Er du Sonofonkunde?

  • Ja jeg undrede mig lidt her tidligere på aftenen da jeg fik følgende sms fra Sonofon på min arbejdstelefon ..


    Quote


    Til information: SONOFON's kunder opkræves ikke for opkald foretaget eller modtaget på DTAC's net i Thailand fra 27/12 20:00 til 29/12 23:59 Hilsen SONOFON


    Og ville så bare høre ad om det er noget de har sendt til alle Sonofonkunder? Umiddelbart synes jeg det virker som et ret stort PR trick .. Det er nok næppe telefonregninger folk tænker på i en katastrofereaktion, og når man ser på hvor mange penge de ellers tjener, så betyder det jo sikkert ingenting for dem, men kan jo godt kun være mig der tænker sådan, eller?

  • Du er ikke den eneste...Modtag selv den besked omkring kl. 23.50 så tror det er noget de har sendt ud til alle vil jeg da tro.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Ja jeg undrede mig lidt her tidligere på aftenen da jeg fik følgende sms fra Sonofon på min arbejdstelefon ..



    Og ville så bare høre ad om det er noget de har sendt til alle Sonofonkunder? Umiddelbart synes jeg det virker som et ret stort PR trick .. Det er nok næppe telefonregninger folk tænker på i en katastrofereaktion, og når man ser på hvor mange penge de ellers tjener, så betyder det jo sikkert ingenting for dem, men kan jo godt kun være mig der tænker sådan, eller?


    Modtog den også for ganske få minutter siden. Er for træt til at tænke på om det er reklame, og forstod den ikke første gang jeg læste den igennem.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Hvis jeg skal være ærlig synes jeg det lyder som et underligt PR-trick taget i betragtning af, at det kun er Sonofonkunder, som får beskeden. Synes det virker som et flot initiativ fra Sonofons side.

  • Quote

    Fik min 21:04:39 .. Men du har sikkert ret .. En billig måde at skabe brand equity på ..


    Du er da også så mistroisk - meeeeeeen helt ved siden af er det nok ikke......


    Du ved alle kneb gælder når man skal vride kunderne for deres sidste ører.... :roller:

  • Quote

    Jaja, dig og dit equity :))



    Lad nu "barnet" - Hun har lært nogle nye ord - Så mangler vi bare at Mikkel kommer og vifter med de juridiske aspekter - så er den i vinkel.... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    Lad nu "barnet" - Hun har lært nogle nye ord - Så mangler vi bare at Mikkel kommer og vifter med de juridiske aspekter - så er den i vinkel.... ;)


    Haha WizzarD - you got it right! ;)

  • Bemærk, at det kun er een thailandsk mobiludbyder, det er gratis at ringe gennem. Jeg går ud fra, at der findes flere udbydere dernede. Hvis Sonofons kunder i Thailand skal have gavn af ordningen, bliver Sonofon dermed nødt til at informere dem om, hvilken udbyder de skal vælge dernede.


    At den så også er sendt til mobiltelefoner i Danmark, er måske lidt overflødigt. Vi kan jo evt. lade tvivlen komme Sonofon til gode og antage, at de ikke kunne finde ud af kun at sende SMS til deres kunder i Thailand.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Hvis jeg skal være ærlig synes jeg det lyder som et underligt PR-trick taget i betragtning af, at det kun er Sonofonkunder, som får beskeden. Synes det virker som et flot initiativ fra Sonofons side.



    Enig :D

  • :dots:


    Syntes det er direkte usmageligt. At lave PR på sådan en situation må fandme give dem dårlig smag i munden. :boxed:


    At det derudover ikke rigtigt har nogle økonomisk konsekvenser for Sonofon eller er så brugbart for folk er jo så noget helt andet ...


    ... De har jo nok kun sendt beskeden til deres kunder i DK ... Hvor mange af dem har været i Thailand i den periode, har været på lige bestemt det pågældende netværk i thailland der er omtalt? ... og som har brugt deres mobil ?... :boxed: ... Det kan jo nok tælles på én hånd da man jo enten er lidt hjerneblæst hvis man bruger sin danske mobil når man befinder sig i asien ... eller bare har ALT for mange penge og for lidt fornuft.

  • Syns da at det er fint nok af dem, men som skrevet ovenover, så skal de lige gøre opmærksom på gennem hvilken udbyder i thailand dette gælder. Og hvis det er gennem alle, kunne de bare lade være med at trække pengene på regningen, tror ikke der er nogen af dem der er dernede der alligevel er interreseret i at få den besked pt..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Syns da at det er fint nok af dem, men som skrevet ovenover, så skal de lige gøre opmærksom på gennem hvilken udbyder i thailand dette gælder . Og hvis det er gennem alle, kunne de bare lade være med at trække pengene på regningen, tror ikke der er nogen af dem der er dernede der alligevel er interreseret i at få den besked pt..


    Øhm .. Der stod jo altså det skulle være på DTAC's net ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    synes det er flot af dem fordi folk for lov at ringe ned til deres fammilie osv. gratis det er vel sonofons måde at vise deres støtte på.


    Det er kun gratis for dem der er i Thailand, og som benytter det pågældende net ..


    Hvis du er i udlandet, og bruger din danske mobiltelefon, og folk de så ringer til dig, så betaler du jo fra den danske grænse og til det land du er .. Det er kun det der er gratis, HVIS man bruger det der DTAC net .. Altså kan folk ikke bare ringe gratis til Thailand fra et Sonofonnummer ..


    Jeg synes det er direkte usmageligt at lave PR på den måde .. IMO strider det mod god markedsføringsskik at bruge en katastrofe til at fremhæve sig selv, og så uden, at det egentlig er til gavn for forbrugerne ..