Jeres Bud på Fremtidens kontor?

  • Jeg er igang med at lave en opgave om fremtidens kontor.. :))
    Og ville egentlig gerne høre om nogle af jeres ide'er og tanker.
    Jeg har selv skrevet lidt om det papirløse kontor, fremtidens computer osv, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i synes?


    Ved godt at jeg måske får en løftet pegefinger, eller så noget og at jeg selv ska finde ud af det, men jeg er ved at går lidt i stå her, så lidt hjælp fra nogle kreative hjerner ville ikke skade


    MVH Patrick

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

    Rettet en gang, sidst af oBiWaN ().

  • Se nogle film fra fremtiden. For eksempel Minority Report! det er et fedt kontor/computer system de har kørende dér. Ellers er der jo også I,Robot. Som sagt se nogle fremtids film hvor der er noget kontor noget med i hehe...

  • Go ide men jeg har ikke filmen øv øv ;( går squ op og lejer den

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

  • Jeg tror film tager fejl...


    Mange film "tror" det bliver noget men store skærme og "jeg-peger-lige-på-det-jeg-vil" funktioner, men jeg tror ikke det vil ændre sig ret meget. Jeg har på Cebit i 2003 set en muse erstatning, til PDA'er, det var en lille hanske og det er en fed ide til PDA'er, men jeg tror ikke der vil ske så meget med hardware til normale PC'er.
    Jeg mener hvorfor side og bruge krafter på at vifte med arme og hænder, det kan man bare ikke i lang tid, derfor vil musen og tastaturet forblive uændret.


    Dog kan jeg godt forestille mig at skærme vil blive 100% 3D, og aligevel ikke, hvordan skal software så vises, fx internettet? skal det så lave en "normal" skærm med billedet på? og Word bliver erstattet med en gammel skrive maskine? :roller:


    Jeg tror der hvor der vil ske mest er på design dele, vi vil begynde at se mindre og mindre pc'er, nogle vil være bygget ind i skærmen, og andre vil være meget stilrene, i træ kabinet, og men bløde former...
    Jeg synes selv at mit Projekt SOWS er et mindre forsøg på at bryde standarden (meget firkantet), og mit SOWS 2 vil gå skridtet videre, ved at være lille og med lidt design...


    Bare mine ide'er... Håber det hjælper...

  • Det jeg tror meget på i for fremtiden er:
    - voicecommand
    - relativt små konsoller
    - fiberoptik til alle
    - meget bedre søge-muligheder, faktisk så gode at alle ordenligt indekserede filer på www vil kunne findes ligeså hurtigt som et dokument på egen HD
    - digital signatur som noget alle har


    Det er bare lidt af hvad jeg tror...
    Evt. kunne du se Cubic, da den har implementeret både Voicecommand, fiberoptik og de optimale søge-forhold. Hvis du så ser bort fra at så højtudviklet samfund nok vil bruge robotter med en begrænset AI til at håndhæve loven istedet for Neo-klonerne der render rundt og ser smarte ud!


    #Edit = staveflejl!#

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs
    Se nogle film fra fremtiden. For eksempel Minority Report! det er et fedt kontor/computer system de har kørende dér. Ellers er der jo også I,Robot. Som sagt se nogle fremtids film hvor der er noget kontor noget med i hehe...


    Fandme Træls Vis Ens Kontor Begynder og sende Robotter Efter en :))

  • Tusind tak jeres ide'er har givet mig inspirationener nok til at skrive 4 ekstra sider, så indtil videre må man sige det har hjulpet Tusind tak herfra


    :clap:
    I er for seje!!
    BTW Nu mangler jeg kun 4 sider så skulle den rapport være i orden


    MVH Patrick

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

  • "Fremtid" er jo et vidt begreb, men skal vi se på en RADIKAL ændring på den måde man arbejder på, så kunne jeg forstille mig at det bliver ala. filmen FIREFOX ... :)) ... Bare hvor man istedet for at styre angreb & forsvar på et jægerfly via tankerne, så styrer man sin computer ... :))


    Computeren vil så på det tidspunkt have en kognitiv AI der bl.a. kunne oversætte brugerens tanke-kommandoer til en evt. nødvendig kode/programmering. Så det eneste brugeren skulle klare var den kreative process.


    ... Så er det kun fantasien der sætter grænser når der skal laves noget kreativt... Sådan en løsning ville være det ULTIMATIVE ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    kender du til Tele Immersion? http://www.webopedia.com/TERM/T/tele-immersion.html


    dette vil højst sandsynligt være meget udbredt i fremtiden.


    søg også lidt på google efter Internet2, det har også med fjernkommunikation at gøre.


    ... Think Bigger 8)


    [Blocked Image: http://www.geocities.com/eventmovies/13thfloorlargepic.jpg]


    The Thirteenth Floor 8)
    http://www.imdb.com/title/tt0139809/


    [Blocked Image: http://i.imdb.com/mptv1.gif]


    Trailer : http://videodetective.com/home.asp?PublishedID=8409

  • Håber ikke at alle sider bliver "koblet" sammen på den måde at som TDC er i gang med med deres Digital Signatur og MSN med deres Passport. Synes at det er lækkert at man kan have forskellig identitet alt efter hvilket site det er på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Håber ikke at alle sider bliver "koblet" sammen på den måde at som TDC er i gang med med deres Digital Signatur og MSN med deres Passport. Synes at det er lækkert at man kan have forskellig identitet alt efter hvilket site det er på.


    :boxed: ... Øhh ... Skal det virkelig have en kommentar eller kan du godt se at det er noget spøjst noget at sige ?... :boxed:


    Der er ingen der tvinger dig til at bruge hverken det ene eller det andet. Dog er der en fordel ved at have en digital signatur som kan bruges til fx. en række offentlige steder ... For der er man jo trods alt kun én person ... Så hvorfor have flere ? ... Dette mangler der nu stadig EN standard for IMO der kan bruges til ALT ... og alle papirer skulle IMO også kunne modtages via E-boks eller ligende, men det kommer jo nok med tiden.


    MSN Passport ... Jamen hvem tvinger dig til at bruge MSNs Passport på forskellige sites ? .. Nobody ... ;)


    ... Ryster stadig på hovedet over din udtagelse ... :]

  • Alt vil blive styret af en central kontrol..


    Dvd optagelse, tv styring, lys opsætning i alle rum, lyd/musik i alle rum, køkken, alle rum, tonede mørke film styring af vinduer, inde klima styring af fugt og varme, pc styring email - grafik osv..


    Man vil gå rundt med en meget lille central fb. som styrer alt i hele huset i sammen arbejde med ens pc, tft skærme i alle rum, hvor der kører stille glidende billeder, adgang til al info man har brug for..


    Alt fra små pc'er som er i alle skærmene i de forskellige rum, som er linket sammen i et trådløst netværk.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().


  • Næppe .. de har jo allerede gang i nye ting .. Og meget af det du foreslår eksisterer jo allerede ..


    Ved så ikke hvad du mener med følgende:
    køkken, alle rum, ??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Hvor lang tids fremtid er her tale om ?(


    20 - 50 - 100 - 200 år?


    Teknologien stopper jo aldrig, så verden vil jo hele tiden forandres ;)

    Bare i din og min levetid ville være rigeligt,


    BTW Tusind tak til alle for iderne det er smadder godt.
    Min rapport er blevet meget lang nu


    MVH Patrick

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

    Rettet en gang, sidst af oBiWaN ().