Brugtecomputere.dk - WTF?!

  • Ja smider den her under offtopic, for det er simpelthen for useriøst til at være i Hardware og Tilbehør ..


    Kom forbi http://www.brugtecomputere.dk og startede først med at grine af deres priser .. Må sige en del af dem er pænt voldsomme i forhold til, hvad man egentlig kan købe nyt til ..


    Da jeg så kom forbi "vælg rigtigt" under hjælp, kunne jeg slet ikke stoppe med at grine .. Her er hvad de anbefaler folk at købe *GG*


    Anvendelse: Breve og gamle spil
    Størrelse i mhz: 80486-DX2/66
    Priser fra: 100,-


    Anvendelse: Breve, mindre spil og mails
    Størrelse i mhz: Pentium 75
    Priser fra: 200,-


    Anvendelse: Internet, mail, spil, leksikon fra CD
    Størrelse i mhz: Pentium 166
    Priser fra: 400,-


    Anvendelse: Spil, Internet, musik, grafik, cd, lyd
    Størrelse i mhz: Pentium 200
    Priser fra: 600,-


    Anvendelse: Grafik, nyere spil, store filer
    Størrelse i mhz: Pentium II 300
    Priser fra: 900,-


    Anvendelse: Helt nye spil, ADSL, foto & design
    Størrelse i mhz: Pentium III 1000
    Priser fra: 1500,-


    Så i kan roligt sælge jeres potensforlængere, og købe noget billigere ved brugtecomputere.dk - De er jo MEGET billigere *G*


    Og husk så .. Det er en god idé at have ram .. :))

  • Haha, hvad er forskellen på et brev og en mail? :boxed:


    "At vælge rigtigt når man skal købe en computer, kan være svært. Selv for dem der ved en del om computere, kan det være noget af en opgave."


    Ja, det kan være svært for en som ved noget om computere at finde den rigtige til samme pris som man SELV kunne bygge en langt bedre til.. suk

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet en gang, sidst af Hayes ().

  • Omg hvad skal jeg gøre ! skal jeg vælge at købe deres 128MB ram eller 512MB Kingston til 150Kr mere jeg kan slet ikke bestemme mig ! :T

  • Det er sguda fair nok :))


    En gammel kone der skal bruge en pc til mails og teksbehandling har jo overhovedet ikke behov for en pc til 3-5000, så hvorfor ikke købe en PII 400 mhz med skærm og hele baduljen til 800 kr? Det er da en pisse god og lukrativ ide, da det sikkert bare er noget gammel lort de finder ude på lossepladsen :D

  • Ideen er såmænd god nok. Og priserne er vel på sin måde også halv fair. Hvis de først skal ud og finde lortet ved nogen der vil sælge, så skal de nok smide lidt håndører - i sær hvis det er på DBA de finder det. Dernæst skal de jo selv tjene noget på det, og så ryger prisen jo hurtigt op i den klasse.


    Dog vil jeg aldrig købe noget der, eller råde nogle bekendte til at købe noget, for de er liiige højt nok. Og nej, jeg modsiger ikke mig selv der, for jeg skriver på sin måde fair nok. :)

  • Hejsa


    HA HA ja jeg har da et par maskiner der skulle der ind hvis man kan få de priser for dem :T

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • det var da dejligt du lige postede siden.... jeg står nemlig og mangler en switch, så kan jeg jo ligeså godt købe en billig 12 eller 24 ports derinde i stedet for at købe en helt nu!!!....

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Jeg vil gerne trække mit første indlæg tilbage.


    Spurgte for sjov om hvad de ville give for mit sys: 1000,-.


    Det er mindre end hvad man skal betale for en 550 PIII :x

  • Let kontorarbejde, brevskrivning og email. Pentium II 300
    64 mb ram
    4 gb hd
    CDROM 400,-


    Grafik, ældre spil, internet, email. Pentium III 800
    128 mb ram
    10 gb hd
    CDROM
    800,-


    Grafik, nyere spil, internet, email, musik. Celeron / P4 2.0 ghz
    256 mb ram
    20-40 gb hd
    CDROM 1.800,-


    Helt nye spil med krævende grafik. P4 eller AMD CPU 2.8 ghz
    512 mb ram
    80 gb hd
    CD/DVD/BRÆNDER
    Grafikkort med 128-256 mb
    fra. 3.500,-


    Hvad jeg kan læse på siden..

  • min søster har også kun en pentium II mener jeg.. ihvertfald noget skrammel, men den kører fint for hende og den ka det hun ska bruge den til :D fik den iøvrigt gratis fra min mors arbejde :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    *LOL*


    Djake .. De har rettet deres side siden i går så .. Måske ejerne er med på en kigger herinde? *GG*


    Det må man da næsten være fristet til at tro .. Sådan så deres anbefalinger ihvertfald ikke ud i går. :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Det må man da næsten være fristet til at tro .. Sådan så deres anbefalinger ihvertfald ikke ud i går. :))


    Jeg skrev til dem og sagde at det ikke kunne være rigtigt og bla bla bla da jeg havde en mindre samtale med dem ang. hvad de evt ville give for min (ville bare høre).


    Jeg kom til at komme med et mindre pænt ord om dem, og at deres anbefalinger ikke rigtigt kunne holde stik. De svarede:


    Vi har desværre uploadet en forkert side vedr. priser. Den er klaret nu.


    sååå...

  • Man blir lidt sur når man kigger på siden, sys det er lidt synd for dem der falder for det, et eks. er deres 6.5 GB IMB harddisk til 250kr, det er jo absurd :S


  • Det ændrer jo ikke ved at deres priser er fuldstændig absurde ..


    Og hvem vil handle med et firma, der ik engang kan tjekke deres hjemmeside for at se om det nu er det rigtige de uploader?


    Amatører ..