Pædagog - God uddannelse?

  • Er ENDELIG ved at ha besluttet mig til, hvad jeg skal bruge de næste 3 1/2 år på.
    Nemlig pædagog-uddannelsen.


    Nogen der har taget den, eller har erfaringer?
    En ven er igang med 1. semester, og han siger at det er det bedste han nogensinde har prøvet.


    Hvad siger i? Uddannelsen er jo forholdsvis afvekslende - hvilket jo er dejligt.


    Både praktik og skole.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Tja, uddannelsen er god nok... Men du burde nok prøve at få en medhjælper-stilling i en institution inden du går igang så du ved hvad det er du går ind til! At arbejde med børn er ikke kun sjovt, men også hårdt! Du skal hjælpe med alt det praktiske (skifte fra ude til indetøj, hjælpe med at rydde op, skifte ble, tørre røv etc...), og det kan altså godt tage det sjove af arbejdet hvis du ikke er forberedt på den slags også!


    Men det er sikkert det værd hvis du kan se det sjove i hverdagen alligevel!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    ... og så arbejder du i en børnehave i et halvt år og bliver anklaget for pædofili fordi du kigger forkert på en unge en enkelt gang....


    Hvad helvede taler du om ?
    Sikke da en tåbelig kommentar.


    Jeg har været Pædagogmedhjælper i en børnehave i 1 år, og da jeg arbejdede der var jeg meget glad for det. Det kræver dog at du virkelig brænder for det. Men er det pædagog uddannelsen du vil have, vil jeg anbefale dig at du prøver at arbejde som medhjælper i lidt tid først, så får du hurtig en indsigt hvordan det hele er skruet sammen..


    Held og lykke med det.

  • Har skam været i praktik i en børnehave. Jeg var ret glad for det. Blandt andet, fordi man ikke sidder på sin flade r** altid..


    Har et forholdsvist godt tag på børn og små størrelser, så det er ikke det der er problemet.


    Og hvad er der galt i at være pædofil? :)) :roller:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Og hvad er der galt i at være pædofil? :)) :roller:


    Fyr den af til eksamen i småbørnspsykologi på studiet, så skal du nok få en to-cifret karakter!


    De små størrelser er ret seje og altid klar til at levere et guldkorn der får en til at brase i latter :D


    Hvis bare du ved hvordan det er i en institution og kunne se dig selv der resten af livet, eller til du får en anden uddannelse, så er det da klart at du skal læse til pædagog! :)


  • Præcis.. Også en af grundene til det! En dag er ALDRIG den samme, sådan et sted! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Uddannelsen er god hvis den fanger din interesse .. :D



    Skal du så også have en lilla "fjeldræv"? *GG*


    Hehe, den taske er da vist næsten obligatorisk som pædagog eller lignende .. :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe


    Hvad helvede taler du om ?
    Sikke da en tåbelig kommentar.


    Den skulle så ikke forstås på den måde ;)


    Der var bare engang meget oppe at køre med det, sådan set derfor jeg skrev det.. :)


    Kender flere mandlige, og dem er der ikke noget med, såå...


  • Jeg kan da komme med lidt af mine erfaringer. Jeg er pædagog i en SFO 2 - hvor der er 150 9-11 årige herlige unger. Har været der i 13 år tror jeg nok. Har så også været på et par fritidshjem inden. Havde også lige en afstikker, hvor jeg var "pædagog" for en del af forældrene. Var nemlig tjener på den lokale bodega i 4 år. ;)
    Har forresten også arbejde som medhjælper i mine unge dage - i et par ungdomsklubber.
    Nå det var lige lidt om min baggrund, for at udtale mig om dette emne.
    Pædaggog uddannelsen som jeg gik på fra 78-81, var faktisk 3 fede år, hvor jeg lærte en masse om mennesker og også en hel del om mig selv. Det der gør den god, er at man kan komme i praktik i en del forskellige grene, inden for de pædagogiske områder.


    Noget som også var godt og som jeg aldrig glemmer, var vores studietur i det sønderjyske, hvor vi besøgte forskellige behandlingshjem og skoler for anderledes børn. De skæbner jeg mødte dengang, sidder stadig på nethinden og tænker jeg stadig på det ind i mellem.


