SPRED rygtet og skab historie - Så kan bankerne lære det !!


  • Nogen der har lyst til at joine os andre ? Det er et forsøg værd :D

  • Synes nu det er en lam plan.


    Gider ihvertfald ikke bruge tid på at gå op i min bank for at hæve 88,75 kr og ligefrem bede om at få lortet ud betalt som een 25 øre, 50 øre, 1 kr, 2 kr, 5 kr, 10
    kr, 20 kr og en halvtredser. Tror nok bankerne er pænt ligeglade :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ROMkuglen
    er der ikke noget med
    det er gratis at hæve en gang ved kassen om måneden
    hvis man hæver flere gange så koster det (gebyr) ?


    Den har jeg godt nok ikke lige hørt før .. Hvor har du det fra? :rolleyes:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ROMkuglen
    er der ikke noget med
    det er gratis at hæve en gang ved kassen om måneden
    hvis man hæver flere gange så koster det (gebyr) ?


    Har jeg godt nok aldrig hørt noget om. Og hvis det også skal koste at hæve penge der, så er der jo slet ikke nogen grund til at have sine penge i banken. Jo en lille rente på 0,XX% - og den forsvinder jo alligevel og mere til med alle de skide gebyrer.. ;)

  • Ideen er vel god nok borset fra der ikke kommer nok mennesker med på den også at der skal en kraftig og vedvarende stigning til før bankerne overhovedet gidder reagere på det....


    Fordi vi gør det i 1 månede er de da ligegalde med ja ok det koster dem et par millioner men de for mere ind ved DK gebyr på den halve tid så de er da pænt lige glade... desværre

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Ideen er vel god nok borset fra der ikke kommer nok mennesker med på den også at der skal en kraftig og vedvarende stigning til før bankerne overhovedet gidder reagere på det....


    Fordi vi gør det i 1 månede er de da ligegalde med ja ok det koster dem et par millioner men de for mere ind ved DK gebyr på den halve tid så de er da pænt lige glade... desværre


    Vil gerne låne dit dankort hvis du ikke skal bruge det theis :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher_hik
    Jeg ved ikke hvad det koster at hæve i andre banker, men jeg kan tale for Nordea.


    Hvis du hæver I banken, altså inde i banken, mere end 2 gange om måneden koster det 5 kr :rolleyes:


    Men jeg er klart med på den 27.!!!!


    Det er, undskyld mit sprog, fandme da noget underligt noget. Hvorfor skal man dog betale for at hæve penge inde fra selve banken, kasseassistenterne står der vel tildels til det samme? Det kan godt være at det er meget lettere og hurtigere at gøre det via en automat, men jeg ved da at der er nogen der føler sig mere trykke ved at skulle ind og hente pengene, fremfor at stå ved en automat udenfor og fumle med dem. I automaterne er der da også gebyrer på, efter et bestemt klokkeslet, samt bestemte tidspunkter i weekenden. Sådan er det ihvertfald hos Sydbank. Den smule rente man får for sine indsatte penge, mærker man da alligevel ikke .. Tværtimod overhaler alle bankens egne gebyrer nærmest den lille sum man får udbetalt i renter.


    :dots:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

    Rettet en gang, sidst af engel ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tismund


    Vil gerne låne dit dankort hvis du ikke skal bruge det theis :D


    Hmm hvad i det jeg skrev for dig til at sige det....


    Det er nu ikke meget værd 90 kr og kan ikke overtrækkes... flad pga latterlige tandlæge :(

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • hehe jeg synes fandme i skal til at tage en tudekiks. Ja bankerne tjener flere penge, og vi skal af med hele 50 øre pr transaktion. WOW!


    Nu har det her jo været oppe og vende herinde før. Og det man skal forstå er at hvis bankerne ikke havde fået lov til at sætte de 50 øre på hver transaktion, havde de bare skoddet dankortet og inført langt dyrere betalingskort.


    Derudover, så jo, så godt som alle banker har gebyr på, hvis du skal hæve penge mere end et par gange om måneden.


    Jeg fatter virkeligt ikke at folk gider gå ned i banken og hæve penge flere gange om ugen, eller gå rundt med mange tusinde kroner på sig, bare fordi de skal slippe 50 øre... jeez...

  • I bund og grund er gebyret en principsag, ligesom så meget andet. Vi bliver rippet nok alle vejne fra, og meningen med tråden var nu også kun mere som sjov som alvor. Men gebyret får alligevel folk til at tænke over deres brug af kortet. Vi (fra den kedelige sydlige del af Danmark) har jo stiftet kendskab med gebyret længe, når vi handlede i Tyskland i grænsebutikkerne. Så kostede det typisk 1% af samlede købsbeløb.

    Vi kan blive ved med at gå i små sko, hvis man skal tage alt til sig - ligesom f.eks. McDonalds er begyndt at tage penge for deres saucer, som før var gratis. Jamen hallo - Det er der da en grund til, og man undrer sig sgu ikke, når man ser adskillige miljøsvin smider deres affald fra Drive In'en i naturen. De skulle kraftdæleme skydes (undskyld mit ordvalg) fordi det er sgu de næste mange års kommende generationer, der skal leve i den svinesti. Havde materialer så været biologisk nedbrydbar, havde snakken været en anden, men jeg tror næppe McD laver emballage af æbler eller lignende materiale.


    Der er altid en grund til at tingene stiger.


    Det kan godt være at ovenstående er nonsense for nogen folk, men det er bare IMO


  • Hørt, kan sq heller ikke helt forstå det her hysteri pga. et skaldet gebyr. Hvor mange penge tyrer vi ikke af sted i forvejen på dyre kontokort og ligegyldige ting.´
    Det kan ikke bringe mit pis i kog.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Twilight


    Hørt, kan sq heller ikke helt forstå det her hysteri pga. et skaldet gebyr. Hvor mange penge tyrer vi ikke af sted i forvejen på dyre kontokort og ligegyldige ting.´
    Det kan ikke bringe mit pis i kog.


    Fordi :
    1: Det var aftalen fra starten at de skulle være gratis.
    2: Man betaler også 150 pr år for et Visa/Dankort.
    3: Fordi de ågerkarle tjener nok i forvejen , på alle mulige gebyrer , men man får nada på de penge man har stående.
    4: 50 øre her ,50 øre der , det løber op.
    5: Brokker du dig ikke hvis du får 50 øre for lidt tilbage ved en kasse når du handler?



    The_Unforgiven

  • Tja - det nye gebyr rager mig faktisk langsomt - Jeg bruger sjældent mit Visakort, så det gør mig nu ikke noget at putte en smule gebyr på - Det har man da gjort med så meget ? - Min SU er lige steget 31 kr om måneden, så det går vist mere end lige op :))


    Men ja, det platte er naturligvis at bankerne i starten havde reklameret så mget med "Prøv det nye dankort - supersmart og helt gratis at bruge :T " - Hmmm... :dots: ...Gratis ? - Næææ... :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Det er, undskyld mit sprog, fandme da noget underligt noget. Hvorfor skal man dog betale for at hæve penge inde fra selve banken, kasseassistenterne står der vel tildels til det samme? Det kan godt være at det er meget lettere og hurtigere at gøre det via en automat, men jeg ved da at der er nogen der føler sig mere trykke ved at skulle ind og hente pengene, fremfor at stå ved en automat udenfor og fumle med dem. I automaterne er der da også gebyrer på, efter et bestemt klokkeslet, samt bestemte tidspunkter i weekenden. Sådan er det ihvertfald hos Sydbank. Den smule rente man får for sine indsatte penge, mærker man da alligevel ikke .. Tværtimod overhaler alle bankens egne gebyrer nærmest den lille sum man får udbetalt i renter.


    :dots:


    Jamen det er blot endnu et gebyr i deres uendelige gebyrjungle....


    Grunden til det er jo at de folk som skal betjene dig, kan lave noget andet end at betjene dig. Så hvis du bruger den person for meget, kan du skisme selv få lov til at betale for at bruge hende. En mærkelig måde verden er skruet sammen på, men sådan er det :roller: :rolleyes: