Endnu en fu**ing svindler!!

  • For 3 uger siden aftalte mig og KoN_gen (hol)/StriTT (Tweak) aka Rasmus Nielsen fra XXXXXXXXX nr. XXX, 7130 Juelsminde at han ville købe min p4+mobo+køler....
    Men efter de 3 uger der er gået har jeg stadig ingen penge modtaget (1950,-).
    Dårlige undskyldninger hele vejen igennem, men nu kan det fanme være nok.


    Jeg opfordrer alle til ikke at handle med det svin


    Kan jeg på nogen måde få ram på den nar ? melde ham til politiet eller ?
    Da jeg ikke har mulighed for at smadre ham mig selv, da han bor i nordjylland.


    på forhånd tak.

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Og hvor smart er det og sende sine ting til ham inden han har betalt? Det er jo lidt din egen fejl hvis du gør sådan noget, der er noget der hedder efterkrav, koster en lille smule mere men det er altså også sikrer..

  • Hvis han ikke har betalt for en varer, vil jeg da kalde det tyveri.... Og det skal vel bare meldes til politiet..


    Men start da med at sende ham et brev eller noget hvor der står du vil melde ham til politiet hvis der ikke sker noget..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Og hvor smart er det og sende sine ting til ham inden han har betalt? Det er jo lidt din egen fejl hvis du gør sådan noget, der er noget der hedder efterkrav, koster en lille smule mere men det er altså også sikrer..


    Ja jeg har indset at jeg gjorte en fejl..
    men jeg havde skam osse sagt til ham at jeg først ville sende når pengene var inde... men så er jeg så pisse naiv nogen gange at jeg sendte den, den dag han havde sagt at pengene ville blive overført... men nej ..

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Jeg ville ik rigtig mene du kan melde ham til politiet når det er din fejl? Men ska da ik spille klog, for ved det ikke.. men det lyder lidt ulogisk.. desværre

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Jeg ville ik rigtig mene du kan melde ham til politiet når det er din fejl? Men ska da ik spille klog, for ved det ikke.. men det lyder lidt ulogisk.. desværre


    aj men altså... min skyld at han er en svindler .. vil det sige at hvis du nu en dag modtog en pakke før du havde betalt så ville du ikke gi penge til afsenderen, pga. han lige lavde en fejl ?

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SadButTrue
    OT
    Julsminde er da i Østjyland, nær Horsens Bor der selv såå..


    oki sry :)
    kender du ham ??
    Hvis du gør ..så gør mig en tjeneste at gi ham en go gammeldags røvfuld!

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Well, juridisk set, har du nu 3 muligheder - du kan:


    - Fastholde aftalen
    - Hæve aftalen
    - Kræve erstatning


    ...Men da Købelovens §28, Stk 2 siger at Sælger aldrig kan hæve , når der er tale om kreditkøb, er denne mulighed streget af listen...


    Da du højst sandsynligt heller ikke har indgået nogen aftale om evt. ekstragebyr ved for sen betaling, er erstatning heller ikke en mulighed...



    Du kan altså kun gøre en ting, nemlig at fastholde aftalen. Dette kan gøres på 2 måder:


    - Passivt gøres ved at vente, uden selv at gøre nogen yderligere indsats


    - Aktivt ved at gå til enten Fogedretten eller Inkassofirma.


    Sidstnævnte kan du læse mere om på: http://www.domstol.dk/


    Jeg vil ydermere gøre dig opmærksom på at det ikke er tilladt at offentliggøre private oplysninger på internettet - uden tilladelse fra personen ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Jeg ville ik rigtig mene du kan melde ham til politiet når det er din fejl? Men ska da ik spille klog, for ved det ikke.. men det lyder lidt ulogisk.. desværre


    I princippet har du nok ret.


    Men hvis Pollux kan bevise at de to havde en mundtlig aftale, vil jeg næsten mene at han kan bliver sigtet for bedrageri.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PolluX^


    aj men altså... min skyld at han er en svindler .. vil det sige at hvis du nu en dag modtog en pakke før du havde betalt så ville du ikke gi penge til afsenderen, pga. han lige lavde en fejl ?


    Jeg ville nok først prøve og finde ud af hvor den kom fra, også gå derfra..


    Torque: Ja hvis han kan bevise det, men ham den anden kan jo også sige han ik har modtaget noget, så skal de først til at have en kendelse for at kunne komme ind i hans hjem og tjekke, og i den tid kan han sagtens nå at få det smuttet over til en ven.. desværre findes der folk der er sådan.. Det er sq sørgeligt :(


  • Har du husket at tage højde for, at der er tale om et civilkøb? Altså en handel mellem to personer, der begge handler udenfor deres erhverv ..


    Købelovens regler om handelskøb bliver godt nok anvendt, men dog med visse lempelser .. Ved dog ikke hvilke regler du kan anvende ..


    Btw: For at gå til fogderetten skal du have et eksekutionsgrundlag, og fogden må ikke tage hvad der hører under trangsbeneficiet, herunder erhvervs- og uddannelsesgenstande til en værdi af under 3000 kr.

  • Hvad med at fjerne hans personlige oplysninger? Synes det er noget svineri at poste dem i public. Om han så har svindlet eller ej. Få det væk...

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Og hvor smart er det og sende sine ting til ham inden han har betalt? Det er jo lidt din egen fejl hvis du gør sådan noget, der er noget der hedder efterkrav, koster en lille smule mere men det er altså også sikrer..


    En smule???????????
    120 kr .
    Er 70 kr mere end alm forsendelse som pakke.




    The_Unforgiven

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Hvad med at fjerne hans personlige oplysninger? Synes det er noget svineri at poste dem i public. Om han så har svindlet eller ej. Få det væk...


    Synes nu det helt i orden.. Kan ikke se problemet. Havde sikkert selv gjort det samme, eftersom man gerne vil hænge kvajpanden ud.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb