Internet-shops moral eller mangel på samme.

  • Har jeg bare haft en mega uheldig uge - eller har jeg oplevet hvor lidt moral de har....????



    Først bestiller jeg en Barton 3200. Får en med fejl på kernen + 1 lidt bukket ben. Returnerer den selvfølgelig omgående. Får en ny tilsendt - den har fandeme også kerne fejl + 4-5 lidt bukkede ben. Da jeg så punker shoppen (midt-data) for det - så siger de at "kernefejl - det er der på alle dem vi har pt.". Der er seeeelvfølgelig fuld garanti på siger han så - hvortil jeg siger - "hvad så om 6 måneder når den er brændt af - pga. noget helt andet - bytter i den så". Nææææh vi bytter jo ikke cpu'er med kerneskader - dooooooooooooh kom jeg vist - så til at sige - og spurgte ham om han så regnede med at jeg ville have den. Retur med lortet.


    Så bestilte jeg jo lige en Athlon 64 3200 box version istedet. Da jeg så (heldigvis) tog ud til firmaet (primetech) for at hente den. Så lagde jeg mærke til at der var kølepasta på CPU'en. Da jeg aldrig før har købt en box version - så tænkte jeg at det kunne da godt være at de blev leveret med pasta. Mens han så lige stod og fumlede med at finde mig i deres system - så kunne jeg jo liiiige kigge lidt nærmere på æsken. Ganske rigtigt - AMD seglet var brudt. Meddeler ham så at den vil jeg altså ikke have. "geniet" åbner så æsken - hiver den der æggebakke lignende tingest ud - og udbryder "jamen du kan da se at box-køleren stadig er "forseglet" - yeah right - der sidder et stykke tape henover den - og eftersom jeg ikke selv ville bruge den - så kunne jeg sgu da godt regne ud at andre kunne have gjort det samme. Meddelte ham igen - at den ville jeg sgutte have. Han henter så en ny æske. Viser mig at den er plomberet. Fint nok siger jeg så - Der er heller ikke kølepasta på CPU - "Den anden har jo været monteret - eftersom der var pasta på den" siger jeg så. "ja det kunne det godt se ud til" siger han fandeme så - som om det intet betød........... X( X(


    Og så kommer det store spørgsmål: Har de skiderikker så lidt moral at de bare prøver at prakke kunderne alt muligt "brugt" / halvdefekt / returvarer på halsen uden skrubler..... ?( ?( - eller er det bare mig der er hysterisk og kræver for meget... :O

  • De bliver nærmest nødt til at sælge alt hvad de har.
    Jeg gætter på, at de 14 dages fortrydelsesret ved internetkøb, er grunden til en hel del åbnede ting og sager.
    Jeg har også sommetider fået noget tilsendt, som ligger smidt ind i kassen og med tydelige spor af at være brugt. Det tæller ned i min tilfredshed med det køb så.


    Jeg tror ikke, du har haft en uheldig uge. Mit indtryk er, at det er meget normalt. :rolleyes:

  • du er ikke specielt dårligere behandlet af dem end vi andre bliver.


    Jeg måtte modtage 3 defekte bundkort og 2 defekte cpuer fra shg inden jeg kunne få min spand til at køre.
    Men midtdata har flere gange været på kanten til at få en retssag på nakken fra min side, min søs com kom til rep der inde, og de sagde at psu, mb og ram var gået, okay , fair nok. (jeg fik først historien af vide da de skulle betale), de skulle af med - ja 3200 kr. + at da jeg så endelig fik åbnet lortet, så var det oldnordiske og brugte dele de havde puttet i, ellers kan der ikke være støv mellem bene på ramchippene. og psu'en var beskidt indvendigt.
    Så måtte man ringe ind og høre hva faen det var for noget, og det kendte de self ikke noget til.
    Men da min far endelig fik skrevet der ind og fik fortalt dem et par omkring lov og orden, så bad de mig sende computeren ind igen, og min søster fik så ny mb, psu og ram i stedet for det lort de gav os første gang.


    (.


    Lige en vits:


    Grunden til at der er blodåre på en dildo er at den skal virke realistisk.


