Matematik på PC'en? evt. Plug in til Word2000

  • Hey...


    Jeg er HH-elev fra IBC, og har fået nogle afleverings-
    opgaver hvor jeg kræver nogle småvilde matematik-
    programmer... Jeg leder ikke efter løsninger i Excel, og kan ikke finde det jeg skal bruge i Equation 3.0 som er integreret som plug-in i Word2000, men et plug-in som kan bruges i Word2000, som har det hele, men som stadigt er forholdsvis brugervenligt...
    - Nogle der kan anbefale nogle programmer, plug-ins, andre matematikmetoder etc.?
    Har hørt om Mathtype, men leder efter noget der er billigere 8o - hvis ikke gratis... :roller:
    Det drejer sig om funktioner, ligninger, grafer mv.


    - Har vedlagt et lille eksempel taget fra en online formelsamling... Hvilket program kan lave dem ?


    Håber på nogle replies... meget gerne med nogle links, så jeg kan finde ud af hvor jeg skal finde dem.

  • Hvad skal du bruge småvilde programmer til? Den der ligning tror jeg faktisk du kan løse med windows egen calculator hvis du prøver dig lidt frem :P .. Men anyways er der beregningsprogrammer som mable, men det koster også.. Kan dog ske at der findes en trial. Og så vidt jeg kan huske, er mathtype bare et extraprogram til office til skrivning af ligninger, ikke et udregningsprogram. Måske du tænker på mathcad?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KLS|
    Hvad skal du bruge småvilde programmer til? Den der ligning tror jeg faktisk du kan løse med windows egen calculator hvis du prøver dig lidt frem :P .. Men anyways er der beregningsprogrammer som mable, men det koster også.. Kan dog ske at der findes en trial. Og så vidt jeg kan huske, er mathtype bare et extraprogram til office til skrivning af ligninger, ikke et udregningsprogram. Måske du tænker på mathcad?


    Ja det screenshot er taget fra MathCAD. Er jeg 99% sikker på.

  • Equaliation er et fint nok program, men jeg foretrækker nu at bruge mathcad til den slags..bare ærgeligt det koster så meget at købe..


    Har det fordi vores skole har købt licens til alle elever..

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • det der i word er fint nok, da det ikke kræver så meget viden omkring det du laver, og du kende rjo i forvejen word, hvis du vælger at købe en licens til mathcad, så kræver det en del forarbejde, med at lære programmets sprog, men kan sige dig - NÅR du først har lært at bruge det, så kan det program ALT! ... (bort set fra automatisk indholdsfortegnelse :lame: )