Pengeoverførsel

  • Nogen der kan fortælle mig hvordan man kan overføre penge til en svensker? Ved ikke lige hvordan det fungere - vil gerne bruge netbank til det...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Jeg har Jyskebank, og bruger netbank...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af søndergård
    Jeg har Jyskebank, og bruger netbank...


    jeg mener ikke jyske har det.. forstædernes har heller ikke, men du kan gå ind i banken og sige at de skal overføre penge til den og den konto i sverige :P

  • Ja. Jyske´s har den ikke - sådan noget skidt... Nå, men ja - så må jeg vel bevæge mig helt ned til banken --> Har ellers mega gigantiske tømmermænd, så jeg har sq lidt ondt af mig selv!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af søndergård
    Ja. Jyske´s har den ikke - sådan noget skidt... Nå, men ja - så må jeg vel bevæge mig helt ned til banken --> Har ellers mega gigantiske tømmermænd, så jeg har sq lidt ondt af mig selv!


    Hahaha.. Din dovne hund.. :T
    Let du bare måsen og kom afsted..
    Du har godt af lidt frisk luft.. ;)

  • du kan jo også bare ringe der ned når de har åbent.. I min bank, den danske bank kan manstadig ringe lang tid efter lukketid, og få service..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af søndergård
    Nogen der kan fortælle mig hvordan man kan overføre penge til en svensker? Ved ikke lige hvordan det fungere - vil gerne bruge netbank til det...


    Du burde få hans IBAN kontonummer samt SWIFT kode for banken - det skulle medføre kraftig nedsættelse i gebyrerne for at lave overførelsen.


    Jeg ved selvfølgelig ikke 100% hvordan det fungere for privatpersoner da jeg normalt kun går det igennem arbejde.. men der fokusere vi meget på gebyrer, og det koster meget mere end hvad man skulle tro, at lave en international overførelse (120-220kr).


    Men gør som Meinder siger, ring og spørg først og fremmest hvordan, men spørg lige til prisen for overførelsen samt om du ik kan spare det meste af det hvis du har personens IBAN kontonummer samt SWIFT.


    et svensk IBAN nummer starter med SE + 20 tal og swiftkoden er på 8 eller 11 bogstaver/tal.

  • Ok, mange tak skal I ha! Det vil jeg undersøge i morgen - har det allerede bedre :D Puhadada...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af søndergård
    Ok, mange tak skal I ha! Det vil jeg undersøge i morgen - har det allerede bedre :D Puhadada...


    Hvis Burger kan gøre det via sin netbank - så kunne du måske lave en aftale med hende - du smider pengene ind på hendes konto - og hun sender dem videre. Bare lige en tanke.. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    I min netbank - har BG bank - kan jeg vælge et punkt der hedder udlandsbetaling .. Og så skal jeg bare gøre det trin for trin .. Kender desværre ikke Jyske Banks netbank, men der er vel en FAQ et eller andet sted?


    Har også BG Bak og købte for et stykke tid siden en luetooth Dongle på qxl.dk. Pengene skulle overføres til en svensk bank. De tog to dage og kostede mig 120 kr. oven i, så jeg sparede ikke rigtig noget ved det køb.
    Det er billigere at gå ned til en Western Union. Her koster det 95 kr. at overføre op til 1.200 kr, og modtgeren har pengene med det samme.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Har også BG Bak og købte for et stykke tid siden en luetooth Dongle på qxl.dk. Pengene skulle overføres til en svensk bank. De tog to dage og kostede mig 120 kr. oven i, så jeg sparede ikke rigtig noget ved det køb.
    Det er billigere at gå ned til en Western Union. Her koster det 95 kr. at overføre op til 1.200 kr, og modtgeren har pengene med det samme.


    Er du alm. eller pluskunde? Har aldrig selv overført penge til udlandet, ved bare jeg kan ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bot



    Du burde få hans IBAN kontonummer samt SWIFT kode for banken - det skulle medføre kraftig nedsættelse i gebyrerne for at lave overførelsen.


    Har intet med det at gøre, for det er noget du selv skal oplyse banken ligemeget hvad.


    Har du ikke et iban-kontonummer eller swift-adresse (http://www.swift.com) kommer du ingen vegne.


    Forskellen kan ligge på om du vælger normal udenlandsk overførsel eller vælge express.


    Vores gebyrer er på 75 for normal og 200 for express (til dagen efter)