Erfaring med Prishammeren

  • http://www.prishammeren.dk havde et godt tilbud på Nero brændersoftware.
    Jeg bestilte den 11. dec., betalingen hævet den 14. dec., og idag den 20. dec. har jeg endnu ikke fået varen.
    Har sendt flere mails, og forsøgt at ringe til firmaet. Der er skiftevis telefonsvarer på og optaget, og mobilen er slukket!
    Er der andre der har erfaring med denne webshop eller indehaveren Robert Møller? :roller:

  • IMO så syntes jeg deres side virker lettere useriøs, og også deres udbud af varer.. og så er der da en del stavefejL?

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Det er ulovligt for en forretning at hæve på dit kort, før varen er afsendt, så det er vel tid til at presse dem lidt (på en pæn måde selvfølgelig) ;)


    Kommer jo an på hvordan betingelserne har været fra starten - Nu er købeloven jo deklaratorisk, dvs. aftalen går forud for loven.


    Dog står der inde på hjemmesiden, under vilkår, at pengene først hæves, når varen er sendt. Så varen er måske blevet sendt, men bare ikke ankommet endnu ? ;) - Husk på: PostDK kan også være sløve :))



    Men jeg vil råde dig til at slå koldt vand i blodet ved evt. misligeholdelse af aftalen fra deres side af - også selv om det kan være svært, og så holde en hård og klar tone, uden at svine for meget til, eller lign. :)


  • Ja .. Men reglerne omkring forbrugerkøb er somregel beskyttelsespræceptive, altså kan de ikke fraviges ved aftale, hvis det stiller den svage part (forbrugeren) dårligere ..

  • Skrev i en mail til Prishammeren at jeg havde forhørt mig i diverse foraer på nettet, og prompte kom der svar på min mail. Muligvis tilfældigt!
    - Det var en fejl at beløbet var trukket, og varen har været i restordre, men bliver afsendt tirsdag!
    Nu ser vi om der kommer post...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Ja .. Men reglerne omkring forbrugerkøb er somregel beskyttelsespræceptive, altså kan de ikke fraviges ved aftale, hvis det stiller den svage part (forbrugeren) dårligere ..


    Det gør den da heller ikke nødvendigvis ? :) - Nu er det bare sådan at de måske har dummet sig ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Det gør den da heller ikke nødvendigvis ? :) - Nu er det bare sådan at de måske har dummet sig ;)


    Du startede selv med at påstå det kommer an på hvordan betingelserne har været fra starten .. Hvis man betaler med dankort, kan det være fuldstændig ligemeget med de betingelser for en butik må ikke trække pengene inden varen er afsendt .. Og derfor ville sådan en "aftale", ikke være gyldig, da den stiller forbrugeren dårligere ..


    Så det var bare ikke rigtigt det du skrev ..


    Edit: Lærer vel at stave en dag .. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Du startede selv med at opstå det kommer an på hvordan betingelserne har været fra starten .. Hvis man betaler med dankort, kan det være fuldstændig ligemeget med de betingelser for en butik må ikke trække pengene inden varen er afsendt .. Og derfor ville sådan en "aftale", ikke være gyldig, da den stiller forbrugeren dårligere ..
    .


    Præcis