En rejse rundt om jorden. ( Historie)

  • Hej


    Da jeg skal skrive en historie om en rejse rundt om jorden, kunne jeg godt tænke mig noget input på min valgte rute, og evt. nogle navne på nogle attraktioner i de forskellige lande.


    Min rute bliver:


    Denmark - Germany - Russia - Korea or china - North america - London - Denmark.


  • Så er "google" en god rejsekammerat - her kan du finde så at sige alt om de forskellige lande. ;)

  • Min rejse rundt om jorden:


    Den 1. September, 2005.


    Det var kl 4. om morgenen og vækkeuret bippede.
    Det var idag min jordomrejse skulle begynde, den som jeg havde planlagt i flere år nu. Jeg stod op og tog et hurtigt bad, før jeg skulle ud at køre.
    Jeg gik ud og satte mig ind i bilen, den startede som altid, og jeg glædede mig til at komme ud og køre i den igen.
    Heldigvis lå motorvejen kun 2 km fra mit hus, så det ville ikke tage lang tid at komme over grænsen og til Tyskland.
    Jeg slap for nogen langsomme bilister på motorvejen, og efter 1½ time kom jeg til grænsen. Der var ingen toldere ved grænsen så jeg sparede lidt tid.
    Klokken var efterhånden blevet 22, tid til at finde et hotel. Jeg kunne ikke vente til næste dag og til at komme ud på lidt sightseeing.


    Den 2. september, 2005. - Tyskland.


    Næste morgen vågnede jeg ved 10 tiden, og jeg kunne ikke vente med at komme ud og se på Tyskland. Jeg tog toget til Lübeck og tog ud for at se på den gamle bydel, hvor nogle af husene er helt fra middelalderen.
    Jeg havde bestilt en billet til Rusland dagen efter,og jeg var utrolig spændt på at se Rusland.



    Den 3. september, 2005. - Rusland.


    ENDELIG!


    Turens højdepunkt efter min mening, Rusland havde altid fascineret mig og endelig kom jeg til at se det!
    Jeg indlogerede mig på et hotel i Moskva til den uhyrlige pris af 2500 kr pr. nat.
    Ret dyrt når man så på forholdene på hotellet.
    Jeg prajede en taxa og sagde jeg skulle ud til Baikal søen, som iøvrigt er den dybeste og klare i verden, også er den på størrelse med Belgien. Det er med god grund den kaldes Sibiriens perle, da man kan se hele 40 meter ned i den.
    Jeg kunne lige nå at besøge Det Russiske Museum i Skt. Petersburg før jeg skulle hjem til hotellet.
    Den næste dag brugte jeg på at se på Moskva og shoppe lidt.


    Den 5. september, 2005. - Kina.


    Turen var kommet til Asien, nærmere sagt Kina.
    Da jeg steg ud af flyet blev jeg nærmest angrebet af nogle der ville bære min bagage eller sælge mig smykker eller småting.
    Jeg havde besluttet mig for at tage ud og se sten-skoven, som på afstand ligner en helt almindelig skov. I virkeligheden er det en hel skov fyldt med træer af sten!
    Det var meget fascinerende og jeg undrede mig over hvordan og hvorfor de var af sten.
    Klokken var blevet 16 da jeg havde set hele skoven, og hvis jeg skyndte mig kunne jeg lige nå at se Yungang grotterne. Grotterne blev hugget ud fra år 460-495, og der er blevet hugget kunstværker ud i væggene, så det var meget spændene at se.


    USA, here I come.


    Den 6. september, 2005. - USA
    Jeg havde glædet mig meget til dette her. Især Frihedsgudinden og Det hvide hus. Jeg fandt mig et lille hotel og fik en god nats søvn. Næste morgen tog jeg metroen til New York for at se frihedsgudinden. Det var et storslået syn, og jeg skulle selfølgelig op til toppen! Jeg tog elevatoren op og det var en rigtig god udsigt deroppe fra.
    Jeg tog tilbage til hotellet og spiste der, da det efterhånden var ved at blive aften. De havde en rigtig gode restaurant på hotellet, og jeg kunne bestemt ikke klage over maden eller betjeningen.
    Nu var tiden komet til at tage til Washington og Det hvide hus. Der var guidede ture så jeg kom også til at se det indvendigt! Det var virkelig en oplevelse, at stå i de samme rum som alle de store præsidenter har gået i!
    Nu manglede jeg bare England, Stonehenge og Old trafford.


    Den 7. september, 2005. - England.
    "Det er regnvejr og 10 grader" sagde piloten lige før vi landede. Det passede. Da jeg steg ud af flyet og ud i England blev jeg mildest talt plask våd. Heldigvis for mig var der paraplyer i lufthavnen som man kunne købe for sølle 10 kr.
    Nu skulle jeg ud og se Stonehenge! Jeg havde hørt meget om det, så jeg havde glædet mig til det. Jeg tog en taxi ud til det, men jeg kan ikke sige jeg blev overvældet. For mig var det bare nogle sten der stod i en rundkreds, og jeg kunne slet ikke forstå at alle sagde Stonehenge er noget man bare SKAL besøge hvis man er i england.
    Heldigvis havde jeg en attraktion tilbage at se på, Old trafford, Manchester uniteds stadion. Det havde jeg glædet mig til lige siden jeg sad og planlagde denne her rejse for et år siden.
    Da jeg er hardcore Manchester United fan kunne jeg ikke lade være med at tænke på alle de berømte spillere der har spiller der.
    Jeg tog metroen ind til Manchester og jeg blev ikke skuffet. Stadionet var lige præcist som alle havde sagt, stort, flot og overvældende. jeg tilbragte resten af dagen ude ved stadionet og inde i Manchester.
    Så var det slut. Tid til at tage hjem til lille Danmark! Jeg kunne ikke vente til at smage en frikadelle igen.

  • Det med nutid og datid, det er bare en vane jeg har. Jeg går igang med at rette dem nu.


    EDIT: Det går måske lidt hurtigt som du siger, men vi skal ikke beskrive alle stederne rigtig detaljeret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjergkanin
    Det med nutid og datid, det er bare en vane jeg har. Jeg går igang med at rette dem nu.


    EDIT: Det går måske lidt hurtigt som du siger, men vi skal ikke beskrive alle stederne rigtig detaljeret.


    det var nu heller ikke det.. det var bare at en aften var du i kina, og næste dag i USA.. god transport må man sige.. ;)

  • Så må jeg lige ændre det til en 2 dages flyrejse.


    EDIT: Nu har jeg rettet alle de nutids fejl jeg har kunnet finde til datid, men der er helt sikkert nogen jeg har overset. Jeg ville blive meget glad hvis I ville poste her hvis I finder en nutids fejl.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjergkanin
    Er desværre ikke en mulighed, da jeg har den for til på mandag.


    Så havde det måske været en god ide at starte lidt tidligere..... :roller: :roller:

  • Så I siger jeg skulle have droppet træning for at gå på biblioteket?
    Rimelig svært at låne noget man ikke har tænkt over.


    Desuden så tror jeg alle der går til sport ( En sport de kan lide ) ville have gjort det samme.