    - Af samme grund har en lolita-dukke luft i hovedet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    De bliver nærmest nødt til at sælge alt hvad de har.
    Jeg gætter på, at de 14 dages fortrydelsesret ved internetkøb, er grunden til en hel del åbnede ting og sager.
    Jeg har også sommetider fået noget tilsendt, som ligger smidt ind i kassen og med tydelige spor af at være brugt. Det tæller ned i min tilfredshed med det køb så.


    Jeg tror ikke, du har haft en uheldig uge. Mit indtryk er, at det er meget normalt. :rolleyes:


    Jeg tror desværre heller ikke det er unormalt.


    Jag har haft købt 2 bundkort der tydeligvis var brugt inden jeg modtog det, og der manglede en del stuper i kassen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin


    Jeg tror desværre heller ikke det er unormalt.


    Jag har haft købt 2 bundkort der tydeligvis var brugt inden jeg modtog det, og der manglede en del stuper i kassen.



    Hmmm - jeg har sgu aldrig før modtaget noget der har været "brugt" eller pakket ud. Hvad gør i andre så når det sker. Sender i det retur eller hur..??? - Nu stod jeg jo godt nok i shoppen idag - og så var det jo nemt nok - men jeg tror da jeg ville gøre det samme hvis jeg handlede på nettet - og de kunne faaaaandeme lige prøve på at nægte at tage det retur... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD
    Hmmm - jeg har sgu aldrig før modtaget noget der har været "brugt" eller pakket ud. Hvad gør i andre så når det sker. Sender i det retur eller hur..??? - Nu stod jeg jo godt nok i shoppen idag - og så var det jo nemt nok - men jeg tror da jeg ville gøre det samme hvis jeg handlede på nettet - og de kunne faaaaandeme lige prøve på at nægte at tage det retur... :boxed:


    Tja, det afhænger lidt af situationen.


    Hvis man f.eks. har siddet med et skod Radeon 9200 i en hel måned og ventet på at en butik, skulle ombytte det splinternye, men defekte 6800 kort, man har sendt retur og så efter ugers bøvl og rykkere, omsider modtager et fungerende kort, hvor alt tilbehør er med, så smækker man det i, selv om man tydeligt kan se støv på blæseren.


    Hvis der mangler det halve af tilbehøret, bliver der ballade og de får det retur, selv om man oftest, godt kan glemme alt om, nogensinde at se portoen, man betalte for retursendelsen. :]

  • Quote

    Tja, det afhænger lidt af situationen.


    Hvis man f.eks. har siddet med et skod Radeon 9200 i en hel måned og ventet på at en butik, skulle ombytte det splinternye, men defekte 6800 kort, man har sendt retur og så efter ugers bøvl og rykkere, omsider modtager et fungerende kort, hvor alt tilbehør er med, så smækker man det i, selv om man tydeligt kan se støv på blæseren.


    Hvis der mangler det halve af tilbehøret, bliver der ballade og de får det retur, selv om man oftest, godt kan glemme alt om, nogensinde at se portoen, man betalte for retursendelsen. :]


    Hmmm - og så gik man her og troede Jy'er ikke ku' li at blive taget et vist sted.... ;) - Modtog jeg en stump med støv på blæseren f.eks. - så gik der sgutte mange minutter efter de åbnede - før de havde mig i røret. Skal jeg betale fuld/ny pris - så skal jeg faaaaaaandeme også have en ny vare... X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD
    Hmmm - og så gik man her og troede Jy'er ikke ku' li at blive taget et vist sted.... ;) - Modtog jeg en stump med støv på blæseren f.eks. - så gik der sgutte mange minutter efter de åbnede - før de havde mig i røret. Skal jeg betale fuld/ny pris - så skal jeg faaaaaaandeme også have en ny vare... X(


    Jeg er ikke jyde. Jeg er dansker.. :))


    Nej, jeg havde bøvlet meget med dem og jeg skulle ikke risikere at vente endnu 1 måned eller mere på det kort, så i med det. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Hmmm - og så gik man her og troede Jy'er ikke ku' li at blive taget et vist sted.... ;) - Modtog jeg en stump med støv på blæseren f.eks. - så gik der sgutte mange minutter efter de åbnede - før de havde mig i røret. Skal jeg betale fuld/ny pris - så skal jeg faaaaaaandeme også have en ny vare... X(


    Aj der ville jeg sku nok egentlig nok også sætte grænsen! Når jeg har betalt for et nyt og ubrugt produkt forventer jeg eddermanme også at få et!

