Landede vi på månen?

  • Sad og så en Dokumentar Fra Fox. Hvor de jo fremvidste alle de beviser på det er fake. Til slut fortæller det så at en kinesisk raket vil blive sendt til månen om 2 år. For at tage nærmerede billeder af månen! Og Indtil det er det uvist om vi landede på måneden osv :P


    Så kommer det spændende :) Dokumentaren var fra 2001 også kunne det jo være afsindigt spændende om den kínesiske raket tog billeder af et amerikansk flag på månen? eller ørnen for den sags skyld ;) nogle der ved noget ?(

  • Har ikke selv set dokumentaren, men jeg har hørt om mange som har set den, og efter at de har set den, så tror de heller ikke på at "vi" har gået rundt på månen.


    Hvorfor skulle man lyve om det?
    Okay, russerne og amerikanerne havde en kapløb om at være den første på månen, og hvis USA virkelig har løjet så synes jeg at det er svagt gjort. :)


    Det der får mig til at tvivle:
    Hvis Amerikanerne har været på månen, så vil der som de selv siger være rester af månelandingsfartøjet, og de påstår også at de satte en mindesten op og et amerikanskflag. Dette ville i mine øjne ikke være muligt med 60'ernes teknologi, vi kan jo knap nok lave den slags ting nu. Dette flag og mindestenen burde jo kunne ses i en stjernekikkert. Hvis disse ting ikke er til at finde der oppe, så er USA, efter min mening, ude og træde på dybt vand.


    Min mening, blame me, flame me, modbevis mig - i er velkommen. Alt dette er taget ud af mit hoved 04:16 om morgenen ;)

  • Gu har de da været på månen.
    er egentlig ved at være træt af at diskutere det, der er ingen beviser mod det som ikke kan afvises på videnskabelig maner, selv om det ser sådan ud i udsendelsen.
    Nyttigt at læse:
    http://www.ufo.dk/arkiv/maanefup.php det er seriøst, lad nu være med at flame nogen for at det ligger på ufo.dk :roller:
    Angående den kinesiske månelanding går der nok nærmere 10 år fra 2001, de har vist kun haft en enkelt mand i rummet, og det var i en næsten tro kopi af de russiske soyuz-skibe.


    edit:
    find mig en stjernekikkert med et objektiv der gør det muligt at se genstande under 5 meter på månen, og du har fundet noget ingen andre har ;)

  • jeg må desværre indrømme at selvom du siger vi skal give hul i det står på ufo.dk, kan jeg ikke tage sådan noget seriøst. den dag hvor der kommer et billede af et amerikansk flag på månen, giver jeg mig

  • Om "vi" landede på månen ? ... Jeg er fandme ikke amerikaner ... :)) ... Men nej DE har heller ikke været på månen... :))


    Der er tonsvis af grunde til hvorfor de ikke har ... og ikke har kunne været på månen ...

  • Her er 2 sider der gennemhuller diise konspirations teorier:


    http://www.roger.id.au/sciencestuff/moonlanding_faked.php


    http://www.redzero.demon.co.uk/moonhoax/


    Synes det er utroligt at folk finder på alle mulige konspirations teorier når det gælder USA, f.eks. Roswell, månelandingen, JFK, 9/11. Men det værste er at det sq selv er amerikanerne der starter dem hver gang. Siger vel bare lidt om et stort behov for at blive hørt og set.

  • det program fra Fox har været oppe og blevet diskuteret så mange gange.. og er tydeligt at det var en shotty program som aldrig burde være vist.


    Fandt en gammel tråd i andet forum hvor der også var det her link http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html


    hvis du spørg mig efter have læst diverse sider om det (udover det jeg linker til) er jeg uden tvivl at de har gået på månen.


    Lad os tage sagen op igen når de næste går på månen og se om de lige kan tage nogle fine fotos til os andre ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Om "vi" landede på månen ? ... Jeg er fandme ikke amerikaner ... :)) ... Men nej DE har heller ikke været på månen... :))


    Der er tonsvis af grunde til hvorfor de ikke har ... og ikke har kunne været på månen ...


    Jeg tror heller ikke på at det kan lade sig gøre... bare at få rakketten ind i månens kredsløb og derefter få den gennem månens ozonlag ser for mig ud til at være komplet umuligt... hvis vi ikke har teknologien til at gøre det nu havde vi det heller ikke dengang...

  • Man kan sikkert godt komme til at gå på månen, men det blir ikke i det her århundrede, for hvis vi kunne det ville der ikke være så mange der døde af atom bombens radiaktive stråling dengang, for på månen er der mere radioaktivt end ved en atom bombe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Om "vi" landede på månen ? ... Jeg er fandme ikke amerikaner ... :)) ... Men nej DE har heller ikke været på månen... :))


    Der er tonsvis af grunde til hvorfor de ikke har ... og ikke har kunne været på månen ...


