nogen der mangler et job ? :)

  • Jeg arbejder i midt sverige ca 1100km fra danmark.
    for et Call Center ved Navn Sykes, jeg sidder på deres Hewlett Packard afdeling for Color Laserjet, Laserjet og Jetdirect printere og netværks kort.


    Vi har 2 personer der er ved at forlade det for at prøve nye ting og mangler derfor en 2-3 nye personer.
    De tager altid personer som ansatte henviser til før de begynder at søge nye og dette vil jeg regne med bliver om omkring 2-3 måneder fra nu. da de andre har 2 måneders opsigelse.


    lidt om byen / stedet.
    Som sagt er det 1100KM fra Danmark, så man skal være klar til at flytte lidt langt væk.
    Det er i en lille by med omkring 5000 indbyggere, meget fint og roligt område, fin natur.
    Vinter her oppe er dog seriøs Vinter, fra -10 til -25 grader nogle gange. dog føles det ikke som så meget da det næsten aldrig blæser ( vi ligger i en dal ).


    lidt om arbejdet / arbejdes pladsen.
    Det skifter mellem roligt og stresset job, vi har omkring 20 - 30 opkald om dagen ( 8 timer ).
    standard opkald er på 2-5min hver og nogle gange er der så de andre der kan tage en 20 - 30 min ( med testning osv. )
    Vi arbejder 8 timer om dagen + 1 times lunch.
    Vi sidder samlet i "grupper" her oppe med danskere, svenskere, finnere og nordmænd og vi har et hyggeligt arbejds forhold med hinanden.
    Arbejdet går ud på at supportere Laserjet og Color laserjet printere og jetdirect net kort til dem.


    standard Krav:
    Dansk talende og skrivende
    skrive, tale og forstå engelsk ( da alle logs bliver i engelsk ).
    ikke være på stoffer ( duuuh hehe )
    kende til computere og software / hardware.
    ( Alt printer træning vil bliver givet her oppe de første 1-2 måneder. )
    skal kunne holde et positivt humør i telefonen selv om man måske lige har snakket med en irreternede pissed off kunde. :)


    blandet info:
    Start lønnen er 14.500 sek efter 3 måneder bliver der mulighed for Bonus som bliver beregnet på opkald, loggings. pause tider osv. de kan ligge fra 500kr til 3000kr standard for de fleste svinger mellem 1500 og 2000.


    Firmaet betaler for Flytning her op, dog skal man være ansat i mindst 1 år ellers skal flytte beløbet betales tilbage.


    Der er 6 måneders Prøve tid. ( de har ikke let ved at få danskere helt her op så chancerne er store. )


    der er Løn forhandlinger hvert år omkring april hvor gennemsnit lønstigning er på 300 - 400kr
    ( jeg har arbejdet her i 2½ år nu og er oppe på 15.595.)


    Chefer og agenter arbejder på samme "level" altså det er ikke noget med en sur chef der hunser en rundt, de er alle venlige og respectere os.


    Bedste ved det hele :p mulighed for 24/24mbit internet :p



    Lønnen ser ikke ud af så meget, vi betaler 33% i skat og har omkring 10.500 - 11.000 udbetalt.
    De føles dog stadig godt da vi ikke betaler så meget for alt ting i sverige. Dog kød er lidt dyre end i danmark.
    Men det betaler sig også når vi tager månedenlig tur til storbyen og køber kød osv :)


    Personligt...
    Mange siger dårlige ting om at arbejde for et callcenter og ja det er ikke en fed løn, eller over cool arbejde.
    men personligt hvis man ser på den lyse side, så er det ikke fordi det er så hårdt et arbejde, man kan more sig en del og bruger man pengene ret kan det også køre rundt.
    Jeg har sågar stadig råd til at købe servers osv til Counter strike og et lille hosting firma mig og en ven er ved at starte. :)
    og Ja det er langt væk fra danmark, men ingen stopper en i at tage ferie nu og da og besøge familien, man har 5 ugers betalt ferie om året.


