Fona nægter at ombytte iPod ear-plugs.

  • Hejsa.


    Mine iPod Mini ear-plugs er efter 2-3 ugers tid begyndt at skratte i den venstre ?resnegl ved bass, og har kun haft dem brugt i forbindelse med iPod'en. S? jeg g?r ind i Fona med min kvit osv. for at f? dem byttet, men de siger jeg skal kontakte Apple, fordi det ikke er en del af produktet, men tilbeh?r, og siger at det ville v?re det samme som hvis en bruger ville komme rendende med f.eks. et batteri hver 14. dag og sagde det var l?bet t?r. Elendigt eksempel, og blondine bag kassen.


    Men er det korrekt? Skal de virkelig ikke bytte dem ved en fejl som denne, og specielt efter s? kort tid?


    Til det sagde en kollega til vores blondine ven, at "n?, men s? har du jo sikkert bare spillet for h?jt!" - ja, for s? smart er jeg nemlig, at smide dem p? en super forst?rker, for derefter at komme herned og spilde min tid. Fri mig for en kegle.

  • Selvf?lgelig skal de bytte dem.. Ingen tvivl om det.. Det er m?ske tilbeh?r, men det fulgte med til produktet som en del af pakken og derfor er de ogs? en del af det du betalte for og dermed ogs? en del af kvitteringen (som er dit garantibevis)..


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • De er helt sikkert lavet til at spille lige s? h?jt p? dem som du vil, s? den skal han l?ngere ud p? landet med.


    Du skal bare sp?rge efter chefen og snakke lidt med ham, men altid v?r venlig, s? kommer man l?ngere..


    Men ik finde dig i al ting fra dumme unge drenge bag disken, is?r ikke hvis de er n?shvise.


    Ring til appel og snak med dem, for de har mange gange aftaler med fona og andre s?lgere. at de selv enten bytter det eller at det ER s?lgerene der skal bytte det.. for det er tit lettere.. Ellers SKAL du bare det hele byttet for det skal virke..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Det vil jeg ogs?. At de ikke vil bytte dem i forretningen er okay, hvis de bare tager h?nd om sagen, men det der er helt hen i vejret. Ringer til Apple i morgen og h?rer hvad de har at sige.

  • Quote

    Oprindeligt indl?g af Alaza
    Det vil jeg ogs?. At de ikke vil bytte dem i forretningen er okay, hvis de bare tager h?nd om sagen, men det der er helt hen i vejret. Ringer til Apple i morgen og h?rer hvad de har at sige.


    Det vil v?re en rigtig god ide, for s? for fona/butikken problemer, for Appel i dk vil ik give deres kunder en d?rlig service, s? ringer de sikkert til butikken og giver dem en skideballe.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • DU har k?bt den i FONA - Derfor er det FONA der har ansvaret for ombytning af alt tilh?rende til det prdukt du har k?bt - Om det s? skal sendes til Toms chokolade, det er deres problem...


    ...Christ :roller: ... Sikke en pauseklovn du har v?ret udsat for der X(

  • Hehe min apple har v?ret til rep. 2x :roller:



    Nu virker den dog ogs?, men der st?r p? hjemmesiden og n?r man snakker med dem siger de udtrykkeligt at man ikke kan sende tilbeh?r ind :S


    S? det m? du lige h?re dem om, men det er intet problem at sende det ind hvis det er at man kan sende tilbeh?r ind.


    Der kommer en gut fra UPS med en kasse og en pose.. s? smider du lortet ned i med kopi af jvit s? k?rer han igen.


    Det koster alts? ikke noget for dig, men kan godt se det er pisseirriterende :boxed:


    *edit


    apple = ipod :crazyeyes:

  • Gutten sagde til mig, at jeg skulle tjekke med k?beloven, og det har jeg nu pr?vet forg?ves. Han sagde tilbeh?r ikke stod under reklamationen. Vil det sige, at slangerne i et H2O-s?t heller ikke er d?kket? 8o

  • Quote

    Oprindeligt indl?g af Alaza
    Gutten sagde til mig, at jeg skulle tjekke med k?beloven, og det har jeg nu pr?vet forg?ves. Han sagde tilbeh?r ikke stod under reklamationen. Vil det sige, at slangerne i et H2O-s?t heller ikke er d?kket? 8o


    Det er naturligvis ikke en s?rlig sektion i k?beloven der hedder 'tilbeh?r' - Det h?rer logisk nok med til produktet du har betalt penge for - reglerne er de samme!

