Gratis bredbånd til alle!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    De er sgu da ikke rigtig kloge at høre på ... :] ... Hvor vil de få pengene til det ? ... Idioter rent ud sagt ...


    der er ingen der betvivler at Endhedslisten er en bunke urealistiske idioter som mangler bare et enkelt ben på jorden - men er sgu en dejlig tanke hvis det blev en realitet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bot
    http://politiken.dk/VisArtikel


    Arktikelen siger at der skal gratis bredbånd til alle og TDC skal være statsejet igen. Havde det blot været et andet pati end Enhedslisten så havde jeg stemt på dem med det samme! :T


    Trist at være en Venstre-mand når Enhedslisten sidder med sådan en klippe af en ide :rolleyes:


    du vil så stemme på at staten skal bruge omkring 53 milliarder kroner på at købe TDC.... også skal man også lige huske de mange milliarder det vil koster at ligge ADSL ud til de ca 2 millioner hjem i Danmark. For ikke at tænke på driften.......


    Nej tak siger jeg bare.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Teknisk set er 64kbit/s stadig bredbånd :P


    Men hvis man, rent hypotetisk set, udførte ideen, så ville de andre firmaer jo ikk ku køre, da de nok ikk ka hamle op med gratis net :) Og så er der nogle firmaer som betaler skat (Nogle af dem ihvertfald), der nu ikk ka betale skat mere..



    Alle over 18 og med stemmeret vil da ku se hvor usammenhængende det er!!! Måske hvis man er 16 så tænker man "Wee! De får min stemme!!" - men hvor vil de hen med det?

  • jeg ville sgu også gerne vide hvor de får de penge fra... og spørgsmålet er så hvor meget det så kommer til at gavne danmark. lige nu kan du jo få adsl til næsten ingen penge.... og hvorfor dog købe tdc det er jo det samme som at eje DSB ( underskud )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Ja, skatten vil nok stige hvis venstrefløjen kommer til ..


    Shooqer .. Så meget betaler du vel heller ikke i skat ..


    jeg betaler normal skat, men stiger den nu, har ingen mennesker råd til leve nogenlunde normalt.....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    jeg ville sgu også gerne vide hvor de får de penge fra... og spørgsmålet er så hvor meget det så kommer til at gavne danmark. lige nu kan du jo få adsl til næsten ingen penge .... og hvorfor dog købe tdc det er jo det samme som at eje DSB ( underskud )


    hov hov?? vi betaler kassen for adsl, så vi får det ikke for "næsten ingen penge".


    Eneste jeg måske kan være enig i at måske at staten skulle eje TDC igen - de sidder og spiller for meget på monopolet og holder danmark tilbage pga det. Hvis staten gik ind og gearet ned for TDC så kunne der måske ske nogle rigtig fine udviklinger. Men ingen tvivl om det nok er en underskudsforretning for staten .. i hvert fald umilldbart

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bot
    hov hov?? vi betaler kassen for adsl, så vi får det ikke for "næsten ingen penge".


    Eneste jeg måske kan være enig i at måske at staten skulle eje TDC igen - de sidder og spiller for meget på monopolet og holder danmark tilbage pga det. Hvis staten gik ind og gearet ned for TDC så kunne der måske ske nogle rigtig fine udviklinger. Men ingen tvivl om det nok er en underskudsforretning for staten .. i hvert fald umilldbart


    der vil næppe ske noget større udvikling hvis staten købte TDC tilbage - se blot de gamle monopol dage. Men det kan du måske ikke huske.
    TDC har jo ikke monopol mere, de ejer kobberet men det gør dem ikke til et monopol - så ville andre ikke kunne få lov til at købe rå kobber eller andet.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeg skal ikke være bleg for at sige at jeg ikke ville være voldsomt ked af det hvis skatten steg - hvis vi i givet fald fik noget for pengene.
    Bedre velfærd, bredbånd til alle kunne være en ide, dog kunne de bruges bedre. men en del af ideen er jo nok at der kan argumenteres for at det også sætter skub i udviklingen. I et land som sverige hvor bredbånd udbydes af staten til en billig penge er udviklingen i IT-sektoren jo enorm.
    Gratis bredbånd er dog ret urealistisk. og at købe TDC ligeså.
    Men det er jo Enhedslisten - de behøver slet ikke være realistiske, de arbejder bare for enhver venstredrejning i tinget. Dette skaffer dem ikke en eneste stemme da alle jo ved de ikke kan vinde valget, og ikke kan trumfe den igennem alligevel.
    Det handler om at gøre opmærksom på sig selv. Derved kan de nemlig vinde stemmer alligevel ;)
    Og ja jeg er rød :))