trådløst projekt.

  • min ven's mor har en grill bar som der er blevet gjort hærreværk(stavet forkert ret plz) på, så hun spurgte mig om man ikke kunne sætte noget trådløst netværk op.. altså lige umidelbart ville jeg mene man skulle bruge det som et slags webcam med en interforbindelse non stop..


    men jeg tænkte på om det ikke kunne klares trådløst.. altså at sætte et cam op i hendes gril og så have en skærm der hjemme som bare optager ?? det er ikke over en ½ kilomet i luftmål.... finder lige ud af det.. hvis nogen ved hvor jeg kan måle luft mål henne?? :D

  • Har set at man kunne få et hotspot med retnings bestemt antenne som kunne række 14 km, men det kostede også 4000 så det nok uden for duskussion... er det letteste ikke bare at købe et normalt overvågningskamera? hun kan jo ikke rigtig bruge det andet til noget.. for hvis hun får det på webcam, så skal hun jo hele tiden sidde og holde øje med det for at se hvornår der sker noget...

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hoerning
    Har set at man kunne få et hotspot med retnings bestemt antenne som kunne række 14 km, men det kostede også 4000 så det nok uden for duskussion... er det letteste ikke bare at købe et normalt overvågningskamera? hun kan jo ikke rigtig bruge det andet til noget.. for hvis hun får det på webcam, så skal hun jo hele tiden sidde og holde øje med det for at se hvornår der sker noget...


    Så kan han jo ligeså godt sove i ShoPPen :]

  • Du behøver ikk trådløst for at sidde hjemme og se webcam - Med ImageStudio (Logitechs webcam prog) ka du streame billedet til en side


    Men vil nok anbefale at du lægger det ned på harddisken - Der har ImageStudio os et genialt prog, der ka se om der er bevægelse på billedet og hvis bevægelsen er højere end den valgte så begynder den at optage og gemme det (Stopper først 5 sek, som standar, efter bevægelsen er stoppet)

  • Få en fast forbindelse til grillbaren, og få købt et webcam der kan tager RJ45/&ethernet opkobling, så får webcamet en Ip man går ind og kigger på, sæt så en computer derhjemme til at optage når webcamet fanger bevægelse :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen
    Få en fast forbindelse til grillbaren, og få købt et webcam der kan tager RJ45/&ethernet opkobling, så får webcamet en Ip man går ind og kigger på, sæt så en computer derhjemme til at optage når webcamet fanger bevægelse :)


    Ahh det var da lige lovligt voldsomt at trække en 6 leder kabel 500 meter... og det tror jeg slet ikke der er nogen mulighed for at få lov til.. køb et ganske normalt overvågningskamera og maskine til at optage når der er bevægelse... det kan sq bedre betale sig i længden...

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hoerning


    Ahh det var da lige lovligt voldsomt at trække en 6 leder kabel 500 meter... og det tror jeg slet ikke der er nogen mulighed for at få lov til.. køb et ganske normalt overvågningskamera og maskine til at optage når der er bevægelse... det kan sq bedre betale sig i længden...


    Det han mener er at med en net opkobling og de ting han siger, der ka man lave det jeg foreslog, bare på en noget nemmere facon ;)


    Ville nok os gå efter den løsning

  • jamen det nemlig det.. det er da også fuldstændigt upraktisk at man skal sidde hele tiden og se om der sker noget derovre.. hva koster sårn en overvågningskamera der selv starter når der kommer nogen ikk? det kan da ikk være særlig dyrt..

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hoerning
    jamen det nemlig det.. det er da også fuldstændigt upraktisk at man skal sidde hele tiden og se om der sker noget derovre.. hva koster sårn en overvågningskamera der selv starter når der kommer nogen ikk? det kan da ikk være særlig dyrt..


    det er det hun gerne ville..
    den skal streame hele tiden, ned på et bånd (ligesom et normalt overvågnings kamera), men samtidig vil hun in i mellem kunne tænde enten for en skærm eller gå på nettet og se hva der sker...


    hvis i forstår :)