Milde straffe, eller hvad?

  • Hvad synes I om straffelovgivningen her i landet?
    Er de for milde, for hårde, eller er de perfekte?


    EDIT: sender et link af dette til folketinget hvis det går godt :D så bare stem og skriv

  • syntes de er for milde... hvis der bliver gjordt fx et mord for han livstid i fængsel (mener det er ~17år) han skulle være i fængsel HELE sit liv x8...
    det med selen kunne man også godt sætte op til 2k.... det skal være så det kan mærkes når man bliver tager...!

  • det danske retssystem er alt for mildt.


    eneste tidspunkt du bliver straffet hårdt,er hvis du laver noget ulovligt imod staten,dvs skattesnyd f.eks


    men voldtager eller overfalder en person,så er straffen på ingen måder realistisk her i landet.

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulsedriver
    Generelt er straffene for milde...


    Men det kommer meget an på hvad det er...


    Sådanne ting som mord, voldtægt og lign., har alt for milde straffe IMO...


    Enig - ja og spritkørsel skulle også straffes hårdere - mindst et par år i brummen helst 5 + en kæmpe bøde - så ku' det være, at folk tænkte sig om - inden de dinglede ud i trafikken og smadrede uskyldige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Enig - ja og spritkørsel skulle også straffes hårdere - mindst et par år i brummen helst 5 + en kæmpe bøde - så ku' det være, at folk tænkte sig om - inden de dinglede ud i trafikken og smadrede uskyldige.


    Har de ikke også snakket noget med at de vil sætte straffen op? - Noget med at de nupper x antal % af ens løn hvis man bliver snuppet. Og efter x antal gange, konfiskerer de bilen.


    Synes også straffene for vold, voldtægt mm. er alt for milde.


    Især voldtægtsmænd. De burde kastreres :boxed:

  • Syns os de er for milde.. Men straffen skal ramme dem det rigtige sted, ikk kun finansielt!


    Btw sikke masse polls du får lavet dig shahid :P


    Quote

    Teffer
    det med selen kunne man også godt sætte op til 2k


    Syns overtrædelser der kun går ud over en selv er noget man ska se helt specielt på.. Altså ikk at jeg mener at folk godt må køre uden sele, men det stadig dem selv det går ud over.. Hvis i forstår :))


    Fartbøder er bare noget crap, har ikk selv bil, men min pap-far, eller hva man nu kalder det, fik en bøde for at køre 4 km/t over 10%-grænsen X| Og på en "ubefolket" vej der leder ned til lufthavns indgangen (A.P. Møllers Vej til dem fra havnen (Dragør)) :))


    Det er aldrig nogen cyklister eller fodgængere pga. vejen er lidt død og der er alternative ruter :chain: I mine øjne er fartbøder bare en pengemaskine i langt de fleste tilfælde


  • De er jo lavet så du ikke køre for hurtigt - du kan bare køre som folketinget har besluttet, så bliver du ikke længere berørt af den "pengemaskine".

  • - Syntes stadig at de danske love virkelig kræver en opstramning som det IMO har gjort længe. Fx. mord, voldtægt osv. som der bliver nævnt er alt for minde. Og ved sådanne ting syntes jeg heller ikke at man skulle kunne komme tidligere ud pga. "God opførsel". Hvis man fx. modtager 17 år for mord så skal man ikke kunne komme tidligere ud, eftersom jeg syntes at de 17 år er for lidt i bestemte tilfælde -
    - Men selfølgelig kommer det ofte også meget an på det enkelte tilfælde, men generelt set er de alt for minde.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99
    De er jo lavet så du ikke køre for hurtigt - du kan bare køre som folketinget har besluttet, så bliver du ikke længere berørt af den "pengemaskine".


