Når HFI-relæet slår fra tre gange i træk...

  • Hey.


    Vores HFI-relæ har slået fra tre gange i træk nu, og vi kan ikke spore det. Troede først det var nogen af maskinerne, eller opvaskemaskine, men viste sig ikke at være nogen af dem. Hvad gør man så?

  • Det er en overgang.
    har du ikke flere grupper til lys?
    Slå 1 til ad gangen til du finder fejlen.
    Det samme med dem til 380v , altså kraft.
    Evt først den , sker der ikke noget , så en af lysgrupperne og igen indtil den slår fra , så har du fejlen.



    The_Unforgiven

  • Sluk alt der var tændt inden HFI-ræleret slå fra. Og slå det til igen, og begynd så at tænde det hele igen.


    Mit bedste bud. Håber det virker ;)


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


    Rettet en gang, sidst af w3ber ().

  • Normalt slukker man for alle grupper og tænder så for HFI relæet. Derefter tænder man for en gruppe af gangen og den gruppe, som får det til at slå fra, er fejlen ved et sted ude i installationen. Vi brugte en såkaldt megger, for at spore os frem til apparater med overgang i. Den sender 1000 V ud. Vi startede med nærmeste samlingsdåse, skilte forbindelserne i den ad og målte os frem til fejlen. Det kunne godt bevirke at man skulle skille en del samledåser og lampeudtag osv. for at finde fejlen.
    Hvis fejlen ikke kan findes, ved at tage alle apparater fra, vil jeg anbefale, at ringe efter en elektriker.

  • Huset er forholdsvis nyt vil jeg da tro. Det er rækkehuse. Det virker som om det er vores opvaskemaskine. Da vi slog det til tredje gang efter at have slukket for den kørte det hele igen stabilt. Vi bestiller en elektriker i morgen. Men man skal ikke være bekymret for kortslutninger, antændelse osv? Min mor gik jo med det samme i selvsving.

  • Hejsa


    så længe relæet slår ud eller sikringen springer er der ikke det helt vilde og være bange for

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().