Stof til eftertanke - Hvad er et lysår?

  • Det er godt no noget af nogel facts... Men jeg vil give dig ret, det er spændende, men jeg gik nu død efter at have læst lidt :O

    Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten


    - Albert Einstein -

  • Kan huske der engang var en klog dreng i Snurre Snups Søndagsklub, der skulle gøre sig klog på astronomi, og han referede til "lysår" som et tidsrum :D

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Har altid elsket astronomi


    Når man virkelig virkelig, begiver sig ud på tanker omkring de store tal og universerne osv. så det meget meget meget nemt at blive forvirret big time, men det skal man ikke lade sig forvirre af :D

  • Pænt sygt, og ja, meget spændende læsning :)


    Lidt underligt, for jeg fik det næsten helt dårligt da jeg indså at mennesket aldrig vil komme til at betyde noget for universet.. Når vi er så små. Selvom vi skulle flyve med lysets hastighed kommer vi sgu ikk langt ;(

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    http://www.freemars.org/jeff/2exp100/question.htm


    Prøv at læse hele spørgsmålet også gå videre til svaret, for derefter at gå videre til beskrivelsen.


    Det er sq spændende læsning for dem som gider at lære lidt om astronomi!!


    Ualmindelig interessant læsning :D jeg takker for den hyggerlige læsning :P


    Havde godt nok heller ikke regnet med det.. men self det er jo 2^100 ;) dvs. 2 gogoler :)