    Okay hvis der er tonsvis så kan jeg godt se det vejer mere end de godt 400 kg månesten som er bragt hjem, som beviser de har været der. Geologer verden over har undersøgt stenene og siger at det ikke ligner noget vi kender her fra jorden. Men de har nok fundet dem til lejligheden? ;)
    Nu var det sådan at USA fik lidt travlt i slutningen af 60'erne da de sagde de ville være der inden 70'erne. Dette medførte at der var over 100.000 mennesker indblandet i programmet, var alle disse mennesker så med i dette gigantiske "komplot"?
    Nu interesserer jeg mig en del for rummet, og har efterhånden fået en del viden ved at følge med på forskellige sider.
    Der sidder i dag mennesker verden over på universiteter og observatorier som sender laserlys op på nogle spejle, som amerikanerne anbragte på overfladen da de var der, og lyset kommer tilbage. Dette kan bruges til rigtig mange forskellige formål. Nogle har fastslået lysets helt præcise hastighed, ved at måle over så stor en afstand. Andre bruger det til at måle hvor meget månen bevæger sig væk fra jorden. Andre prøver at påvise Einsteins teori med rummets krumning. Men det kan være at USA har betalt alle videnskabsmænd verden over for at sige at de rent faktisk har spejle? eller månen er skabt med spejle? :crazyeyes:
    De første der modtog signalerne fra månen dengang var faktisk folk i australien, men de var vel også betalte....


    Sådan kan man blive ved i evigheder, rækken af fakta er meget meget lang, og bør overbevise alle der sætter sig ind i dem...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa
    jeg må desværre indrømme at selvom du siger vi skal give hul i det står på ufo.dk, kan jeg ikke tage sådan noget seriøst. den dag hvor der kommer et billede af et amerikansk flag på månen, giver jeg mig


    har du overhovedet læst hvad der står?
    hvis det nu var usagligt osv kunne jeg ikke finde på at bruge det, men nu er det i mine øjne ret sagligt, skrevet af en astrofysiker, med fine forklaringer på hver eneste påstand fra fox tv's program.
    men altså hvis i mener et program så usagligt som fox's ikke kan modbevises på en saglig måde bare fodi artiklen ligger på ufo.dk er jeg da ligeglad - det kan ikke være mit problem..

  • nu er det jo som sagt en meget anerkendt astrofysiker der har skrevet artiklen, så bør man nok kunne se bort fra at den ligger på ufo.dk?
    Michael Linden-Vørnle er jo særdeles anerkendt, det er ham man altid ser på tv når der er noget med rummet. Som ekempel kan bare nævnes i morges i god morgen danmark, hvor han snakkede om cassini-huygens...


  • Tja der behøver nu ikke have været mennesker på månen for at hente nogle sten ... ;) ... og de sten kunne vel også været faldet ned på jorden eller komme andet sted fra end at et menneske har hentet dem personligt på månen... ;)


    USA har ikke givet ET eneste soleklart bevis på at de har haft mennesker på månen ... Men de har indirekte givet masser af beviser for hvorfor de optagelser de påstår er af mennesker på månen ikke kan være autentiske ...


    ... Ting som NASA ikke har modbevist ... og ikke engang udtalt sig om. Hvorfor skulle man så være så naiv og tro dem nå de bare påstår noget ? ... Så er man sgu ikke for klog ... ;)


  • i 1969 var det nødvendigt at have mennesker på månen for at tage sten med hjem!!!
    Der falder mange småsten og partikler fra rummet ned på jorden hvert år, men ikke 400 kg store sten!. de sten ER fra månen.
    De har mange beviser. De har som sagt 400 kg sten fra månen. De har masser af video, lyd og billeder. det kalder du ikke bevis? sådanne ting plejer ellers at holde i retten.
    NASA har jo bevist ikke gidet bruge til på at modbevise alle de ting, hvorfor skulle de det? kan du forklare mig det?
    De påstår jo ikke bare noget, man er naiv hvis man tror dem der ikke tror på de har været der, da alle deres "beviser" kan modbeviser vha. videnskab....altså fakta...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinXioN
    Hvis der bare er en der kan forklare hvorfor det flag står og blafrer i deres video er jeg glad og tilfreds.


    Hvis du læser det link Slacker har postet, så vil du få svar på det, og vi er glade og tilfredse ;)


    desuden er der jo ingen vind = vindmodstand, da vil flaget bevæge sig i lang tid efter han har rørt ved det, ja faktisk i en evighed...