  • sikke noget fusk X(


    der burde da stå noget i lovgivningen om den slags. det burde ikke være lovligt at give defekte/brugte varer til folk. forhandleren burde tjekke hver eneste komponent de modtager, om den virker, har fejl eller lign.


    jeg har lige bestilt noget HW fra midtdata.dk. jeg håber s** ik de også prøver at snyde mig X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1
    Aj der ville jeg sku nok egentlig nok også sætte grænsen! Når jeg har betalt for et nyt og ubrugt produkt forventer jeg eddermanme også at få et!


    Omvendt forventer vi også at kunne returnere varerne efter afprøvning, hvis vi ikke synes om dem. Disse varer skal jo ende et sted.


    Man kunne naturligvis forlange, at returvarer skulle sælges som demo-modeller til nedsat pris, men så vidt jeg ved, har det aldrig været lovgivernes intention med returretten. Det ville såmænd nok også føre til højere priser, eftersom sælger ville være nødt til kalkulere med værditab ved returnering.


    Jeg kan sagtens acceptere at modtage en vare, som har været afprøvet af en tidligere kunde. Det er efter min mening spillets regler.


    Jeg kan derimod ikke acceptere at modtage en vare, som:
    - bærer tegn på længere tids brug.
    - ikke er pakket, som da den var ny.
    - er ukomplet
    - har mangler/ændringer, som er forårsaget af den første kunde.


  • Måske spørger jeg dumt, men hvordan vil du forvente at den pakket som ny, hvis den har været brugt af en tidligere kunde ?!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    sikke noget fusk X(


    der burde da stå noget i lovgivningen om den slags. det burde ikke være lovligt at give defekte/brugte varer til folk. forhandleren burde tjekke hver eneste komponent de modtager, om den virker, har fejl eller lign.


    jeg har lige bestilt noget HW fra midtdata.dk. jeg håber s** ik de også prøver at snyde mig X(


    Nu skal det lige siges at jeg tidligere - en del gange - har handlet hos Midt-Data - helt uden problemer. De refunderede da også - uden diskution - mine penge. Det undrer mig bare at de også 2. gang sender en med nøjagtig samme fejl - Istedet for med det samme at "indrømme" - at de ikke kan skaffe en fejl fri CPU. Havde de gjort det - så havde jeg nok købt min Athlon 64 der. Nu blev det så en anden forhandler - som så også....... X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1


    Måske spørger jeg dumt, men hvordan vil du forvente at den pakket som ny, hvis den har været brugt af en tidligere kunde ?!


    Jeg synes, der er en gradsforskel på "pakket, som da den var ny" og "pakket som ny". Men det er nok bare mig, så det må vi hellere glemme.


    Det, jeg mente, var, at den skal være ordentligt pakket ned i den originale emballage. Jeg gider ikke åbne en kasse, hvor den foregående kunde med en høtyv har har skovlet alle stumper og indpakning ned i en pærevælling.


    Jeg har derimod ingen problemer med, at det har været pakket ud og derefter pakket ned igen på samme måde, så godt som det nu er muligt.

  • Præcis....Hvis man vil handle et sted, hvor der er returret, så må man også acceptere at man kan risikere at købe "brugte" varer til nypris.
    Man kan evt. sige til firmaet, at man er sikker på at det er det rigtige, man har købt og derfor ikke vil benytte sig af returretten. Så sender de som regel en orginalt indpakket ( læs, uåbnet) vare.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    De bliver nærmest nødt til at sælge alt hvad de har.
    Jeg gætter på, at de 14 dages fortrydelsesret ved internetkøb, er grunden til en hel del åbnede ting og sager.
    Jeg har også sommetider fået noget tilsendt, som ligger smidt ind i kassen og med tydelige spor af at være brugt. Det tæller ned i min tilfredshed med det køb så.


    Jeg tror ikke, du har haft en uheldig uge. Mit indtryk er, at det er meget normalt. :rolleyes:


    Yep, har egentlig også undret mig over hvor de ting vi sender retur ender henne. Nogen skal vel have dem....
    Foretrækker selv at købe lokalt hvis muligt, og så ellers bare krydse fingre for jeg er heldig.