CHOK under opstart

  • Er lige kommet hjem og da jeg startede min pc blev den stående på det der dmi loading meget længe, arghh nej ik formatere igen tænkte jeg, kiggede lidt rundt omkring og så til min forbavselse at mit sd kort til mit camera sad i kortlæseren, og den kan jo ikke starte når den sider i..


    Så ud med kortet og reboote igen og så kørte den igen, tror godt nok jeg blev glad igen.. PYHAAA


    Har i oplevet noget ligende ???

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().

  • Havde et netkort engang, hvor den også gik i stå der... Datatel A/S vidste ikk hvad det var, og måtte klage og brokke meget, før de fandt ud af hvad problemet var.


    så nyt netkort til mig

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Har to gange oplevet at computeren starter op og bibber helt vildt. På skærmen skriver den at der ikke er nogen CMOS informationer, eller sådan noget. Så bliver man satme bange!!!
    Men efter en genstart, så kunne den godt starte op. Skulle dog sætte FSB til 133 istedet for 100.


    EDIT:
    Er lige blevet Member med 3 stjerner :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meinder
    Er lige kommet hjem og da jeg startede min pc blev den stående på det der dmi loading meget længe, arghh nej ik formatere igen tænkte jeg, kiggede lidt rundt omkring og så til min forbavselse at mit sd kort til mit camera sad i kortlæseren, og den kan jo ikke starte når den sider i..


    Så ud med kortet og reboote igen og så kørte den igen, tror godt nok jeg blev glad igen.. PYHAAA


    Har i oplevet noget ligende ???


    Har du USB Boot stående før din harddisk i Boot Order i BIOS?


    Det lyder som om den prøvede at boote på dit SD-kort.


    Når PC'en hænger ved DMI er det ofte fordi der er noget galt med boot order eller det medie, der forsøges bootet fra.

  • for et par dage siden sad jeg på internettet og pludselig gik min computer ned og bibbede helt vildt! jeg tænkte shit hvad er der nu sket (troede min CPU var røget eller det der er værer) og fandt ud af at min CPU var blevet for varm (den slukker ved 60 så CPU tog ikke skade) fordi min blæser ikke kørte og lige skulles sættes ordenligt fast i bundkortet igen...


    der blev jeg glad da jeg fandt ud af det :D

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

  • jeg har ikke oplevet noget. men min mor har, hun tændte computeren og så stod den bare stille og sagde noget om disk sagde hun, hun ringede til en it supporter for computeren var jo helt ny og der måtte da være noget galt der men de kunne heller ikke finde ud af det.. så kom jeg hjem fra skole og min mor fortalte om det, så kigger jeg lidt, bukker mig ned tager disketten ud der sidder i diskette drevet og trykker på Enter. og vupti så virker det sq. det er noget vi har grint over meget længe!

  • hvis jeg har haft strømafbrydelse vil den normalt ikke tænde før jeg gør følgende:


    tager strømmen
    trykker på tændknappen (aflader diverse kondensatorer)
    tager biosbatteriet ud
    flytter jumper til bios reset
    batteri i
    jumper hjem
    strøm på
    tænde med insert i bund


    det skete efter jeg fik de her ram. forestil jer hvor gruelig mange tanker der går gennem ens hovede før man lige finder ud af det der :roller:
    den er dog begyndt at kunne starte hvis jeg bare kører den 10 sek med sort skærm før jeg genstarter.. hvorfor ander jeg ikke..

  • Sjovt du nævne det eksempel, fordi når jeg starter pc'en op med mit Digimax V4 med 256 MB SD-kort sluttet til USB-porten, vil den heller ej loade noget som helst. X( Den står bare på det sorte skærmbillede lige efter biosen.J eg har også et kort på 64 MB, og når jeg sætter det i, vil den godt starte op - TOTALLY WEIRD'o :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99
    Jeg plejer at få sådan et shok når jeg glemmer at der er diskette i :) Ved mig kommer den bare ind på en sort skærm og så sker der ikke mere. Plejer altid at blive total spooked! :D


    Hvad er en diskette ???? :))

  • jeg har ikke lige med opstarts problemer, men min spand er begyndt at genstarte random, det syns jeg er rimelig skod.
    Men vi får en elektriker ud og se på vores efterhånden 90 år gamle el, så det kan godt være det er der den hænger.

  • Tror også det er noget med at usb i boot er slået til i min bios..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r
    jeg har ikke oplevet noget. men min mor har, hun tændte computeren og så stod den bare stille og sagde noget om disk sagde hun, hun ringede til en it supporter for computeren var jo helt ny og der måtte da være noget galt der men de kunne heller ikke finde ud af det.. så kom jeg hjem fra skole og min mor fortalte om det, så kigger jeg lidt, bukker mig ned tager disketten ud der sidder i diskette drevet og trykker på Enter. og vupti så virker det sq. det er noget vi har grint over meget længe!


    LOL,d et er kun et par uger siden jeg cyklede ud til min steddatter på Amager, fordi den PC jeg havde lavet til hende ikke virkede.
    Godt pissevåd og kold ankom jeg. Kiggede på skuret og hev den satans diskette ud og starede dyret op. Spurgte efterfølgende om hun gav en kop kaffe, hvilket straks blev bevilliget. Hun rendte fandeme ned til bageren efter brød. Sjældent har jeg set hende være så flov.
    Jeg satte så hendes BIOS til kun at læse fra HD, så det ikke sker igen.
    Tilbage til Topic. Har prøvet det samme ved min svogers maskine (jeg også har lavet). Viste sig at den konsekvent nægtede at boote med et CF-kort i USB-læseren...
    Underligt nok så er mine egen ligeglad med om der sidder noget i kort i...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meinder
    Er lige kommet hjem og da jeg startede min pc blev den stående på det der dmi loading meget længe, arghh nej ik formatere igen tænkte jeg, kiggede lidt rundt omkring og så til min forbavselse at mit sd kort til mit camera sad i kortlæseren, og den kan jo ikke starte når den sider i..


    Så ud med kortet og reboote igen og så kørte den igen, tror godt nok jeg blev glad igen.. PYHAAA


    Har i oplevet noget ligende ???



    jepper kender det godt, min maskine kan godt finde på det.
    prøv evt. at sætte kortlæseren til en anden port
    det har hjulpet mig...

  • yup har self. prøvet den med disketten et par gange, men her på det seneste er min computer begyndt på at slukke sig selv, pænt træls da jeg sjældent når at gemme hvad jeg har gang i før den er slukket. derefter vil den ikke starte op overhovedet kan ikke engang få strøm i den, først prøvede jeg at tage stikket ud og sætte det i igen, uden resultat, derefter prøvede jeg at sætte den til et stik uden for mit værelse duede heller ikke. så tænkte jeg at strømforsyningen nok var røget, men så kom jeg på at prøve med en anden ledning og så startede den som normalt 8o den gør det stadig et par gange om ugen men jeg kan bare sidde og skifte mellem de 2 ledninger :roller: så det er ikke ledningen der er røget :boxed:

    newb modder af 1. grad
    er i gang med mit 4 mod.


    Conroe E6700
    2 GB corsair ram
    Gigabyte 7950gx2 grafikkort