Hvornår er man stodder?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Pejsens indlæg må næsten være det der beskriver det bedst.


    Ordbogen.com siger flg.:


    » stodder
    (vagabond) tramp; (mand) man; fellow; geezer; (irriterende person) persistently annoying person; (derog.) bugger;
    ¤ en sær ~ a queer fish.


    Øøh, hvorfor i alverden oversætter du til engelsk? :rolleyes:


    Btw.: I min ordbog står der:


    1: Tigger, fattig stakkel
    2: Dum mand

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    mht. piger... der var nogle temmelig stodder-agtige, oplevelser... :crazyeyes:


    Men de er bakket lidt ud nu, kan man så sige..


    Jeg fatter hat af den tråd her og af din forklaring. ?(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Jeg fatter hat af den tråd her og af din forklaring. ?(


    U ain't alone my friend.... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Jeg fatter hat af den tråd her og af din forklaring. ?(


    Ja, tror klart den kan arkiveres blandt de 50 mest tåbelige og overflødige tråde endnu skrevet på tweak.dk.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Måske fordi ordbogen.com er en ordbog? *GG* Altså fra dansk til engelsk og omvendt .. :))


    Okay tillykke - men hvad skal man bruge det til ? Der blev ikke bedt om en oversættelse til engelsk, der blev kun bedt om en forklaring af ordet - så ordbogen.com er fuldkommen irrelevant i forhold til det spørgsmål :rolleyes:


    Og nej, jeg er ikke gnaven :evil: ...kun lidt :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Okay tillykke - men hvad skal man bruge det til ? Der blev ikke bedt om en oversættelse til engelsk, der blev kun bedt om en forklaring af ordet - så ordbogen.com er fuldkommen irrelevant i forhold til det spørgsmål :rolleyes:


    Og nej, jeg er ikke gnaven :evil: ...kun lidt :P


    Har heller ikke sagt det var relevant, men tit, så kan den engelske betydning bruges på en fornuftig måde ..


    Og så slap da lige af med den der PMS .. :))



    Edit: Og gider da så slet ikke bruge tid på at forsvare ordbogen.com .. Selvom det er en god ordbog .. *G*

  • tror nogen tager fejl af en pusher eller pimp og tror det er en stodder pga de nymodens frie rap-oversættelser af begreberne.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Jeg fatter hat af den tråd her og af din forklaring. ?(


    Jep...synes det er en lam tråd.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Dejligt at se at nogen kan komme med et kontruktivt svar :clap:


    Men omvendt fatter jeg heller ikke dem som bare MÅ skrive at de synes tråden er plat.. Hvis den er så plat, så lad dog være med at læse den?!


    Han stiller et spørgsmål - ganske som han har lov til, og vil i ikke svare på det, så lad være med at skrive! Ganske enkelt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Dejligt at se at nogen kan komme med et kontruktivt svar :clap:


    Men omvendt fatter jeg heller ikke dem som bare MÅ skrive at de synes tråden er plat.. Hvis den er så plat, så lad dog være med at læse den?!


    Han stiller et spørgsmål - ganske som han har lov til, og vil i ikke svare på det, så lad være med at skrive! Ganske enkelt.


    Har lov at ytre mig lige så meget som jeg har lyst.


    At tråden er lam kan jeg da først afgøre efter jeg har læst den? Jeg er træt af det idiotiske svar med, at man "bare kan lade være med at læse tråden"....hvad er det for noget pis at fyre af? Jeg ser det hver gang, og det holder jo ikke...


    Jeg kan sgu da ikke vide på forhånd, at tråden er lam?? Jeg er da nødt til at læse den før jeg kan afgøre det??


    Hvis nu Sandman havde gjort lidt mere ud af sin tråd, og ikke bare skrevet: "hvornår er man en stodder" så havde den heller ikek været lam?


    Fx...


    Hvilke tanker og idéer han i forvejen har gjort sig om udtrykket, og om det er i moderne forstand eller i oprindelig forstand han vil have forklaret hvad ordet betyder..


    Men ærlig talt...spar jer for: "man kan bare lade være med at læse tråden"....hvis tweak.dk virkelig er kommet til det punkt, hvor man FØR man læser en tråd, skal afgøre, om den er noget lort eller ej. Jeg læser sgu det meste af hvad der står herinde...sidder da ikke før jeg trykker på tråden..:"Er det nu noget værre lort eller en ordentlig tråd"....sådan noget vrøvl!

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless