1

fredag, 28. januar 2005, 14:04

For et par dage siden modtog jeg en email fra b-one om at jeg snart skulle betale min regning for www.vipvop.dk. Havde på ingen måde tænkt mig at opretholde mit domæne og regnede derfor med at jeg bare skulle lade være med at betale når regningen kom. Men nej. Skrev til deres kundeservice og sagde at jeg på ingen måde ville beholde www.vipvop.dk og derfor ikke længere ville betale for domænet, men det kunne jeg bare ikke. Fik nemlig at vide at der er 3 måneders opsigelse på ens domæne og at jeg derfor igen blev nødt til at betale for 1 år mere, 75- 80 kr, for det stod NEMLIG LIGE I DERES BETINGELSER, jaja tænkte jeg. Fik derefter en "advarsel om rykker". Skrev derefter til dem hvordan de havde tænkt sig at jeg skulle betale nu da jeg ikke havde modtaget nogen faktura med posten, eller per email. Her kan i se hvad det endte med :)

---------------------------------

Skrevet den 27-01-2005 03:20:56

Hvorfor er det lige jeg skal betale for www.vipvop.dk
?

Jeg ønsker ikke længere at beholde domænet..
har betalt for domænet da jeg
oprettede det... det burde da være nok...

Skrevet den 27-01-2005 08:47:48

Hej Thomas,

Vi kan desværre ikke se der foreligger en
underskrevet opsigelse.

Ønsker du at opsige dit webhotel bedes du
indsende en skriftlig og underskrevet opsigelse
med 3 måneders varsel jvf. vore forretningsbetingelser
hvor du kan læse mere om opsigelse og betingelser
herfor.
http://www.b-one.net/static/terms/terms_da.pdf

Betaling for fremsendte faktura bedes derfor
blive betalt, da der er 3 månders opsigelse
til udgangen af en periode.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------

Skrevet den 27-01-2005 13:59:27

jeg har ikke modtaget nogen faktura... ?

Skrevet den 27-01-2005 14:22:11

Hermed et link til din faktura.

http://ifårikkelinketmeddetvirkedeikkepånogenmåde.dk

Du kan indbetale beløbet på følgende konto:

blablabla

Du bedes angive domænenavn, samt fakturanummer
ved din indbetaling.

----------------------------------

Skrevet den 27-01-2005 22:54:

An error has occurred and therefore the requested
function could not be executed.

The error is most likely caused by a recent
update of the site which may require that
you start over again. We are sorry for th
inconvenience. Front

svært

Skrevet den 28-01-2005 07:56:19

Hej Thomas,

Jeg sender din faktura med posten til dig
idag.

Vi beklager linlet ikke virkede

LOL? :D

2

fredag, 28. januar 2005, 14:21

Tjaeh de følger vel bare de regler de nu engang har, og som du selv har godkendt i sin tid.

Kan ikke helt se hvad problemet er.

Abit AA8XE, 3Ghz@4,2Ghz, Leadtek 6600GT Extreme, 2 X 512Mb Corsair XMS PC5400,
2 X WD 160Gb Raid Edition, OCZ Powerstream 520

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Twilight" (28.01.2005, 14:21)

3

fredag, 28. januar 2005, 14:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Twilight
Tjaeh de følger vel bare de regler de nu engang har, og som du selv har godkendt i sin tid.

Næ hvad er problemet..?? At de sender et link der ikke virker...?

HEJ VEN

4

fredag, 28. januar 2005, 14:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af Twilight

Heller ikke her - That's life ! Betal ved kasse 1, når man ikke har husket at læse betingelserne ordentligt. ;)

5

fredag, 28. januar 2005, 14:33

du har selv sagt ja til betingelserne så tror sgu ikke der er noget at komme efter du...

men okay ikke så fedt at de ikke kan lave et link korrekt :T

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

6

fredag, 28. januar 2005, 15:19

Det er så en gangke almindelig betinglese at have ved domæner... tror langt de fleste ligger inde med den.

Så det er bare at betale og stoppe whineriet selvom det selfølgelig er træls.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

7

fredag, 28. januar 2005, 17:00

Kan ikke se hvorfor B-One er til grin .. Det er da ikke dem der ikke kan betingelserne .. ;)

8

fredag, 28. januar 2005, 17:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger
Kan ikke se hvorfor B-One er til grin .. Det er da ikke dem der ikke kan betingelserne .. ;)

HeHe ... The chick got a point ... :))

9

fredag, 28. januar 2005, 18:59

dengang for 2 år siden (ca.) hvor jeg havde et domæne kunne jeg opsige det fra den ene dag til den anden.
Jeg havde fået en rykker da jeg troede jeg bare kunne lade være med at betale, ingen problemer der da jeg snakkede med dem

Cisco Certified Network Associate — CCNA

10

lørdag, 29. januar 2005, 00:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

HeHe ... The chick got a point ... :))

So right, So right... :))

HEJ VEN

11

lørdag, 29. januar 2005, 01:38

Lige et par spørgsmål:

Hvor lang tid har du haft domænet?
Det er kun det første år B-One vil opkræve årsafgiften, de næstfølgende år vil den blive opkrævet af DK-Hostmaster.

Hvis et domæne ønskes opsagt, kan man benytte "sletteformularen" hos DK-Hostmaster.
Der er iøvrigt følgende muligheder:
Slettedato:
1) med det samme
2) ved registreringsperiodens udløb

Noget tyder dog på at B-One tror der er tale om et webhotel.
Så kan de have ret i, at en evt. (ikke eksisterende) opsigelse ikke vil være indsendt i tide.
Der er ofte 1 mdr. opsigelse, og hvis det ikke overholdes hænger man på en periode mere.

Forresten er årsafgiften nedsat til 50 kr., men det har B-One åbenbart ikke opdaget. ;)

Note: Jeg har nu siddet i supporten ved en af de store domæneregiststratorer i DK, i mere end 3 mdr. Derfor er jeg blevet meget klogere på domæner mv., og nej B-One er ikke noget vi kan lide ;-)
Mange af deres kunder ringer endda til vores firma, fordi man ikke kan komme i kontakt med B-One. :]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MJO" (29.01.2005, 01:38)

12

lørdag, 29. januar 2005, 02:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af MJO
Lige et par spørgsmål:

Det er kun det første år B-One vil opkræve årsafgiften, de næstfølgende år vil den blive opkrævet af DK-Hostmaster.

Hvis et domæne ønskes opsagt, kan man benytte "sletteformularen" hos DK-Hostmaster.
Slettedato:
1) med det samme

Så kan de have ret i, at en evt. (ikke eksisterende) opsigelse ikke vil være indsendt i tide.
Der er ofte 1 mdr. opsigelse, og hvis det ikke overholdes hænger man på en periode mere.

Forresten er årsafgiften nedsat til 50 kr., men det har B-One åbenbart ikke opdaget. ;)

Note: Jeg har nu siddet i supporten ved en af de store domæneregiststratorer i DK, i mere end 3 mdr. Derfor er jeg blevet meget klogere på domæner mv., og nej B-One er ikke noget vi kan lide ;-)
Mange af deres kunder ringer endda til vores firma, fordi man ikke kan komme i kontakt med B-One. :]

Tja .. Hvis hans hjemmeside er ved B-One så er der jo netop tale om et webhotel, og man betaler jo ikke for et domæne for 3 måneder ad gangen ..

Så jeg vælger nu at gå ud fra at B-One godt er klar over den lavere årsafgift for domæner - netop fordi de jo kun klarer betalingen for det, det første år ..

Og hvis du nu har arbejdet med det i 3 måneder, ved du vel også, at der findes dumme kunder? ;)

13

lørdag, 29. januar 2005, 02:22

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af MJO
Lige et par spørgsmål:

Slettedato:
1) med det samme

Tja .. Hvis hans hjemmeside er ved B-One så er der jo netop tale om et webhotel, og man betaler jo ikke for et domæne for 3 måneder ad gangen ..

Så jeg vælger nu at gå ud fra at B-One godt er klar over den lavere årsafgift for domæner - netop fordi de jo kun klarer betalingen for det, det første år ..

Og hvis du nu har arbejdet med det i 3 måneder, ved du vel også, at der findes dumme kunder? ;)

Det er korrekt, et .dk domæne betales for et år ad gangen. (Internationale domæner 2 år)

Desuden er det beløbets størrelse , der får mig til at tro det er årsafgift.
60*1.25=75 kr. med moms.
Deres billigste webhotel koster (9*12)*1.25=135 kr. om året.

B-One har forresten stadig anført 60 kr. på deres side, fra 1. Januar blev afgiften nedsat til 50 kr.

Og ja, der er desværre mange dumme kunder og, hvorfor er det altid dem der ringer?

NOTE: Mange udbydere har ikke ændret årsafgiften til 50 kr. og DK-Hostmaster har faktisk heller ikke tilrettet deres side med den nye pris.
Men når de opkræver årsafgift for et domæne, opkræves den nye pris på 50 kr.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "MJO" (29.01.2005, 02:27)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.