kreative TDC

  • He he... Jeg har sommetider set noget, som er værre.
    Ofte smider de ledningerne direkte på husets ydermur, fordi det er det letteste og tager mindst tid. At det ser forfærdeligt ud, tager de ikke så tungt. :roller:
    Godt at elektrikere ikke gør det samme. ;)


    Shooger. Vågn op mand... :))
    Ham gutten har jo lavet en side, fordi TDC har lavet noget fusk. TDC mener så, at når deres fusk er ordnet, er der ikke længere grund til at hænge dem ud på en side. ;)

  • ja nemli The hans............det er ikk sket hos mig....men fik li siden sendt af en buddy, så synes bare li jeg ville dele den med jer andre ikk

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Shooger. Vågn op mand... :))
    Ham gutten har jo lavet en side, fordi TDC har lavet noget fusk. TDC mener så, at når deres fusk er ordnet, er der ikke længere grund til at hænge dem ud på en side. ;)



    Shooger = Shooqer


    forstår ikke hvorfor folk ikke kan læse det rigtigt
    ;(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sehested
    tjek li det her ud sån kan kreativitet osse udfolde sig


    Skræmmende at der findes folk der ikke har lidt ære i deres arbejde og gør det ordenligt som de burde. Men det vil firmaet jo nok også tage hånd om når de finder ud af hvem der har lavet det "arbejde". Det er jo MEGET let at finde ud af.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    He he... Jeg har sommetider set noget, som er værre.
    Ofte smider de ledningerne direkte på husets ydermur, fordi det er det letteste og tager mindst tid. At det ser forfærdeligt ud, tager de ikke så tungt. :roller:
    Godt at elektrikere ikke gør det samme. ;)


    Hvis det skal gennem 7 værelser indenfor, så er det jo meget naturligt at man trækker det udenfor istedet for at bore gennem en masse vægge. Hvis man gør det ordenligt, så behøver det ikke at være grimt fordi man gør det udenfor. Det kunne jo også nemt være grimt hvis man laver noget indenfor, men hvis man som sagt går lidt op i sit arbejde og gør det ordenligt, så vil det se fint ud.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Ham gutten har jo lavet en side, fordi TDC har lavet noget fusk. TDC mener så, at når deres fusk er ordnet, er der ikke længere grund til at hænge dem ud på en side. ;)


    Er det ikke også meget naturligt ? ... Ingen gider vel blive hængt ud for noget som er fortid og som er blevet bragt i orden. De eneste der har "ret" til det er politiet og selv der bliver jeg sgu lidt pissed fordi man bliver stemplet i 5 år hvis man har lavet noget "mildt" hvor selve straffen er straf nok i sig selv ... :]


    Syntes dog det er fint at firmaet er blevet gjort opmærksom på det og håber sgu også at teknikeren får en hammer i hovedet for han skal jo tænke på at det ikke er ham at folk tænker på når man ser hans arbejde, men firmaet ... Sådan er det jo når man arbejder for nogle andre end sig selv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Godt at elektrikere ikke gør det samme. ;)


    *host* *host* kan du sige at de er lige så slemme...


    Vi måtte få lavet ALT elektrisk arbejde om i vores forretning pga en elektrikker ikke havde udført sit arbejde korrekt.
    Det var kun med nød og næppe at de andre nåede det fordi de satte flere mand ind på aften arbejde.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    *host* *host* kan du sige at de er lige så slemme...


    Vi måtte få lavet ALT elektrisk arbejde om i vores forretning pga en elektrikker ikke havde udført sit arbejde korrekt.
    Det var kun med nød og næppe at de andre nåede det fordi de satte flere mand ind på aften arbejde.


    Tror sgu ikke man kan finde et arbejds-område hvor der ikke findes folk som skulle have tæsk med en frossen vandseng for det "arbejde" de laver ... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sehested
    tjek li det her ud sån kan kreativitet osse udfolde sig


    De kan jo ikke engang kalde dem selv elektrikere, de har vel ikke engang nogle elektriker uddanelse, men inden for mad lavning, deres kabel trækning ligner en ederkop på stoffer..


    btw: Ham maleren han er sku os meget god, han er sku ligeglad om han maler over ledninger og stikdåser, det ser sku kønt ud og gør det endu nemere for den "rigtige" elektriker at komme til :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Tror sgu ikke man kan finde et arbejds-område hvor der ikke findes folk som skulle have tæsk med en frossen vandseng for det "arbejde" de laver ... :boxed:


    bingo :) og smukt skrevet *G*

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Tror sgu ikke man kan finde et arbejds-område hvor der ikke findes folk som skulle have tæsk med en frossen vandseng for det "arbejde" de laver ... :boxed:


    Det har du nok desværre ret i.
    Et groft eksempel var udsendelsen "huset" på TV2, hvor en murer, havde sat nogle fliser op i et badeværelse. Damn... Det kunne jeg endda have gjort pænere. :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Det har du nok desværre ret i.
    Et groft eksempel var udsendelsen "huset" på TV2, hvor en murer, havde sat nogle fliser op i et badeværelse. Damn... Det kunne jeg endda have gjort pænere. :boxed:


    Ja og så endda for åbent skærm .. *G*


    Der hvor jeg boede før skulle jeg have TDC ud og skifte en ledning ude fra gaden og så ind til mig så mit internet ville virke igen .. Den flagrede godt nok også et par steder .. *G*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    Shooger = Shooqer


    forstår ikke hvorfor folk ikke kan læse det rigtigt
    ;(


    Fordi der er en streg under og i farten ligner det altså et G og desuden er det ulogisk at det skal være et Q. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Patrick S


    De kan jo ikke engang kalde dem selv elektrikere, de har vel ikke engang nogle elektriker uddanelse...


    Normalt er det heller ikke elektrikkere der laver tekniker-arbejder, men tele-teknikere ...


    Men det er jo ikke altid nemt at have nok af dem, så det kan være nødvendigt at bruge elektrikkere til nøds ...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Flot, hvad bruger de, 800kr til eller hvor meget det koster at få en teknikker? Håndværker bajere for alle pengene? 8o


    Det kommer nu helt an på i hvilken forbindelse ... Det kan være helt ned til 0 kr for selve teknikeren

  • nu er det ikke for at hænge tdc op for mere... men...
    kender nogen som bestilte internet for lang tid siden... De valgte så at bestille en tekniker til at komme og sætte det op. Fint ttænker man så.. et par dage efter modtager de et brev, hvor der står at de har tid til at komme og sætte det op om en måned. fint nok måneden går... den da de så skal komme har manden så taget fri. Der står pænt i brevet at de kommer mellem 8 - 16.30... hvor der også står at hvis man ikke er der immelm disse tidpunkter er der en bøde på 500 kr. det er sådan set også rimeligt nok. kl. 15.00 ringer manden så fordi de ikke er kommet endnu, og spørger om de har glemt aftalen. Kvinden i den anden ende af røret føler det frækt at ringe på den måde og siger at når de har skrevet de kommer mellem det og det tidpunkt så gør de det også.... kl. 5 ringer han så og siger at de stadig ikke har været der... nå tænker de så.. han ryger så gennem deres system osv. så siger de til sidst, at han kan ringe i morgen.


    Næste dag ringer han så tidligt og ryger gennem systemet igen... Dette sker mange dage og han er oppe omkring de 12 timers telefon samtale med tdc...
    Senere uden de har fundet ud af noget, finder han så ud af at de allerede er begyndt at trække penge for det.


    Så bliver man rigtig sur. ikke nok med man kræver at man skal være mellem 8 - 16.30 ellers får man en bøde, så vil de også mene at de har lov at trække penge for det :boxed:


    Han får så en ny tid om en måned igen, men det vil han ikke finde sig i... ( kan også godt forstå ham )
    så han ringer og brokker sig igen, men problemet er ingen må tage stilling så til sidst flipper han så meget at han endelig kan komme igennem til den booking afdeling tror jeg det hed, hvor han så kunne blive betjent 2 dage efter mellem 8-12 :D


    men vil så sige at teknikerne som installere det er meget flinke og under normale anstændigheder installere de det korrekt..


  • Nå okay, hvad ved jeg også, dumme dumme patrick!