1

søndag, 13. februar 2005, 20:53

Hejsa.

Er det egentligt lovligt, at købe eller få en kvittering på et produkt, som man en eller anden årsag har mistet kvitteringen på? Fordi producenten kan jo ret beset være ligeglad med hvor kunden får byttet sit produkt henne, og forhandleren får vel tilbagebetalt det transportgebyr som de skal godskrive kunden for ved RMA sager?

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

2

søndag, 13. februar 2005, 21:08

det er faktisk et ganske godt spørgsmål, her må jeg lige kigge med fordi det har jeg også tænkt over...

Signatur billedet er slettet da det ikke virker

3

søndag, 13. februar 2005, 21:43

Det kunne jeg ikke forestille mig, producenten, kan jo sådan set ikke vide hvor gammelt det pågældende produkt er, det kunne jo eks. være at det var over de 2 år som reklamationsretten er.

4

søndag, 13. februar 2005, 22:06

Nej, det kan du selvfølgelig have ret i, men okay, selv om det er ulovligt så ville jeg nok gøre det alligevel, nu hvor jeg ved, at kortet er mindre end 2 år gammelt.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

5

søndag, 13. februar 2005, 22:28

Man kan bede om og har krav på at få en kopi af den originale faktura fra forhandleren af, hvis man er den der har købt varen vel at mærke.

Jeg HADER signaturer!

6

søndag, 13. februar 2005, 22:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af WinterSilence
Man kan bede om og har krav på at få en kopi af den originale faktura fra forhandleren af, hvis man er den der har købt varen vel at mærke.

Tja... både og...

Det kommer an på varen...

Du kan ikke gå ind i f.eks. en tøjbutik og forvente at de kan finde din kvittering for en trøje som er købt et halvt år tidligere... også selv om den har kostet en del...

Det ville være som at lede efter en nål i en høstak - hvis de overhovedet kan.

7

mandag, 14. februar 2005, 10:22

Det er vel op til din egen samvittighed, hvis du har købt et eller andet i fona uden serienummer som din kammerat har købt i bilka, så sker der jo ikke det helt store ved at aflevere det andet sted..

Til dit spørgsmål ang. fragt ved RMA, det er de færreste butikker der for dækket denne..!

Don't get mad, get even...

8

mandag, 14. februar 2005, 11:22

Og igen skal folk stramme deres købelov. Butikken SKAL betale fragten ved RMA - BEGGE veje! Iflg. købeloven...

Jeg HADER signaturer!

9

mandag, 14. februar 2005, 11:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af WinterSilence
Og igen skal folk stramme deres købelov. Butikken SKAL betale fragten ved RMA - BEGGE veje! Iflg. købeloven...

Der er ingen der har påstået andet .. Der blev bare spurgt om producenten så betalte i den sidste ende .. Det har jo intet med lovgivningen at gøre .. ;)

10

mandag, 14. februar 2005, 12:48

Det er naturligvis ulovligt og endda under bedrageri-paragraffen, at arbejde med falske kvitteringer.

Hvis man ikke kan finde sin faktura, er det eneste lovlige håb, at forhandleren har styr på sit køber-kartotek.

For IT har flere forhandlere on-line kartoteker, hvor den enkelte kunde har adgand til egne data og køb.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.