Wtf??? Håber ikke, at Politikens test passer...
Har ellers tænkt mig at stemme Venstre igen,
men jeg skal måske alligevel sætte mig lidt mere ind i fru Jelveds politik ;o)
Nej, det bliver Venstre, da jeg, overordnet set, mener at det er virksomhederne,
der skaber grundlaget for hele økonomien, og dermed al velfærden i landet. Ergo må de have gode betingelser.
Det er jo trods alt dem, der skaber arbejdspladserne.
Nu er socialdemokatiet godt nok blevet lidt bedre, men jeg synes stadig der hersker noget af den gamle:
"Når alle ikke kan være lige kloge, gør vi dem lige dumme" helhedskole-agtige syn på tingene,
som jeg ikke rigtigt kan snuppe.
Hele tankegangen om, at staten skal stå for mest muligt, er mig imod. Lavere skatter, og mere brugerbetaling,
kan jeg bedre lide. Jeg tager ikke skade af at betale f.eks. 5,- for at låne en bog, eller 50,- i egenbetaling hos lægen.
Desuden bliver jeg "syg" om hjertet, når jeg tænker på al den indflydelse, fagforeningerne har fået lov til at få.
Jeg er klar over, at det er dem, der har skabt det såkaldte velfærdssamfund,
og de var også på sin plads i midten af forrige århundrede, men i dag er det da fuldstændigt gået over gevind...
Da jeg en kort tid var hos en entreprenør, lå den "lille røde" i skurvognen, og jeg læste den igennem i pauserne.
Jeg troede ikke mine egne øjne, for det var lige som at læse Stasi´s regelværk. Jeg husker ikke enkelthederne,
men det var bl.a. noget med at melde sine kolleger, hvis man fandt ud af, at de ikke var i den rigtige fagforening.
Hva´ f..., grundloven siger ellers, at der skal være organisationsfrihed her i landet...
Må dog indrømme, at de har været enormt dygtige til at "integrere" og skolere sig og sine.
Der har venstrefolkene noget at lære. Jeg mener, at Venstre har fået ryddet en del op i de forskellige udvalg og råd,
men der har været fagforeningsfolk representeret i "alle" forsamlinger af betydning.
De var/er så skolet til at imødegå enhver kandidat, der har "modstridende" holdninger, og er klar med indoktrineret argumentation,
som er beregnet til at overtale andre tilhørere til ikke at stemme på vedkommende. Jeg har selv prøver det, da jeg gerne ville med i skolebestyrelsen her på stedet. Skal bare sige, at det virkede. Jeg var i hvert fald ikke forberedt til så professionel en debat.
Men igen, det giver mig dårlig smag i munden, at "systemet" skal lures ind overalt...
Nu er ingen partier jo 100 %, og Venstre er da heller ingen undtagelse.
Jeg er ikke enig i deres social- og retspolitik, og enkelte andre ting,
men da det åbenbart er utopi at køre landet vha. venstres erhverhspolitik, og SF´s socialpolitik,
vælger jeg alligevel Venstre. Det har jeg nemlig lov til ;o)
Hmm, det blev en længere smøre end tiltænkt, men når man først lader sig rive med, you know???