hvordan gør vi tweak.dk bedre?

  • ja så desværre at denne tråd blev til mudderkastning og personlig forfølgelse istedet for noget konstruktivt, så opretter en ny med lidt samme budskab men forhåbentligt med en anden udgang....


    tweaktråd


    som overskrift siger...hvordan gør vi det bedre?


    vil rapporterer folk med det samme hvis der bliver NOGET der er rettet mod bestemte personer.....det handler ikke om den barnlighed der var i tråden med hvem har gjort hvad......nu er det sagt på forhånd, og så mener jeg (og håber admins er med på det) at der gribes hårdt ind overfor personlig hetz af nogen art.


    der var forslag om regler for billeder...nærmere præciseret i størrelsen....


    vil selv foreslå en regel for max 800*600 i billedstørrelse.

    man skal hjælpe nye når de laver fejl, ikke flame dem...brokker de sig kan man så gå til en moderator der så griber ind.


    snak pænt til hinanden og brug smileys med omtanke


    stop posthunting, og skriv hvis i kan bidrage til emnet positivt.


    flere forslag?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Billeder -> hvad med at lave links i stedet? Desuden virker 800x600 som lidt da de fleste mennesker i dag kører over 1024x768 - i hvert fald målgruppen her inde.. ;)


    Hjælpe, ikke flame -> Hvis de kan finde svaret i en tråd med sigende topic navn på samme side, eller hvis de poster i et forkert forum, så skal de sq da lære det! Alle har været newbs, og det kræver altså ikke den store hjerne at læse topic-navnene og poste i det rigtige.


    Snak pænt -> Den hårde tone skal da bruges en gang i mellem! Godt nok ikke sådan at en bruger føler sig utryk ved at være her, men alligevel :D


    Smileys -> Hvorfor det? For nogen ligger smileys næsten som en refleks, altså tænker sig ikke om når de laver :) :D :( ;) - jeg gør i hvert fald ikk, det har jeg chattet for meget til! ;) Nogen har dog med at overdrive, men hva faen, et billiede siger mere end 1000 ord. :))


    Posthunting -> Selvfølgelig skal man ikke spamme, men en lille sjov kommentar eller noget har sq aldrgi skadet.


    - Hvad jeg havde at sige... flame mig, brænd mig levende - ELSK MIG!

  • [quote]Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Smileys -> Hvorfor det? For nogen ligger smileys næsten som en refleks, altså tænker sig ikke om når de laver :) :D :( ;) - jeg gør i hvert fald ikk, det har jeg chattet for meget til! ;) Nogen har dog med at overdrive, men hva faen, et billiede siger mere end 1000 ord. :))
    quote]


    Jeg vil mene at problemet med smileys er at der er alt for mange... vi har da slet ikke brug for de ånsvage :lame: og :ban: og ja, listen er lang over ubrugelige smileys. det er jo dem som er med til at gøre forum langsomt... desværre.. så spørgsmålet er jo mere om vi overhovedet har brug for dem?

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hoerning
    [quote]Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Smileys -> Hvorfor det? For nogen ligger smileys næsten som en refleks, altså tænker sig ikke om når de laver :) :D :( ;) - jeg gør i hvert fald ikk, det har jeg chattet for meget til! ;) Nogen har dog med at overdrive, men hva faen, et billiede siger mere end 1000 ord. :))
    quote]


    Jeg vil mene at problemet med smileys er at der er alt for mange... vi har da slet ikke brug for de ånsvage :lame: og :ban: og ja, listen er lang over ubrugelige smileys. det er jo dem som er med til at gøre forum langsomt... desværre.. så spørgsmålet er jo mere om vi overhovedet har brug for dem?


    Og listen er endnu længere over ord vi ikke kan bruge... Skal vi ikke bare banne bogstaver nu når vi er igang? :))


    Jeg synes sq smileys er fede ;) Ellers kommer det til at ligne forums uden smileys :roller: Dvs. *SS* *GG* *Smiler* *Tænker højt at blaballbal*


    Smileys er sq noget af det fedeste ;) Og jeg synes det er iorden at bashe hinanden LIDT engang imellem.. Den der tråd gik nu lidt for vidt... Men sådan er det når man pisser wizzard af :)) (Har jeg jo selv prøvet)


    Max billeder på 800x600... Tja,... Kunne man ikke gøre sådan så at billeder automatisk blev resized? Ligesom når man attacher dem?