    Du ved lige så godt som jeg at folk jo kører efter trafikken og hvis der bare er en der li sætter tempoet for højt, så har politiet lige flashet en ordentlig røvfuld billister
    Men selvfølgelig ka alt diskuteres til uendelighed, og det her er nok en af de diskusioner ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Du ved lige så godt som jeg at folk jo kører efter trafikken og hvis der bare er en der li sætter tempoet for højt, så har politiet lige flashet en ordentlig røvfuld billister
    Men selvfølgelig ka alt diskuteres til uendelighed, og det her er nok en af de diskusioner ;)


    Bare fordi en kører for hurtigt, betyder det jo ikke at de andre også skal. :roller:


    Straffene bør hæves. Men så kommer økonomien ind og spiller en stor rolle. Hvad skal man gøre ved dem der ryger i fængsel, der er jo ikke plads. Det koster penge at have fanger indespæret, og det koster penge at bygge flere fængsler.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand
    Bare fordi en kører for hurtigt, betyder det jo ikke at de andre også skal. :roller:


    Straffene bør hæves. Men så kommer økonomien ind og spiller en stor rolle. Hvad skal man gøre ved dem der ryger i fængsel, der er jo ikke plads. Det koster penge at have fanger indespæret, og det koster penge at bygge flere fængsler.


    De ku selv få lov at betale for deres ophold :D
    Hvis folk ikk har penge til at betale en bøde eller ikk vil betale den, er der så ikk noget med at man bare ka få det afsat i spjældet??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulsedriver
    Generelt er straffene for milde...


    Men det kommer meget an på hvad det er...


    Sådanne ting som mord, voldtægt og lign., har alt for milde straffe IMO...


    100% enig!


    ang spritkørsel, så er det IMO lavet så den skyldige ihvertfald får nok at tænke over, man kan f.eks. her i Jylland blive sat til at skulle på kursus x antal gange i måneden på sjælland, og selv betale transport, og oven i det kommer der jo at man skal betale sig et nyt kørekort...
    Senere kommer der noget fængsels straf, som man IMO godt kunne lave længere, men det er det eneste der er at komme efter på det område, jeg ville ihvertfald hurtigt tænke at det gør jeg aldrig igen hvis jeg stod i den situation (hvilket jeg bestræber mig på IKKE at komme)...

  • Stemte ikke da der ikke er en hvor der står at der skal justeres i begge retninger.


    Forbrydelser som mord, voldtægt, incest, pædo osv er alt for små, samtidig med at strafferammen for falskmønteri ligger alt for højt imo.


    Godt nok skal man da ikke lave falske penge, men her snakker vi år bare for at bruge dem uden at kende til at de er falske, hvor i mod at man ved voldtægt snakker måneders fængsel!

  • synes generalt straffen er for mild i DK, men har valgt ikke at stemme da jeg synes den på nogen punkter er for hård. straffen for overfald,missbrug,voldtægt osv. burde sættes op til gengæld synes jeg straffen for økonomisk svindel er alt for høj, kan godt være staten mister mange penge på det, men det går jo ikke rigtig ud over nogen på samme måde som voltægt mm.


    (btw. synes også fartgrænsen skulle sættes op til 80 på knallerter/scootere :)) og der er straffen også alt for høj ;( hvis man kører for stærk, eller uden hjelm, eller har lidt tun på X( også det med de tager scooteren 3gang hvad er det for noget pis! gør de jo ikke med biler!)

  • Strafferammen er IMO mildest talt grinagtig latterlig. Burde tages op til revurdering - Intet andet land har så formildne straffe ifm drab.
    For at nævne et eksempel - Den italienenske turist der blev slået ihjel i København - Dybt tragist for familien og jeg synes også, at straffen til brødrene viser en kedelig side af Danmark, som et land, hvis strafferammer ikke er i orden, men hvor man vælger en mellemløsning. Synes ofte vi ser for mange lappeløsninger, hvis man kan kalde lappeløsninger en definition af måden hvorpå en straf gives. Kan sgu godt forstå at Italienerne er PISSED over straframmen, but life er ikke altid retfærdigt.