lige fået trådløs router og netkort ind af døren fra computerne.com det forløb som det skulle... Har kun haft et prob med en butik, og det var midt-data men det forløb fint og jeg fik mine penge tilbage hurtigt.. ;)



  • Ang ME , så har de meget , men slet ikke til den pris som flere af de andre har og de kan OGSÅ det med forsinket levering , men en ok butik , har dog aldrig haft noget til RMA , og som sagt før , en online butik skal først stå sin prøve når man kommer til RMA.



    The_Unforgiven

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK


    syntes du skal prøve at holde tonen i tråden
    det er ikke nødvendig at kalde folk for svin forde du ikke kan lide dem.


    istedet for burde du fortælle hvad det er de har gjordt , det kan man bruge til noget , man kan ikke bruge det til noget når du kalder dem svin det siger mere om dig end dem ;)


    Sry :]
    Ja altså de havde ik sendt varende til mig 3 gange (bestilt over edbpriser)! Og de gad ik erstatte 9800 pro, fordi der "ikke" var noget serienr. på, og havde ik pillet ved noget!!! Så må du ku' forstå det!


  • Ikke alle. http://www.coolerkit.dk er til dags dato den absolut bedste forhandler nogensinde. Jacob kører vidst det hele selv, men er til rådighed per tlf 20/7, svarer altid hurtigt på mails, hjælper altid telefonisk med de dummeste ting (som f.eks. når man skal modde sin Eheim), solgte mig et produkt som ikke en gang var på markedet den gang, så jeg slap for at købe en model som ville udgå et par dage senere, OG sendte det med lørdagsekspress som han ellers ikke normalt gør. Bestiller man mindre ordre hos ham sender han dem også gerne personligt som brev, dog skal man selvfølgelig selv stå til ansvar, hvis tingene forsvinder i posten.


    110% service.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza


    Ikke alle. http://www.coolerkit.dk er til dags dato den absolut bedste forhandler nogensinde. Jacob kører vidst det hele selv, men er til rådighed per tlf 20/7, svarer altid hurtigt på mails, hjælper altid telefonisk med de dummeste ting (som f.eks. når man skal modde sin Eheim), solgte mig et produkt som ikke en gang var på markedet den gang, så jeg slap for at købe en model som ville udgå et par dage senere, OG sendte det med lørdagsekspress som han ellers ikke normalt gør. Bestiller man mindre ordre hos ham sender han dem også gerne personligt som brev, dog skal man selvfølgelig selv stå til ansvar, hvis tingene forsvinder i posten.


    110% service.


    ja der er god service men det er også en spicial froretning hvor ham der styre det selv stadig syntes det er sjov.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Ja, selvfølgelig, bare synd han ikke fører HW.


    nej for han ville ikke kunne klare de priser de andre tager også ville han blive for stor og være nød til at ansætte folk der kun er der for at få løn også
    har du bare en normal pc shop


    med hvad der tilhøre