    Synes også det lyder lidt for soft... Så dør tweak.dk stemningen...


  • jeg har heller ikke noget imod at man har smileys her, men jeg syntes bare ikke at det er nødvendigt med alle de smileys som vi har her... der er alt alt alt for mange.. selvfølgelig bliver det også kedeligt at se på i længden hvis der slet ingen er, men man kan jo også godt komme til at overdrive.. syntes jeg lige man skal tænke over..


    bias_hjort: jeg tror også det er nødvendig med en strammere linje, der bliver postet alt for mange useriøse indlæg, selv om det er OT, så har vi vel også en hvis standard?? eller har vi?

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hoerning


    jeg har heller ikke noget imod at man har smileys her, men jeg syntes bare ikke at det er nødvendigt med alle de smileys som vi har her... der er alt alt alt for mange.. selvfølgelig bliver det også kedeligt at se på i længden hvis der slet ingen er, men man kan jo også godt komme til at overdrive.. syntes jeg lige man skal tænke over..


    bias_hjort: jeg tror også det er nødvendig med en strammere linje, der bliver postet alt for mange useriøse indlæg, selv om det er OT, så har vi vel også en hvis standard?? eller har vi?


    Synes faktisk mange af de små useriøse men stadig sjove indlæg giver en god stemning herinde :)) Bl.a. mange af grills små sjove kommentarer er meget morsomme :))


    Men måske en lidt strammere linje... Personlige angreb burde give advarsler... Feks den der flame tråd hvor der er diverse bandeord og en dejlig stemning... der burde være blevet givet advarsler og til sidst en bann...

  • damn en masse snak omkring det her emne.. Det er snart ved at tage overhånd vil jeg sige. Det er jo ikke lige sindsyg nemt at lave om på alle brugere så det passer nogle andre bedre. Det at der kommer underlige posts og skumle ting fra tid til anden er nu noget man skal tage med et smil og hvis man ikke gider den slags ting, så lad være med at læse tråden og lad være med at poste "hvad faen er det for noget lo** at poste" i en tråd. Dog er der nogle ting/tråde man godt kunne undværre, men sådan er det nu altid og vil altid være.
    Hvis man sætter alle modsne ind overfor bare småting, såsom at man smider et billede ind, som er for stort til andre mener jeg vil være at gå lige langt nok. En flink lille reminder om at det billede nok lige var stort nok kan være rigeligt. Jeg har da også selv lavet det trick (sammne med vel alle andre).
    Brugere vil nu være brugere endnu en gang og det er der jo ikke noget at gøre noget ved. Man skal ikke lade mods sidde og være bussemænd hele tiden, fordi nogle af de andre brugere ikke bryder sig om nogle ting, som jeg ser som småting.
    En lille anden ting - vi vil alle være forskellige om man kan lide det eller ej! Lev med det.
    Well det var mine ord.


    Over and out

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • ja klart, der er mange indlæg som også lige gør at man får sig et godt morgengrin, og det hører selvfølgelig også til i OT... men hvis vi kan undgå tråde som den der var for en månedstid siden om at pølsejørgen lukker? det gik da fuldstændigt under intelligens kvotienten herinde gjorde det ikke?


    jeg kommer til dagligt her på OT og læser, men det er ikke specielt tit jeg poster noget, og hvis jeg gør så tænker jeg meget over det inden jeg poster. Man bør overveje kraftigt om det er noget seriøst man skriver her, og om det måske er noget vi alle kan få en go fælles diskution ud af. det er det der gør Tweak.dk til DK's ubestridte bedste forum IMO...

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Afløseren for OC-Central.dk eller hvad ? :))


    :)) Dejligt man kan få et lille smil på af halvdelen af grills indlæg :))


    Hvis man ikke kan li en tråd læser man den ikke ;)


    Ligesom aviser, se og hør, osvosv... Eller i TV.. Kan du ikke li et show så skift kanal ;) Du skriver ikke et brev om at de skal holde op med at vise det :))


    Edit: Ellers kunne du vel være med på "moden" og slå produceren ihjel?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AtoM!C



    Forresten bias, har du ikke været her på forum før?
    Og var det ikke også dig der havde oc-central.dk? :D


    Kan der være noget om.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Dejligt man kan få et lille smil på af halvdelen af grills indlæg


    Ja humor er altid godt på andre´s bekostning.