    Der er også en del job muligheder efter et år eller 2 her oppe.
    mange rykker vidre som printer teknikkere for forskellige formaer, eller bliver onsite teknikkere for HP som giver for nice løn ( en kunde betaler 950 i timen for en onsite teknikker ) andre arbejder for andet inden for HP som vi snakker meget med her oppe.
    Og sågar er der nogen der bliver tilbudt job af en kunde efter at have hjulpet dem, som ender med at tage det.
    til dem der er mere interreseret i dette job er der jo også højere stillinger her inde, som Mentor ( hjælper os agenter med sager ) Supervisor ( sørger for at alt køre vel for teamet ) Account manager ( sørger for en masse med hensyn til accounten og teamet ) osv der op af. :)


    deres side er http://www.sykes.com den siger dog ikke meget, da et Cellcenter er for store firmaer og ikke privat personer.


    Give mig et PM eller mail på denully@gmail.com som også er min msn, hvis i skulle have nogle spørgsmål :)


    jeg behøves ikke sige at dette er et job for 18+ folk vel ? hehe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Og hvis der kommer 40 andre, som også skriver en "lille kommentar", så er din ellers seriøse tråd ødelagt. Du bestemmer selvfølgelig selv hvor tråden her skal udvikle sig ...


    Nu har du tilføjet 2 OT indlæg til tråden selv...



    Hvor meget er huslejen sådan ca?


    Og hvor meget koster en ejer lejlighed, sådan ca?


    Er det 5 eller 6 dage om ugen?


    Skal man være 18?

  • som jeg har skrevet skal man være 18 ja.


    Firmaet hjælper med at finde lejlighed her oppe, og de har også selv 1 værelses til rådighed hvis det skulle være af interresse.


    nu bor jeg i en 4 værelses, lejlighed i et af de fine steder i byen og jeg betaler 5200kr per måned det er så med Varme og El og 24mbit internet.


    en 2 værelses koster omkring 3500 med det samme (varme el og internet )


    men kan dog tage 10mbit til billigere penge eller slet ikke tage internet hvis det er det man vil.



    Og det er 5 dage om ugen. Mandag til Fredag 8 - 17

  • som sagt er det ikke lige et højt betalt drømme job :)
    men man laver heller ikke meget mere hehe


    jeg ligger på 185.000 - 190.000 årligt


    og det er udemærket for at få 1-2 års erfaring til når man vil søge andre jobs inden for samme fag.
    jeg bliver nu bare her oppe sammen med en ven som også har besluttet sig for at blive fast.
    da vi udemærket kan klare os på den løn uden at mangle noget og nyder det her oppe :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik


    Så kunne det være, at du IKKE skulle skrive i denne tråd, når du ikke har noge relevat at sige !!! X(


    denully --> Undskyld for OT.


    Kæft du er sej! Du tør at guote andre og gøre grin med at de skriver ot når du selv gør det! Kæft du er sej, RESPEKT!..


    Istedet for at guote folk så snup en lille bajer!


    TT: Er ens medarbejder nogle gamle gedebukker eller yngre personer som er under 28 år gamle?


  • og du er 15? :)) til at dø af grin over..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin


    og du er 15? :)) til at dø af grin over..


    Hvordan kan du være så sikker på det? Det i min profil er bare noget jeg har fundet på for at være på dit niveau.


    BTW. er faktisk 25 år .

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pow
    Hvordan kan du være så sikker på det? Det i min profil er bare noget jeg har fundet på for at være på dit niveau.


    BTW. er faktisk 25 år .


    Skræmmende hvis du er 25 år., mentalt er du jo ikke mere end 12, højest! .. Så nej, du er ikke på niveau med nogen herinde, vi kan nemlig ikke nå så langt ned ..


    Denully, undskyld for OT .. Jobbet lyder OK, og hvis man har lyst til at komme langt væk hjemmefra, tror jeg det kunne være fedt og meget lærerigt .. Tror så bare liiiige jeg gør min uddannelse færdig og bliver i knap så kolde Danmark .. *GG*