Orm over messenger, watch out.

  • Har lige modtaget en fil over messenger fra en pige fra min klasse der hed "Funny". Det mystiske var at hun startede med at skrive "start ffaserver 16" - hmm. Jeg var godt klar over at der var noget galt, så jeg downloade selvfølgelig filen for at scanne den. Mit anti-virus program sagde da også straks at der var tale om en worm! Bagefter spurgte jeg lidt på min kontaktliste, og det viste sig at alle der havde hende på sin kontaktliste havde modtaget "funny", men heldigvis ikke eksekveret den.


    Læs mere om den her: http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,118140,00.asp


    Hver lige opmærksom på den, da den vidst kan forvolde en del skade på den ubeskyttede.

  • hehe så er det jo nu man er glad for sin Trillian MSN klient ;)


    også det at jeg ikke kan modtage beskeder med mindre man er på min liste :P

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jep - Pas på. Alle mine venner har den næsten, og den sender jo sig selv videre. Den der var ved at blive sendt til mig hed Funny.exe

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af p3t3r
    Jep - Pas på. Alle mine venner har den næsten, og den sender jo sig selv videre. Den der var ved at blive sendt til mig hed Funny.exe


    Ja det er det den hedder, men lige da jeg begyndte at downloade advarede antivir mig. Og mange af drengene på min kontaktliste ville slet ikke modtage, da de også bemærkede at hende her pigen skrev en sætning med ordet "server" :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99
    Jeg kan jo heller ikke modtage fra andre en dem på min liste, det troede jeg slet ikke man kunne?


    hehe man kan i Trillian

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99
    Jeg tror ikke man kan det i MSN messenger - sikkert af sikkerhedsmæssige grunde...


    nope, har ikke set det i den normale MSN messenger version.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99
    Har lige modtaget en fil over messenger fra en pige fra min klasse der hed "Funny". Det mystiske var at hun startede med at skrive "start ffaserver 16" - hmm. Jeg var godt klar over at der var noget galt, så jeg downloade selvfølgelig filen for at scanne den. Mit anti-virus program sagde da også straks at der var tale om en worm! Bagefter spurgte jeg lidt på min kontaktliste, og det viste sig at alle der havde hende på sin kontaktliste havde modtaget "funny", men heldigvis ikke eksekveret den.


    Læs mere om den her: http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,118140,00.asp


    Hver lige opmærksom på den, da den vidst kan forvolde en del skade på den ubeskyttede.


    en af mine venninder send den også til mig men funny aaah det lyder ligsom en eller orm syns jeg
    så lod den bare være

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Joh.


    oh i stand corrected :)
    Det var der ikke i de tidlige versioner jeg brugte, før jeg skiftede til Trillian

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    oh i stand corrected :)
    Det var der ikke i de tidlige versioner jeg brugte, før jeg skiftede til Trillian


    Hm. Jeg kan ikke huske hvornår den ikke har været der ... ;)


    Dengang jeg brugte Trilian var den også på MSN´s Messenger...


    Er Muligt at den ikke er på Windows Messenger ... skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke bruger den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm. Den har været der så langt jeg kan huske tilbage ...


    ok det er også efterhånden mange år siden jeg skriftede over til Trillian, var en af de første versioner de lavede

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    ok det er også efterhånden mange år siden jeg skriftede over til Trillian, var en af de første versioner de lavede


    Okey. ;)


    Jeg skiftede tilbage til MSN Messenger fra en af de tidligere Trilian versioner fordi Trilian ikke understøttede webcam ... Som de stadig ikke gør ... Medmindre man slipper 25 $ for Trilian PRO ... :boxed:


    Ærgeligt at Trilian ikke understøtter ICQ "Closed-File-Server-Share" (ved ikke hvad jeg skulle kalde det :crazyeyes: ) også for så ville jeg overveje det ...


    De andre IM´ere som Trilian understøtter bruger jeg ikke. Bruger heller ikke ICQ mere da jeg ikke gider have 2 IM´ere på min computer. MSN er også den mest brugte blandt dem jeg snakker med, så det går jo nok.


    Men ja, der er sket en del fra da Trilian startede til version 3 som de har nu.


    Noget som jeg dog syntes MSN mangler er mulighed for at optaget ens webcam-sessions ... Det kan Trilian ... Hvis man altså betaler for Trilian PRO....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Okey. ;)


    Jeg skiftede tilbage til MSN Messenger fra en af de tidligere Trilian versioner fordi Trilian ikke understøttede webcam ... Som de stadig ikke gør ... Medmindre man slipper 25 $ for Trilian PRO ... :boxed:


    den nye 3 gør ja - nu er 25USD ikke skide meget *G* kun 140kr jo ;) til at leve med


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Ærgeligt at Trilian ikke understøtter ICQ også for så ville jeg overveje det ... De andre IM´ere som Trilian understøtter bruger jeg ikke. Bruger heller ikke ICQ mere da jeg ikke gider have 2 IM´ere på min computer. MSN er også den mest brugte blandt dem jeg snakker med, så det går jo nok.


    ICQ har de haft lige siden starten jo!?
    Den kan ICQ,MSN, JABBER, AOL, IRC, Yahoo, Rendezvous


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Men ja, der er sket en del fra da Trilian startede til version 3 som de har nu.


    no shit :) hehe


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Noget som jeg dog syntes MSN mangler er mulighed for at optaget ens webcam-sessions ... Det kan Trilian ... Hvis man altså betaler for Trilian PRO....


    jeps igen ikke særlig meget jo

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Gør den altså .. Ik at jeg bruger den, men den understøtter det ..


    Edit: dkwolf var så bare hurtigere *G*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99
    Har lige modtaget en fil over messenger fra en pige fra min klasse der hed "Funny". Det mystiske var at hun startede med at skrive "start ffaserver 16" - hmm. Jeg var godt klar over at der var noget galt, så jeg downloade selvfølgelig filen for at scanne den. Mit anti-virus program sagde da også straks at der var tale om en worm! Bagefter spurgte jeg lidt på min kontaktliste, og det viste sig at alle der havde hende på sin kontaktliste havde modtaget "funny", men heldigvis ikke eksekveret den.


    Læs mere om den her: http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,118140,00.asp


    Hver lige opmærksom på den, da den vidst kan forvolde en del skade på den ubeskyttede.


    Tro mig den fil har jeg fået over 100 gange men har aldrig accepterede :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    den nye 3 gør ja - nu er 25USD ikke skide meget *G* kun 140kr jo ;) til at leve med


    ICQ har de haft lige siden starten jo!?
    Den kan ICQ,MSN, JABBER, AOL, IRC, Yahoo, Rendezvous


    Tja syntes at 25 $ er meget for at kunne optage ens webcam-sessions ... Som jo er det eneste jeg godt kunne bruge i min MSN messenger.... som jo er gratis ... ;)


    Ja, ved godt det med ICQ ... Glemte det bare lige at skrive hvad jeg mente ... Ved ikke hvor mine tanker var. *G* .... Eller joh ... sidder og ser Zorro ... :crazyeyes:


    Det var ICQ´s Closed FileServer-funktion som Trilian ikke har .... og ikke har fået ikke ? ... Eller husker jeg af røvens til ? *G*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Tja syntes at 25 $ er meget for at kunne optage ens webcam-sessions ... Som jo er det eneste jeg godt kunne bruge i min MSN messenger.


    Ja, ved godt det med ICQ ... Glemte det bare lige at skrive hvad jeg mente ... Ved ikke hvor mine tanker var. *G* .... Eller joh ... sidder og ser Zorro ... :crazyeyes:


    Det var ICQ´s Closed FileServer-funktion som Trilian ikke har .... og ikke har fået ikke ? ... Eller husker jeg af røvens til ? *G*


    hehe støtter dem nu gerne efter så mange år med en god klient, selv om jeg fint kunne nøjes med den gratis version.
    Kender ikke "Closed FileServer-funktion"

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2