Til Potter-fansene.

  • Til jer, som ikke har set det, så har J. K. Rowling offentliggjort, at hun har færdigskrevet nummer seks i serien - "Harry Potter and the Half Blod Prince". Mugglenet.com skriver, at release-datoen er d. 15/7-05, nogenlunde samme dato som i år, mens Politiken mener, at datoen først bliver offentliggjort på torsdag. Det må godt nok være en release, som jeg kan se mere frem til end Half-Life 2.

  • Har desværre ikke engang fået læst den første helt... manglede 80 sider da jeg blev syg og ikke kunne læse i et stykke tid. Så mistede jeg ligesom lysten.


    Har så meget fortrudt at jeg ikke har læst bøgerne inden jeg så filmen, det samme med Ringenes Herre. Man får ikke det samme ud af det da man allerede har de billeder af tingene inde i hovedet som det er meningen ens fantasi skal skabe. Det er det bedste ved at læse imo - ens egen fortolkning og ens egen billeder :)


    Men håber sq de filmatiserer alle filmene, for jeg synes sq de bliver bedre og bedre - er helt vild med Fangen fra Azkaban ;)

  • hmm... da 5'ern udkom kunne jeg sq ikke vente til den udkom på dansk, så jeg købte den på engelsk og har endnu ikke læst den på dansk... hvilket jeg nok burde :P ... hehe


    men fuck jeg glæder mig til 6'ern udkommer....


    der er bare alt for meget fokus på reklame, som gør harry potter poppet og til noget det slet ikke er, jeg syntes de skulle have goldt det til bøgerne og ikke alt det reklame gejl... det er synd, for det er nogle skide gode bøger... :)

  • Er helt enig. Synes også det er gået for meget op i en pengemaskine. Hun er godt nok ikke helt på niveau med Tolkien, men hun er virkelig godt på vej. Det eneste man kan savne er lidt mere dybtegående muligheder bl.a. med de forskellige karakterer, og så, at hun ikke altid skulle referere til de tidligere bøger. Alle, der har læst bøgerne ved hvad jeg taler om.


    Har heller ikke læst 5'eren på dansk, og har heller ingen intentioner om det. Læste de første fire et par gange på dansk, fordi jeg ikke kunne/gad få fat i engelske versioner, men nu hvor jeg endelig har prøvet med en engelsk må jeg sige det gør oplevelsen mere komplet.


    Angående filmatiseringerne, så glæder jeg mig godt nok til at se, hvordan de har fået Voldemorts genopstandelse lavet, for jeg mistænker dem lidt for, at have gjort det bare en brøkdel så spooky som det bør være.

  • alaza - jeg så 1 ern i biografen, og da jeg var inde for at se 2'rn, der tog jeg mit gode tøj og gik min vej, de er så dårlige de film, der er så mange fejl, i det de siger og den måde de oprfører sig på, jeg har læst alle bøgerne over 15 gange (undtagen 5'rn). Mange af dem ser ikke ud som de skal, eller opfører sig på den måde som hun beskriver dem.


    Så op i røven med filmene, og brug alle pengene på de fattige, og lad hende skrive sine bøger i fred!

  • Glæder mig :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • har 5'eren liggende på engelsk herhjemme :D har kun læst et par hundrede sider da jeg har læst den på dansk først. tror jeg skal i gang med den snart? anyways, glæder mig da også ret meget til 6'eren kommer :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    alaza - jeg så 1 ern i biografen, og da jeg var inde for at se 2'rn, der tog jeg mit gode tøj og gik min vej, de er så dårlige de film, der er så mange fejl, i det de siger og den måde de oprfører sig på, jeg har læst alle bøgerne over 15 gange (undtagen 5'rn). Mange af dem ser ikke ud som de skal, eller opfører sig på den måde som hun beskriver dem.


    Så op i røven med filmene, og brug alle pengene på de fattige, og lad hende skrive sine bøger i fred!


    Jamen, jeg er da helt enig, og ser nu, at de er på deres tredje instruktør på den fjerde film. Man skulle tro de aldrig blev tilfredse med deres arbejde.

  • Nu har jeg godt nok kun læst bøgerne 1 gang, undtagen 5'eren som jeg endnu ikke har fået læst. Har set alle film og ejer dem på dvd og synes de er rigtig fede, 3'eren er helt klart bedst. ret ok skuespil og rigtig fede effekter..