Husk en indbo/løsøre forsikring.

  • Som nogle måske ved - så arbejder jeg jo i et firma som håndterer diverse skader for folk. Det er alt lige fra den mindste vandskade til et stort set nedbrændt hus.


    Hvorfor fortæller han os nu det - tænker nogen måske..


    Det gør jeg af flere grunde - men det vigtigste - er at jeg lige vil "lære" mine "fellow-tweakers" lidt om livets hårde facts.


    Bor du f.eks. i lejlighed - og IKKE har en indbo/løsøre forsikring - så kan du meget nemt risikere at komme til at stå med håret i postkassen.


    Det kan du f.eks. hvis overboen mener han vil lade vandet rende i den uge du er på ferie - og hele din lejlighed sejler i vand - eller lad os sige du bor på 4. sal - "kællingen" nede på 1. sal - som altid ryger i sengen - hun sætter ild i sin seng - ilden breder sig til hele opgangen - din - ikke forsikrede lejlighed udbrænder totalt.


    Og nu kommer så grunden til min tråd : Har DU ikke en indbo/løsøre forsikring - SÅ FÅR DU IKKE EN KRONE I ERSTATNING......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Det eneste du får dækket - det er det som køres via bygnings forsikringen.


    DERFOR: Få dig en forsikring - selv om du kan passe på dine ting - så er det ikke sikkert at andre kan/gør det...


    For dem som skulle tvivle på hvad jeg siger - så kan Aerial - eller et hvert forsikringsselskab bekræfte hvad jeg "påstår"......


    Alt for mange af vores "kunder" må vi give den nedslående melding - "vi kan godt hjælpe dig med X skade - men du kommer selv til at sidde med regningen - da du ikke har en forsikring der dækker...."



    Håber at det giver lidt eftertanke....(og nej jeg jobber ikke for et forsikringsselskab.)

  • damn kunne være jeg skulle overveje en forsikkring når jeg får råd bor i blok

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z



  • Har indbo forsikring ;)

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------

  • Har da min indbo og min 24 timers ulykke dims det skal man sgu have... indbrud og lortet bliver tømt fandme også surt uden forsikring.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • og jeg kan lige tilføje til wizzarD udmærkede og tankevækkende post
    HUSK at få jeres forsikringsmand til at gå jeres forsikringer igennem 1 gang om året
    der er ikke noget så ærgeligt som at få indbrud eller skader og så finde ud af at man er underforsikret
    man sætter jo selv maksimun summen at ens indbo forsikring,og man får jo samlet en del nye ting sammen i løbet af årene og så er det da træls at finde ud af at man ikke kan få fuld dækning for sine værdier

    intel conroe E6750
    XFX 680i LT
    4 gbddr2 corsair dominator pc 8000
    2stk XFX 8800GT
    150gb raptor
    750gb samsung F1
    G5 mus
    G15 tastatur
    G25 wheel
    logitech 5500 digital plaintronic surround headset

  • Quote

    Det samme her ... Man er sgu da også en nathue hvis man ikke har det :boxed:



    Tjaaaaa - det er knap så smart i hvert fald. Det skal jo så lige indskydes at indtil du er 21 år - så er du dækket af dine forældres indbo's forsikring - også selv om du bor i egen lejlighed/kollegie/what ever. Men som det også siges - er dine forældre så under forsikret i forhold til jeres samlede indbo sum - så har i stadig problemer.


    Der er desværre rigtig mange unge der brænder nallerne på IKKE at have den forsikring - og jeg hører meget tit argumentet med at "Jamen jeg bor i en opgang med dørtelefon og jeg har to kl. XX låse på min dør + jeg bor på 4. sal - så jeg får i hvert fald IKKE indbrud. Desværre er indbrud jo så ikke den eneste "fare"..... :O


  • HeHe ... Ja, det har du jo så ret ...


    Men har man nogle gode forældre, så hjælper de vel også en med at undersøge tingene 100% når man flytter hjemmefra så man ikke kan få røven i klemme uanset hvad.


    Personligt fik jeg min egen forsikring den dag jeg flyttede hjemmefra på trods af at min mors forsikring burde dække 5-6 år fra da jeg flyttede.... meeen ... Fortrækker tingene på min egen måde... :)) ... Var sgu lettere at gøre det på den måde.


    ... Men ja, der findes jo altid nogen der får røven i klemme .... Ofte fordi de jo ved bedre end alle os andre ... :crazyeyes:

  • Quote

    Men har man nogle gode forældre, så hjælper de vel også en med at undersøge tingene 100% når man flytter hjemmefra så man ikke kan få røven i klemme uanset hvad.


    100% enig.. ;)


  • Hmm .. Kollektiv går ikke under, vel? Gør det i hvert fald ikke i min mors ..


    Jeg har naturligvis min egen indbosforsikring (er jo så også over 21) .. Gi'r gerne de penge for at være sikker på at være dækket ..

  • Quote

    Hmm .. Kollektiv går ikke under, vel? Gør det i hvert fald ikke i min mors ..


    Jeg har naturligvis min egen indbosforsikring (er jo så også over 21) .. Gi'r gerne de penge for at være sikker på at være dækket ..



    Kollektiv..??? - der må vi vist have Aerial på banen - men kunne godt forestille mig at de ville have en speciel regel der.

  • Det er da vel kun tåber der IKKE har en forsikring ?????????????????
    De fleste har vel pc udstyr og tv for over 30.000 kr ???????
    Så kommer tøj og møbler ved siden af .
    En inbo for en single burde være minimum på 300.000 har selv en på 600.000 kr.



    The_Unforgiven

  • Quote

    Ja ikke at jeg har boet i et kollektiv, men læste det bare inden jeg flyttede hjemmefra ..


    La' du bare vær - du render sikkert rundt i den lokale hippie-central - med dine røde røjser - lilla ble og en 1/2 kylling i lommen..... :dance: