Digital Medie Uddannelse !

  • Overvejer at tage uddannelsen inden for Digital Medie på Odense tekniske skole !


    Jeg er dog meget skeptisk for karriere mulighederne derefter! Jeg har læst om mange Freelancere inden for området der ikke kan få job, eftersom der er et alt for stort udbud af kvalificerede...


    Ville høre jeres mening om uddannelsen. ( eventuelt nogen som har taget den, og deres mening! )


    Endvidere er det en god ide at have sig en praktik plads klar før man går i gang. Nogen som har ideer til hvor man måske ville have interesse i en elev? Altså her tænker jeg på jobs som arbejder med noget 3d animering og i stil med dette...


    Man brænder måske nok for en karriere inden for området, men tør man tro på at det indordner sig for en selv, når man har hørt om så mange mislykkede forsøg...


    Hvad gør man !?!



    :dots:

  • Jeg kan næsten ikke sige andet end det som du allerede har skrevet... men jeg gør det sq alligevel:


    Tror du skal kende nogen, eller være meget heldig for at kunne bruge din udd til noget - hvis du overhovedet kan komme i praktik.


    Jeg havde selv overvejet at uddanne mig til Mutimedie Grafiker eller Multimedie Integrator, men jeg har læst, at det desværre skulle være helt umuligt at få praktikplads inden for det. :/


    Tror at man efterhånden skal gå flere år på universitetet for at have en reel chance for at få en ordentlig praktikplads / efterfølgene arbejde - med mindre at man har nogle sindssyge medfødte evner.


    Jeg ved ikk endnu hvad jeg skal når jeg er færdig med gym, men jeg vil gerne programmere eller designe - ligesom alt for mange andre.

  • Min opfattelse... lad værd med at kig så meget på hvordan det ser ud med job muligheder i dag... de skifter så hurtigt alligevel så det ikke er til at sige hvordan de er når du er færdig.


    Tag en uddannelse som er inden for det du gerne vil arbejde med alt andet er dumt da du nok alligevel ikke komme til at bruge det eller bliver træt af det i længden.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Hvem ?(


    Måske Torque liiiige skulle ha holdt igen med stregerne..*LOL*


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo