Gratis alternativ til Dankortet

  • HeHe ... Så udskifter man bare ét gebyr med et andet ... for så skal der jo penge ind på ens EWIRE-konto ... som koster ... ;)


    Er det ikke noget ligende 5 kr pr 1000 kr som skal ind på ens EWIRE-konto ? ...


    .... og så skal man også til at have det besvær med at overføre penge til ens EWIRE-konto hele tiden ... :] .... og så er der også et tab på de renter man ellers ville få ...


    EWRIE er god til én ting ... Små pengeoverførsler på nettet .... og ikke andet ...


    ... Men ja, det er surt med gebyrer på DK´et.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r
    lyder godt .. så slipper man for det skide gebyr!


    Hm, har du Dankort ? ... Troede jeg ikke man kunne få som 14-15 årig ? .... Eller der er måske de samme renter på det der børne-dankort ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r
    lyder godt .. så slipper man for det skide gebyr!


    Hehe.. Nu må jeg indrømme at gebyret ikke gør mig noget egentlig.. Mister måske, 10 kr om måneden på det, og det kan jeg godt lige overleve med..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Det er noget svineri de tager gebyr nu ja.. men det gør heller ik mig noget.. hæver bare mere i banken så, selv om der er så pisse langt derned :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes


    Hehe.. Nu må jeg indrømme at gebyret ikke gør mig noget egentlig.. Mister måske, 10 kr om måneden på det, og det kan jeg godt lige overleve med..


    Ja, det er jo ikke fordi det koster os noget mærkbart, men i princippet, så er det jo for dårligt da bankerne vil have penge for at vi bruger vores dankort ... Et kort som også er til DERES fordel da vi lader vores penge bliver STÅENDE i banken ... frem for at hæve dem og rende rundt med masser af kontanter ... Så dankortet er også til det offentliges fordel da det ikke fremmer mere kriminalitet end "højest nødvendigt" .... Der vil jo unægteligt komme flere overfald, røverier mv hvis folk rendte rundt med flere penge på lommen ....


    Forstår sgu ikke det offentlige og bankerne på dette område ... :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja, det er jo ikke fordi det koster os noget mærkbart, men i princippet, så er det jo for dårligt da bankerne vil have penge for at vi bruger vores dankort ... Et kort som også er til DERES fordel da vi lader vores penge bliver STÅENDE i banken ... frem for at hæve dem og rende rundt med masser af kontanter ... Så dankortet er også til det offentliges fordel da det ikke fremmer mere kriminalitet end "højest nødvendigt" .... Der vil jo unægteligt komme flere overfald, røverier mv hvis folk rendte rundt med flere penge på lommen ....


    Forstår sgu ikke det offentlige og bankerne på dette område ... :crazyeyes:


    Kunne ikke have sagt det bedre selv :D


    Edit: Btw fed hjemmeside.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm, har du Dankort ? ... Troede jeg ikke man kunne få som 14-15 årig ? .... Eller der er måske de samme renter på det der børne-dankort ?


    Hvorvidt man kan få det som 14-15 årig er jeg ikke helt klar over, men jeg ved at man ihvertfald kan få det fra 16 og opeftoer hos Sydbank. Det kræver blot at ens værge eller forældre underskriver papirerne og står som ejer af kortet, og barnet(?) står som bruger.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Sparekassen Himmerland tilbyder hævekort, fra 13-14 aldreren, men personen kan ikke lave overtræk.
    Når du blir 16år kan du Visa, kan du bruge det i Udlandet, og forretninger, der tillader Visa Electron, hvor du heller ikke kan lave overtræk.... Man skal ikke betale gebyr, når du er under 18år....


    ALt ansvar fra lægges mig :D

  • Jaa... Børne-dankort og dankort hvor forældrene ligger hovedet på blokken .... Men man kan da stadig ikke få et dankort på normal vis & betingelser før man er 18 vel ? .... før man er myndig ....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Jaa... Børne-dankort og dankort hvor forældrene ligger hovedet på blokken .... Men man kan da stadig ikke få et dankort på normal vis & betingelser før man er 18 vel ? .... før man er myndig ....


