Giv 100 kroner til ofrene i Asien !

  • Send en SMS med indholdet "rk" til 1231 og giv 100 Dkr. til de stakkels ofre i asien hvoraf mange har mistet alt og en hver mulighed for, at arbejde sig op igen ! ;( Hjælp andre mennesker i nød til, at få en tilværelse igen med mad og bolig ! :clap:

  • giver sku ikke noget til rødekors, der går de fleste penge jo til deres ejne udgifer som løn osv. synes jeg er lamt! og så kan jeg ikke se hvorfor de gør så stort nummer ud af det der er sket der nede, synes selvfølig det er sørgeligt for dem der har mistet nogen der nede, men det er jo kun fordi der er europæere indblandet.de burde da hellere gøre noget ved alle dem der dør i afrika af sult/sygdome der er da mere brug for det imo.


    hvis jeg skulle støtte nogen blev det "læger uden grænser"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    giver sku ikke noget til rødekors, der går de fleste penge jo til deres ejne udgifer som løn osv. synes jeg er lamt! og så kan jeg ikke se hvorfor de gør så stort nummer ud af det der er sket der nede, synes selvfølig det er sørgeligt for dem der har mistet nogen der nede, men det er jo kun fordi der er europæere indblandet.de burde da hellere gøre noget ved alle dem der dør i afrika af sult/sygdome der er da mere brug for det imo.


    hvis jeg skulle støtte nogen blev det "læger uden grænser"


    Læger uden grænser er super seje, der bliver snakket lidt om det i hjemmet og der bliver sikkert fremtidige støtte til de læger der ingen grænser har


    ringer lige på 90 nummeret

  • Gider jeg ærlig talt ikke.


    Hvorfor skal folk altid reagere så specielt, fordi de pludselig føler det vedkommer dem meget mere, når der pludselig er nogle af "deres egne" indblandet.


    Hvad med de fattige og sultende i Afrika, og alle de mange andre steder i verden, hvor der dør mange, mange, mange mennesker hver dag.


    Synes det er dobbeltmoralsk. Håber da ihf. at dem som kommer med "donering" til dette tilfælde, også giver... et mindre beløb om måneden til de hjælpeorganisationer, der konstant arbejder for børn og nødstedtes vilkår. Ellers er det da bare en ren impulshandling, præget af pludseligt medie-input.


    Nu bliver jeg nok svinet, fordi folk tager det personligt. Lad det være ved det.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet 2 gange, sidst af Berleburg ().


  • det kan godt være du mener det er dobbelt moralsk men ville det ikke være bedre at give 100 kr i stedet for slet ikke at give?


    det lyder virkelig som om du ikke giver til sådan noget og det ser jeg da som noget der er værrere end at være dobbeltmoralsk i denne situation

  • Jeg giver 50,- om måneden. Til Unicef.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    giver sku ikke noget til rødekors, der går de fleste penge jo til deres ejne udgifer som løn osv. synes jeg er lamt! og så kan jeg ikke se hvorfor de gør så stort nummer ud af det der er sket der nede, synes selvfølig det er sørgeligt for dem der har mistet nogen der nede, men det er jo kun fordi der er europæere indblandet.de burde da hellere gøre noget ved alle dem der dør i afrika af sult/sygdome der er da mere brug for det imo.


    hvis jeg skulle støtte nogen blev det "læger uden grænser"


    Hørt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    jeg har minus på min konto :) så ingen penge fra mig! Men hvorfor give penge til en naturkatastrofe? Hvad kan der gøres nu? Nææ hllere penge til noget aids bekæmpelse osv


    Hvad der kan gøres nu? Undskyld mig, men følger du ikke bare lidt med i hvad der sker ude i verden?


    Flere lande er pænt smadrede langs kysten .. Der skal bygges en masse op .. Deres drikkevand er sikkert forurenet pga. alt det havvand og kloakvand der er kommet i drikkevandet .. Der er fare for der udbryder epidemier .. Hvad tror du så der kan gøres, hva?

  • Nu skal jeg ikke gøre mig klog på hvem der får SU og hvem der ikke gør...


    Men da jeg fik SU (som man jo FÅR) startede jeg da med at donere 50,- om måneden til Folkekirkens Nødhjælp.


    Det er for klamt hvis folk som FÅR penge for at gå i skole ikke "har råd til" at gi' noget for at hjælpe andre!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen
    Nu skal jeg ikke gøre mig klog på hvem der får SU og hvem der ikke gør...


    Men da jeg fik SU (som man jo FÅR) startede jeg da med at donere 50,- om måneden til Folkekirkens Nødhjælp.


    Det er for klamt hvis folk som FÅR penge for at gå i skole ikke "har råd til" at gi' noget for at hjælpe andre!


    Som udeboende på SU er der sq ik meget at gøre godt med .. Og jeg prioterer altså mig selv lidt højere end andre jeg ikke kender .. Men gi'r da til dem der kommer forbi når der er indsamlinger ..

  • Jeg mener imo ikke at det er os som privatpersoner der skal donere til sådan noget, det burde være regeringerne fra de lande der har folk i området.


    Det er helt fint at nogle folk ønsker at bidrage og jeg skal da heller ikke helt udelukke at jeg selv kunne finde på det. Men Jeg betaler lort % i skat hver eneste mdr. for at vi kan have det godt i danmark, skal jeg så også til at betale for at redde resten af verden (ved godt 100 kr. ikke er ret meget).

  • Nu har USA doneret 200 mio. (dollars? Må det vel være)


    Så jeg har faktisk lidt svært ved at se, at den danske indsamling vil række længere end til nytteløst papirarbejde. Men nu ved jeg jo heller ikke hvad jeg udtaler mig om.


    Men min pointe er, at jeg ikke kan se, at de penge vil gøre den store forskel, da verdens lande vil dække alle de behov der måtte opstå.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • husk nu: "Selv en dråååbe, gir ringe i vandet, selv det mindste håååb". Og mange dråber bliver til litre..

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Jeg donerer allerede - penge der går til staten, går til krisehjælp 8)


    Desuden synes jeg der er mennesker nok på jorden i forvejen, så hvis man endelig skal donere penge, så giv dem dog til WSPA eller sådan noget, så alle de mange truede dyrearter kan få det lidt bedre...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Jeg donerer allerede - penge der går til staten, går til krisehjælp 8)


    Desuden synes jeg der er mennesker nok på jorden i forvejen, så hvis man endelig skal donere penge, så giv dem dog til WSPA eller sådan noget, så alle de mange truede dyrearter kan få det lidt bedre...


    hmm hvordan kan du sammeligne dyr med mennesker? dyr er noget man spiser?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k


    hmm hvordan kan du sammeligne dyr med mennesker? dyr er noget man spiser?


    lol

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless