Alternativ nedkøling af is, uden strøm

  • Hey


    Går og overvejer at få en vaffelbod, plus lidt andet på det kræmmermarked der er i Ishøj i August måned. Der skal da selfølgelig være is til de vafler og eventuelt til de hjemmelavede milkshakes ( har fundet opskrifter og bikset noget selv, og de smager mums :) ) Fandt så ud af at man kan få strøm på det kræmmermarked, men hvis jeg nu skal på stranden eller andet, hvilken måde kan jeg så holde isen kold på i op til 10 timer!


    Ved i forresten hvilke tilladelser jeg skal bruge for at kunne sælge, altså udover tilladelse fra arrangørerne, men er noget lignende skat og licens?


    Takker på forhånd

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af amig0
    Ved i forresten hvilke tilladelser jeg skal bruge for at kunne sælge, altså udover tilladelse fra arrangørerne, men er noget lignende skat og licens?


    Takker på forhånd


    Du skal nok lige tjekke med din fødevareregion hvad de evt. kræver af hygiejnekurser m.v. ..


    Mht. skat og moms skal du kontakte Told & Skat og få det afklaret med dem .. Dog skal man vist have en omsætning på 50k før man skal momsregistreres ..

  • Hej


    Prisen på tøris er kr. 10,77 pr.kg. + moms.


    Vi har polystyrenkasser med plads til 5 - 10 - 20 kg - koster 50 - 64 - 74
    kr.


    Tørisen fåes i "pilleform" og kan afhentes på Høje Taastrupvej 42, 2630
    Taastrup.


    Åbningstider: man - tors. kl. 7.00 - 15.50 - fredag kl. 7.00 - 15.00.


    Med venlig hilsen


    AIR LIQUIDE DANMARK A/S

  • tror ikke det er nemt at sælge på en strand. Der er sikkert andre der har tilladselse til at sælge der, og vil ikke være tilfredse med at en enkelt person bikser en vaffelbod op dernede!
    Kommer også an på hvor organiseret det bliver, men med tøris i 10 timer lyder det ganske organiseret og så skal du have lov af din kommune!


    Men sikkert ikke noget problem hvis det er en strand uden kiosk i nærheden, og du ikke fylder så meget ;) men kiosker er ofte også trækplaster for mange familier jo. Og hvis du vender og drejer den til at du sætter en bod op på en strand uden anden nærliggende kiosk, derfor måske ikke så mange familier, ja hvem er der så til at købe dine vafler? + - omkostninger og timeløn for nogle folk er der jo sikkert som vil købe :clap:


    Stranden er slet ikke en nem mulighed, og slet ikke særlig stor mulighed for at du får lov.
    Men markedet er sikkert fint!


    Tror du ville tjene langt bedre ved at rende rundt med en kurv fyldt med meloner og ananas og så en stor kniv i hånden og sælge på stranden! Det kan der heller ikke komme problmer ud af!

  • Simothk: Det med stranden tror jeg faktisk ikke er det store problem selvom det ligger lige ved siden af en kiosk. To min broders venner solgte is sidste år. Det kræver normalt licens, men ikke når man er i have :P det eneste de så skulle betale var skat. Jeg tror også de brugte Tøris, til at køle isen ned med, og det fulgte vist med fra fabrikken.


    Det forslag med melonerne, har min moir næsten også foreslået, hun sagde bare sandwiches.


    Måske jeg skulle sælge vafler osv på markedet og så lidt frugt, eller andet færdiglavet på stranden.


    Men jeg vil alligevel godt vide hvilke valgmuligheder jeg har angående køling. Mine planer er jo store :)) så jeg overvejer også at tage ind på Islands Brygge, Kalvebod brygge osv. der skal man nok bruge tilladelse, men jeg laver det på en vogn så jeg kan spæne fra dem :T

  • Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bare kontakter myndighederne i stedet for at spørge alt for meget herinde .. Der er næppe nogen der ved ret meget om det ..


    Hvis du vil gå efter alm. torvehandel så er det i hvert fald sådan her i byen, at torvesælgerne lejer deres plads af kommunen, og så kommer de og sælger deres frugt/grønt/ost/fisk m.v. ..


    Så få styr på tilladelser m.v. inden du går i gang med mere - det er ligesom stedet at starte, for det vil være surt at gå i gang med en masse, og det så ikke kan lade sig gøre fordi der mangler en tilladelse ..


    Kom så lige til at tænke på noget mht. hygiejnekurser .. Snakkede sidste år med en fyr der sælger brændte mandler nogen gange om året i Herning, og det er et krav, at han skal have hygiejnebevis, og han har en af de der sedler med smileys fordi hans stand skal godkendes af fødevareregionen ..



    Edit: Jeg kan se du går i 8. klasse .. Du er godt klar over der skal laves regnskaber m.v. også?

  • Burger: Fandt et nummer til kræmmermarkedet igår, da jeg ringede var der dog ingen der tog den. Derfor ville jeg lige lave tråden for at høre om i vidste noget også så jeg kan lave nogle specifikke spørgsmål.


    HAr faktisk spurgt min far som er advokat, hvilke tilladelser man skal have og han troede ikke man skulle have nogle for sådan en engangsbutik.


    Det med hygiejne jeg uhndersøger jeg lige nærmere.

  • Kan ikke se på nogle måder at du kan sætte en bod op på en strand uden lov! Det må du ikke, du SKAL have tilladelse af din kommune! I og med skal du også have den smiley blanket.
    Det der så kan ske, så du kan være på stranden, er at din kommune ser gennem fingre med det. Men det tror jeg ikke der er nogle der gør, hvis du står der i flere timer, med is og vafler!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot


    Solgte din bror to venner for 16000? Er det ikke hvid slavehandel?


    lmao :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP