Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 23. december 2004, 13:51

God eftermiddag.

Jeg sidder på arbejde uden noget at lave (er IT-supporter lærling, og der er ikke ret mange at supporte den 23. dec :P) og så fik jeg lige det vildeste Deja Vu.. Det er længe siden jeg har haft et sidst, og normalt så er de ikke så lange som det jeg lige havde..

Så var det jeg kom til at tænke på hvad et Deja Vu egentligt er? Hvad skyldes det?

Nogen der ved det?

Asus P5B Deluxe/WIFI
Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
GeForce GTS 285
Antec P182 - Corsair HX520

2

torsdag, 23. december 2004, 13:58

Det sker når der bliver ændret i Matrix. :)

/ OS: Win7 x64 \
/ GFX: PNY GTX570 \
/ PSU: Corsair TX750w \
/ RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
/ CPU: Intel I7-920 Box-køler \
/ HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
/ Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
/ Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

3

torsdag, 23. december 2004, 14:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|
Det sker når der bliver ændret i Matrix. :)

ha ha ja præcis :))

ellers måske :

Feeling of recognition or memory with a person, place or event that is ‘new’ to you. Occasionally deja vu is accompanied with precognition...you know what someone is about to say or do seconds or minutes before the event occurs. Some theorists believe deja vu is information that is received in dream state and recognized or retrieved again when coming upon the actual person/place/event.

4

torsdag, 23. december 2004, 14:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af spazoid
God eftermiddag.

Jeg sidder på arbejde uden noget at lave (er IT-supporter lærling, og der er ikke ret mange at supporte den 23. dec :P) og så fik jeg lige det vildeste Deja Vu.. Det er længe siden jeg har haft et sidst, og normalt så er de ikke så lange som det jeg lige havde..

Så var det jeg kom til at tænke på hvad et Deja Vu egentligt er? Hvad skyldes det?

Nogen der ved det?

efter 4,3 sek google

5

torsdag, 23. december 2004, 14:11

The term déjà vu is French and means, literally, "already seen."

Så det er noget man har oplevet før - bevist eller ubevist.

6

torsdag, 23. december 2004, 14:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^
The term déjà vu is French and means, literally, "already seen."

Så det er noget man har oplevet før - bevist eller ubevist.

jamen hva handlede det deja vu så om ? :D

7

torsdag, 23. december 2004, 14:45

Så vidt jeg har hørt, så skyldes deja vu, at hjernen registrere en oplevelse 2 gange, og man vil derfor tænke "hey det har jeg sgu set før!".

8

torsdag, 23. december 2004, 14:57

Det skyldes kommunikationen mellem de to hjernehalvdele sommetider halter. Så man synes det man ser, har man set før. Hvilket man et eller andet sted også har.

Det mener jeg ihf. er rigtigt.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

9

torsdag, 23. december 2004, 15:36

Ja der er åbenbart ikke nogen der er 100% sikre.. :\

Det underlige er at man nogen gange (jeg kan i hvert fald) sidde og tænke "jeg har et deja vu.. om lidt sker <et eller andet>" og for mig sker <et eller andet> vel hver 2. eller 3. gang.. som om jeg rent faktisk HAR oplevet det før.. Det lyder åndsvagt, men på den anden side, hvorfor skulle jeg lyve?

Kan være det bare er mig der er sindssyg.. skal jeg ikke kunne svare på.. Håber dog at der er en anden forklaring :P

Asus P5B Deluxe/WIFI
Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
GeForce GTS 285
Antec P182 - Corsair HX520

10

torsdag, 23. december 2004, 16:05

Jeg tror det er når man oplever noget, som er næsten magen til noget man allerede har oplevet før...

11

torsdag, 23. december 2004, 16:12

det er noget mærkeligt noget... har også flere gange oplevet det hvor jeg er 100% sikker på at det er sket før, og alligevel kan jeg ikke huske hvornår. :rolleyes:

har også flere gange prøvet at drømme om de samme steder flere gange. har hørt at det sker ekstremt sjældent, men jeg oplever det meget tit.

12

torsdag, 23. december 2004, 17:05

:D det var så derfor jeg skrev Deja Vu på min t-shirt (fordi jeg har en tvilling) ;)

13

torsdag, 23. december 2004, 23:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af spazoid
Kan være det bare er mig der er sindssyg.. skal jeg ikke kunne svare på.. Håber dog at der er en anden forklaring :P

Nej nej - ud fra det du skriver, så ku' det være at du er sådan et "medie" som man kunne opleve i Åndernes magt. Maybe - ku' du tjene penge på det. ;)

14

fredag, 24. december 2004, 01:22

Jeg har en enkelt gang prøvet at jeg 2 sekunder før min far sagde noget bare vidste hvad han ville sige. altså sådan på den skumle måde, det var ikke noget der var tydeligt at han ville sige, og det var ikke et gæt, jeg VIDSTE han ville sige det.

15

fredag, 24. december 2004, 03:15

Mindes at have hørt noget om, at det kan skyldes, at det ene øre og øje når at opfatte det der sker et nano-sekund før det andet øre og øje, og man derfor oplever det 2 gange så hurtigt efter hinanden, at det føles som om man har oplevet det før.
Hvilket man jo egentlig også har...

Glædelig jul btw. :]

16

fredag, 24. december 2004, 03:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af Berleburg
Det skyldes kommunikationen mellem de to hjernehalvdele sommetider halter. Så man synes det man ser, har man set før. Hvilket man et eller andet sted også har.

Det mener jeg ihf. er rigtigt.

Det vil jeg også holde mig til, det lyder meget rigtigt. :D

17

fredag, 24. december 2004, 12:59

Det er også fedt, når man har Deja vu og man kan sige hvad den anden gør :D Havde det for en uge siden og det skete sådan her: Jeg gik hen til en ven, gav ham hånden og så fik jeg Deja vu. Jeg vidste at han ikke ville give slip for min hånd, men blive ved med at ryste den :) Så sagde jeg det til ham, og han svarede så at han VILLE blive ved :D

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12735&sid=[/IMG]

18

fredag, 24. december 2004, 15:33

Jeg får meget tit Deja Vu .

Jeg ser altid ting som jeg har drømt et par dage før. Ligepludselig står jeg i min drøm jeg havde for 3 dage siden.

19

fredag, 24. december 2004, 21:04

freaky bastards!! 8o

Ej mener også jeg læste i Illustreret Tidendes udmærkede Q&A afdeling at det var noget med at man opfattede tingene to gange, lige som der tidligere blev nævnt i tråden.

Men synes aldrig jeg har siddet og tænkt "nu vil det og det ske", men kun at jeg midt i situationen synes at det helt sikkert er sket før.

20

lørdag, 25. december 2004, 01:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pejsen
Jeg får meget tit Deja Vu .

Jeg ser altid ting som jeg har drømt et par dage før. Ligepludselig står jeg i min drøm jeg havde for 3 dage siden.

Bare det var mig - for gad godt irl stå/ligge med hende jeg drømte om forleden dag. :]

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.