Tyrkiet, IN eller OUT

  • ligesom polen og de baltiske lande kan jeg ikek se hvad det gavner at tage dem ind, når deres økonomi ikke kan overholde de skrappe krav der er...det kommer til at koste os en del penge er jeg bange for......synes man skulle vente til man har styr på alle de lande der allerede ER med....EU er allerede stort og rodet......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Kan de overholde konvergenskravene og menneskerettighederne er det måske helt OK at de kommer med, men så længe de ikke kan, så skal de holde sig langt væk .. Dele af Tyrkiet har stadig meget ekstreme holdninger, og jeg tror ikke det er godt, hvis de får alt for meget indflydelse ..


    Noget helt andet er, at når lande som Tyskland og Frankrig i flere år heller ikke har overholdt konvergenskravene skal der være nogle sanktioner, som det hele tiden har været meningen, men de slipper bare .. Selvfølgelig nytter det ikke noget, at man giver et land med dårlig økonomi bøder, men man kunne da evt. vælge at sætte dem lidt tilbage mht. at bestemme .. Så kunne det være de kunne lære at overholde de krav der nu er ..



    Edit: Mht. Polen og de baltiske lande, så tror jeg på, at det kan vise sig at være en samfundsøkonomisk gevinst .. Hvis Danmark kan finde ud af at holde konkurrenceevnen i top, så vil det være nye store eksportmarkeder der åbner sig, fordi vi ikke længere er hæmmet af en toldmur .. Og selvom Polen er tættere på DK end f.eks. Spanien, så tror jeg ikke på at de åbne grænser for arbejdskraft vil være alt for hårde ved Danmark ..

  • Har stemt IN, men selvfølgelig kun hvis de forbedrer befolkningens levevilkår.


    At bruge argumentet om at deres økonomi er dårlig er intet andet en en dum undskyldning. Halvdelen af EU's medlemmer kan ikke selv overholde vilkårene.


    Et helt andet argument jeg har hørt er: jamen det er jo et muslimsk land. Nå, siden hvornår har EU været en religiøs sammenslutning.


    Tror det på længere sigt vil medføre et stærkere og roligere europa at få Tyrkiet med i EU.
    Nu er det jo også senest i 2014 det kan komme på tale at Tyrkiet bliver fuldgyldig medlem af EU. Så der er en del år at tage fat på problemerne i Tyrkiet.

  • Quote

    Nu er det jo også senest i 2014 det kan komme på tale at Tyrkiet bliver fuldgyldig medlem af EU. Så der er en del år at tage fat på problemerne i Tyrkiet.


    Jeg tror det er bedst at vi får Tyrkiet ind i EU, og så at vi hjælper dem med at få bedre økonomi, istedet for at vente på at de klarer det selv.... for så bliver de jo først færdige der ved år 2014

  • IN
    Jeg bryder mig egentlig ikke specielt meget om udviklingen i EU, jeg mener for meget af bestemmelsen fjernes fra nærområdet.
    Kan helt ærligt ikke se hvorda skrankepaverne i Bruxelles har nemmere ved at bestemme hvor mange køer Landmand John fra Aulum kan have på sine marker end kommunen har.
    Men som handelsunion er det et givtigt samarbejde og ingen burde udelukkes.
    Det er godt at tyrkiet presses til at forbedre deres vilkår, der skal helt klart være krav for hvordan man skal opføre sig i EU, det er den bedste gulerod vi har.
    Så IN - de har sgu arbejdet for det og EU skal ikke være en uopnåelig drøm som forarmer de allerede fattige.

  • Tja det eneste der gør at jeg ville stemme "out" er at jeg vil se at den med menneskerettighederne kommer på plads først.


    Ellers ser jeg intet i vejen for at de skulle komme med ;)

  • Tjah....Nu er geografi ikke min stærke side, men mener da Tyrkiet ikke ligger i Europa. Det må vel hedde den Europæiske Union, for en grund, så ikke IN, men OUT.
    Med hensyn til argumentet om dårlig økonemi, så holder det da. De andre lande der heller ikke overholder dette krav bør heller ikke være i EU.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Tjah....Nu er geografi ikke min stærke side, men mener da Tyrkiet ikke ligger i Europa. Det må vel hedde den Europæiske Union, for en grund, så ikke IN, men OUT.
    Med hensyn til argumentet om dårlig økonemi, så holder det da. De andre lande der heller ikke overholder dette krav bør heller ikke være i EU.


    tyrkiets hovedstad ligger i europa.
    anyways er det i mine øjne lige meget, hvis folk opfylder kravene.

  • Jeg har stemt "YT".. Jeg har tænkt lidt.. og kan ikke komme på noget godt de kan bidrage til det europæiske fælleskab med. Især ikke efter at jeg læste en undersøgelse hvor rigtig mange procent ville forlade tyrkiet hvis de kom ind i EU. Der er ikke nogen tvivl om hvor de vil ende.. i danmark med tilskud til et job.. og arbejdsløshed har vi jo sådan set nok af her omkring.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Jeg har stemt "YT".. Jeg har tænkt lidt.. og kan ikke komme på noget godt de kan bidrage til det europæiske fælleskab med. Især ikke efter at jeg læste en undersøgelse hvor rigtig mange procent ville forlade tyrkiet hvis de kom ind i EU. Der er ikke nogen tvivl om hvor de vil ende.. i danmark med tilskud til et job.. og arbejdsløshed har vi jo sådan set nok af her omkring.


    Har jeg også - og kan heller ikke se hvad de har at byde på af positive ting. Tvivler også på de ændrer alle de ting, som der er stillet som krav. :rolleyes:
    Læste også om den undersøgelse. Har heller ikke lyst til flere udefra, synes vi har alt for mange, som belaster vores samfund i negativ retning. :(

  • Ja, de skal da i hvert fald overholde de givne regler i første omgang, efter min mening - ellers holder det jo slet slet ikke :rolleyes: - Det samme gælder Frankrig og Tyskland, der som Burger nævnte, har overskredet de 3% man maksimalt må have i statsunderskud, som medlemsland af EU. De slipper fordi de har "lovet" at gøre det bedre næste gang, vha. "nye budgetter"...*GAAAB* siger jeg bare :roller: - Havde det været et mindre land, som os selv, var garanteret ikke blevet vist nåde af den kaliber der...plattenslageri synes jeg det er...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Jeg synes tyrkiet skal ud, de forståer helt tydeligt endnu ikke at vi lever i det 21. århundrede, de slagter stadig hinanden fordi det står i deres flere tusind år gamle bog.


    Latterligt efter min mening! Så imo skal du ikke med i EU.


    Skal jeg ikke med i EU??? :))


    ej jeg synes at tyrkerne klarer det godt, de jo meget hurtigt ved at "reformere" til det 21. århundrede :D


    Men jeg vil lige spå lidt, Tyrkiet ender 100 procent med at blive et kristent land :D (ikke fordi der er noget galt med det)


    lad os se om den spådom holder :D


  • Hvis du er tyrker med dansk statsborgerskab, så er du med i EU. Hvis du er tyrker uden dansk statsborger skab, så synes jeg ikke du skal med i EU.


    Så har jeg vist udtrykt mig klart nok ;)


  • Den spådom tror jeg så ikke lige på! ;)


    Hvad bygger du egentligt den spådom på??

  • Stemte OUT.


    I øvrigt skulle det efter sigende være en meget langsommelig proces, så det vil tage noget ala 40 år før de kan komme med - har jeg hørt.


    En af årsagerne til OUT er: Jeg anser ikke Tyrkiet for at være i Europa. Det er kun ca 1/3 der er det.


    En anden årsag: Hvis alle tyrkere er lige så snot dumme som dem jeg kender, så har de ikke fortjent det...