Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 5. februar 2005, 11:34

Mistede mit job ved PostDK i sidste uge, og har derfor etableret eget firma - PC Doktoren.
Problemet er, at jeg faktisk ikke ved så meget om den slags, så alle råd er meget velkomne.
Roder p.t. med en hjemmeside til det.

2

lørdag, 5. februar 2005, 11:49

PC - Doktoren, som i en der tager ud og hjælper folk med deres computer?, eller en forhandler af noget hardware? eller noget andet?

ville jo være rart nok at vide, for det er sikkert meget forskelligt hvad man vil råde folk til i de forskellige forhold ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Try-this" (05.02.2005, 11:50)

3

lørdag, 5. februar 2005, 12:28

Har faktisk tænkt på det samme. Endda med samme navn ;o) Eller Pc-Hjemmeservice el.

Det skulle være rent konsulentarbejde, hvor jeg tog ud til kunderne og hjalp med fejlfinding,
oprydning, optimering mm. Der kunne også indgå vejledning i sammensætning og køb af pc på nettet,
antivirus og antispyware-programmer, guide til gratis-software mmm.

Jeg har hørt, at grænsen for at registrere sig, er sat op til 80.000,-, så man kan jo bare gå i gang,
og så teste, om man har fat i det rigtige..

For mit vedkommende ville jeg annoncere i den lokale avis samt lokalradioen, foruden selvfølgelig en hjemmeside.

Fra min tid i Norge, har jeg 12 års erfaring som selvstændig, men det har ikke rigtigt fristet her i landet...
Der er simpelthen for stor risiko, i forhold til, hvad man kan "vinde".
(Skatter, administration, konkurrence, jantelov mm.)
Og det, selv om jeg skulle have en stor fordel, idet jeg har uddannelse i såvel markedsføring,
som regnskab, faglig kalkulation og erhvervsjura mv.

Men, jeg er ved at være træt af at være arbejdsløs, så idéen er på vej igen ;o)

Det kunne jo være morsomt, hvis vi kunne udveksle erfaringer hen ad vejen?

Intel Core 2 Quad Q9300 2.5 GHz. - Køler: GlacialTech Igloo 5062Silent S775 Core2D - ASUS P5K SE - Bios 1008
A-Data Vitesta 2 x 2 GB - 800 MHz ( PC2-6400 ) Albatron GeForce 8800GT PCI-E 512MB RAM
1 x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500GB - 2 x Seagate 160GB SATA
Performance Premium 500W - Creatives Audigy 2 ZS - Creative I-Trigue 2.1 3300 + 2 baghøjttalere
Logitech LX 500 - Acer AL1715 LCD - XP Pro SP2 - Kamera: Canon EOS 550D

4

lørdag, 5. februar 2005, 12:47

Indtil videre er det noget i stil med at tage på "sygebesøg", evt. kombineret med casemod på bestilling.
Gider ikke ordne alt hjemmefra, hvilket sikkert heller ikke kan lade sig gøre.

5

lørdag, 5. februar 2005, 12:48

Der er faktisk nogen der laver lidt af det samme her i Odense..

Kan dog ikke huske hvad de hedder..
Men de har reklamer i ugeavisen..
Og så har jeg set flyers fra dem i diverse butikker..
(Netto, Aldi, Fakta osv osv.. På de der opslagstavler)

6

lørdag, 5. februar 2005, 12:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick
Indtil videre er det noget i stil med at tage på "sygebesøg", evt. kombineret med casemod på bestilling.
Gider ikke ordne alt hjemmefra, hvilket sikkert heller ikke kan lade sig gøre.

Spørgsmålet er bare om det kan give penge nok i kassen?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

7

lørdag, 5. februar 2005, 16:42

hvis en almindelig pc teknikker kan tillade sig at tage 400.- i timen for det ja så burde det sq kunne lade sig gøre ^^ :D

Anmelder, Tech-nørd, Gamer - IT all the way!

8

lørdag, 5. februar 2005, 17:01

Citeret

Mistede mit job ved PostDK i sidste uge, og har derfor etableret eget firma - PC Doktoren.
Problemet er, at jeg faktisk ikke ved så meget om den slags, så alle råd er meget velkomne.

Såvidt jeg kan se via Dandomain - så skal du desværre finde på et andet navn. Både pcdoktoren og pc-doktoren er optaget (og det ser ikke umiddelbart ud til at det er dig der "ejer" de to domæner.

Jeg har faktisk selv rodet lidt med samme ide - og i den forbindelse fandt jeg en hjemmeside - hvor man kan søge hjælp til at oprette firma. Sidder på job lige nu - og kan selvfølgelig ikke lige huske hvad det var for en hjemmeside - men har det liggende derhjemme. Vender lige tilbage - engang imorgen når jeg har fri....

9

søndag, 6. februar 2005, 11:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Citeret

Såvidt jeg kan se via Dandomain - så skal du desværre finde på et andet navn. Både pcdoktoren og pc-doktoren er optaget (og det ser ikke umiddelbart ud til at det er dig der "ejer" de to domæner.

Jeg har faktisk selv rodet lidt med samme ide - og i den forbindelse fandt jeg en hjemmeside - hvor man kan søge hjælp til at oprette firma. Sidder på job lige nu - og kan selvfølgelig ikke lige huske hvad det var for en hjemmeside - men har det liggende derhjemme. Vender lige tilbage - engang imorgen når jeg har fri....

Det var sgu mere end bare svært at finde på et navn. Om ikke andet kan jeg jo bare bruge min egen hjemmeside (www.baunkjaer.dk). Navnet er ikke så vigtigt som indholdet.... Tror jeg.

10

søndag, 6. februar 2005, 12:40

"Baunkjærs PC-Service" xD

Seneste tests og artikler

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere

0

Tesoro Lobera samt Lobera Supreme

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny Phanteks TC14S CPU køler

Phanteks er kommet med flere n
Læs Mere

35

Minecraft MADPACK Konkurrence med masser af præmier

Tweak.dk har sammen med surene
Læs Mere

0

Sig farvel til Google på din iOS enhed

Rygterne vil, at Microsoft og
Læs Mere

0

Oplad din smartphone på bare 30 sekunder

Træt af at sjat lade din telef
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.