    Der hvor jeg er nu, har vi lønnede praktikanter i 3 mdr. af gangen og det er et scoop, at have friske unge mennesker (for det meste), som kommer med en masse energi og med en masse nye idéer.


    Jeg kan kun anbefale dig at tage den uddannelse - da den IMO gi'r en hel masse viden om os mennesker og samtidig har du mulighed for at afprøve forskellige retninger inden for pædagogikken. Så klø bare på.
    Kan huske - inden jeg overhovedet kom i tanke om at gå på pædagog seminarium, havde jeg den der sædvanlige fordomsfulde mening om pædagoger.
    Og jeg skulle ihf. aldrig være pædagog. ;)
    Men jeg er glad for at jeg tog uddannelsen og at jeg har arbejdet med det i efterhånden mange år.


    Det var vist en ordentlig smøre - men der svært at beskrive det kortere synes jeg ihf.


  • Lyder rigtig rigtig godt.. Lige sådan noget jeg vil høre!
    Også selv de tanker jeg har gjort mig om uddannelsen, og arbejdet bagefter. :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Kom også lige til at tænke på noget, som jeg aldrig kommer til at glemme ift. mit arbejde.
    Da jeg kom tilbage fra hospitalet, hvor jeg jo lå i 3-4 uger sidste år i slutningen af april. Ja den varme og glæde der var fra børnenes side, da jeg trådte ind af døren og nærmest blev væltet omkuld af herlige unger, som ville gi' mig en ordentlig krammer. Det er s.. noget der varmer - for de mener det oprigtigt. 8)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Kom også lige til at tænke på noget, som jeg aldrig kommer til at glemme ift. mit arbejde.
    Da jeg kom tilbage fra hospitalet, hvor jeg jo lå i 3-4 uger sidste år i slutningen af april. Ja den varme og glæde der var fra børnenes side, da jeg trådte ind af døren og nærmest blev væltet omkuld af herlige unger, som ville gi' mig en ordentlig krammer. Det er s.. noget der varmer - for de mener det oprigtigt. 8)


    eller os håber de på slik og kager ? (:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Kom også lige til at tænke på noget, som jeg aldrig kommer til at glemme ift. mit arbejde.
    Da jeg kom tilbage fra hospitalet, hvor jeg jo lå i 3-4 uger sidste år i slutningen af april. Ja den varme og glæde der var fra børnenes side, da jeg trådte ind af døren og nærmest blev væltet omkuld af herlige unger, som ville gi' mig en ordentlig krammer. Det er s.. noget der varmer - for de mener det oprigtigt. 8)


    3-4 uger i SLUTNINGEN af april .. Det var sq godt klaret *GG*


    :))


    Astrocity .. Jeg mener klart du skal gøre det hvis du brænder for det .. Det er folk som dig, der er guld værd i institutionerne .. :D


  • [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/Pat075.gif] hø-hø - Pas nu på du [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/cheeburga.gif] [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/old.gif]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/Pat075.gif] hø-hø - Pas nu på du [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/cheeburga.gif] [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/old.gif]


    Uuuundskyld Hr. store stygge mod .. *GG* Den var bare ret oplagt .. Og skal nok gå i seng lige om lidt .. Kan sjovt nok stadig mærke hele min krop gør ondt efter 26 timer i træk foran computeren med rapportskrivning og ASP ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Uuuundskyld Hr. store stygge mod .. *GG* Den var bare ret oplagt .. Og skal nok gå i seng lige om lidt .. Kan sjovt nok stadig mærke hele min krop gør ondt efter 26 timer i træk foran computeren med rapportskrivning og ASP ..


    Hvo'n gik det så med rapport og ASP ?(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lackso


    Fyr den af til eksamen i småbørnspsykologi på studiet, så skal du nok få en to-cifret karakter!


    Ja 00 eller 03 :T


    Nå men min søster arbejdede 2 år på et fritidshjem. Hun kunne godt lide det men det var vist meget hårdt. Hun valgte så at gå igang med en læreruddannelse :] Men som der er andre der skriver, er det en god idé hvis du brænder for det. Det er jo heller ikke verdens undergang hvis du finder ud af det ikke lige er dig, vel? 8)