    Eftersom du ikke er gammel nok til at skrive under på papirerne før du er 18, så nej det kan man ikke ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja, det er jo ikke fordi det koster os noget mærkbart, men i princippet, så er det jo for dårligt da bankerne vil have penge for at vi bruger vores dankort ... Et kort som også er til DERES fordel da vi lader vores penge bliver STÅENDE i banken ... frem for at hæve dem og rende rundt med masser af kontanter ... Så dankortet er også til det offentliges fordel da det ikke fremmer mere kriminalitet end "højest nødvendigt" .... Der vil jo unægteligt komme flere overfald, røverier mv hvis folk rendte rundt med flere penge på lommen ....


    Forstår sgu ikke det offentlige og bankerne på dette område ... :crazyeyes:


    Og som prikken over I'et, så sparer bankerne flere millioner om året pga alt det papirarbejde de ikke skal lave som følge af Dankort, hvilket var grunden til at Dankortet skulle være gratis. Og nu vil de S*TM* ha' penge for skidtet, det F*NDM* bondefangeri!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Jaa... Børne-dankort og dankort hvor forældrene ligger hovedet på blokken .... Men man kan da stadig ikke få et dankort på normal vis & betingelser før man er 18 vel ? .... før man er myndig ....


    Nej, det tvivler jeg sgu på. Det skulle da lige være i DIN bank....hehe, gasser, men du kan tage det.
    Mener at bankerne går over stregen alt for tit. Hvis jeg overfører penge til din konto fredag eftermiddag forsvinder de fra min konto men er først på din om mandagen.
    Jeg får ikke nogen renter og du gør heller ikke. Det store spørgsmål er: Hvor fanden er pengene i weekenden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Nej, det tvivler jeg sgu på. Det skulle da lige være i DIN bank....hehe, gasser, men du kan tage det.
    Mener at bankerne går over stregen alt for tit. Hvis jeg overfører penge til din konto fredag eftermiddag forsvinder de fra min konto men er først på din om mandagen.
    Jeg får ikke nogen renter og du gør heller ikke. Det store spørgsmål er: Hvor fanden er pengene i weekenden.


    HeHe ... Ja, de er sgu lidt "spøjse" ... :crazyeyes:


  • Vi kan få Visa Electron :P

  • Det jeg skrev før skrev jeg som kunde, vil lige vende sagen om og skrive det som ansvarlig..


    Arbejder i Bog og Idé, som jo egentlig er halvt specialbutik, så folk forventer gratis poser osv. Det dankort gebyr.. Folk skal hele tiden klage over de 50 øre..! Det er 'røv'irriterende, for at sige det mildt..
    Det værste er at vi ikke bare kan sige at vi betaler gebyret selv, da det ville koste butikken ca 3 mill om året..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Jaa... Børne-dankort og dankort hvor forældrene ligger hovedet på blokken .... Men man kan da stadig ikke få et dankort på normal vis & betingelser før man er 18 vel ? .... før man er myndig ....


    Ja præcis. Der er dog ikke forskel på et VISA/Dankort som du kan få når du er 16 år gammel end det du kan få når du er 18 år.


    Eneste forskel er hvem der hæfter for evt. overtræk :evil:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Forstår sgu ikke det offentlige og bankerne på dette område ... :crazyeyes:


    nææ... det er der ikke nogen der gør, men bankerne sagde gebyr ELLER ingen dankort. så det offentlige havde ikke skide meget at sige, deres første bud på hvad det skulle koste var jo langt højere, vidst nok 75 øre. men efter lange forhandlinger røg de ned, men nu skal bankerne jo til at dokumentere hver ENESTE fucking eneste udgift de har ved dankort, og så skal det regnes helt ud, for de har hele tiden sagt at prisen blev sat sådan at bankerne ikke ville tjene noget på det.


    Kun sådan at det ikke skulle være nogen udgift for dem. hvilket jo er fair nok.

  • Har et Visa Electron overhovedet noget med DanKort at gøre egentlig?
    Spørger bare fordi jeg aldrig har set et..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2