  • Det var ogs? min tanke. Ringer ind til dem i morgen efter jeg har snakket med Apple. Orker ikke tage hele vejen ind til Str?get igen. Ellers skulle jeg m?ske bede Grill tage forbi med hans velkendte bat.

  • Quote

    Oprindeligt indl?g af Alaza
    Gutten sagde til mig, at jeg skulle tjekke med k?beloven, og det har jeg nu pr?vet forg?ves. Han sagde tilbeh?r ikke stod under reklamationen. Vil det sige, at slangerne i et H2O-s?t heller ikke er d?kket? 8o


    Det st?r der s? ikke ligefrem noget om i k?beloven .. Ikke s? vidt jeg ved, og kan finde ..


    http://www.familieadvokaten.dk…ovsamling/koebeloven.html


    Du skal selvf?lgelig se under forbrugerk?b ..

  • ikke fordi jeg kan li at give fona ret, men fona kan jo ikke som om du har brugt dem til noget andet end din IPod, og evt, skruet helt op for den sat forst?rker foran evt. siddet p? dem.. det eneste de kan se er at de er i stykker, men du er n?d til at ha bevis p? at produktet er g?et i stykker ved oprindeligt brug, men en normal go kundeservice ville sq bytte dem !!

    Hvorfor bliver jeg aldrig spurgt, når jeg kender svaret, og altid, når jeg ikke gør?


    The Good thing about pain, is that it lets you know you ain't dead yet!

  • Quote

    Oprindeligt indl?g af Ostehaps
    ikke fordi jeg kan li at give fona ret, men fona kan jo ikke som om du har brugt dem til noget andet end din IPod, og evt, skruet helt op for den sat forst?rker foran evt. siddet p? dem.. det eneste de kan se er at de er i stykker, men du er n?d til at ha bevis p? at produktet er g?et i stykker ved oprindeligt brug, men en normal go kundeservice ville sq bytte dem !!


    Hvorfor skal han bevise noget? S? l?nge det er indenfor de f?rste 6 m?neder, er der jo ligesom formodringsreglen ..

  • Quote

    Oprindeligt indl?g af Ostehaps
    ikke fordi jeg kan li at give fona ret, men fona kan jo ikke som om du har brugt dem til noget andet end din IPod, og evt, skruet helt op for den sat forst?rker foran evt. siddet p? dem.. det eneste de kan se er at de er i stykker, men du er n?d til at ha bevis p? at produktet er g?et i stykker ved oprindeligt brug, men en normal go kundeservice ville sq bytte dem !!


    Det passer ikke - som vi havde en diskussion om for noget tid siden - s? er det forretningen der har "bevisbyrden" - alts? skal de selv kunne bevise at du har misbrugt varen.

  • undskyld OT.. men har noget ligende.. Mit 64 Mb MMC kort til min nye 6670 stod af i g?r :( og gik ud i sonofon for at f? det byttet.. men nej det skulle absolut sendes ind og hall?j huhej, i stedet for at give mig et nyt n?r telefonen er 4-5 dage gammel.. :boxed:

  • S? fik jeg snakket med Apple, og for at det ikke skal v?re l?gn, s? indr?mmede supporteren at han hverken kendte k?beloven eller gad s?tte sig ind i den. Jeg satte ham ind i situationen, og sagde bare, n?, jamen s? sender vi dig da bare at par nye. Fint nok t?nker jeg, og han opretter en sag p? mig, hvor han forklarer, at de vil levere den med UPS til d?ren. Sp?rger til hvad der s? vil ske, hvis jeg ikke er hjemme, hvorefter han siger at de vil l?gge en track and trace, som jeg s? skal ringe til og aftale en tid, i stedet for, at de bare l?gger dem ind af d?ren.


    Anyways, s? er alt jo fint nok, men jeg sp?rger lidt indtil k?beloven omkring iPod generalt, og hvordan Fona skulle have reageret p? situationen. Han vidste intet omkring det, og jeg sagde jo bare h?rdt og koldt, at jeg har 2 ?rs reklamationsret p? hele skidtet, og s? er den ikke l?ngere. "N?, nej, men vil du stadig ikke oprette en policy-forsikring-ting, s? du har ?t ?rs garanti mere fra Apples side?" - Nej, fort?ller jeg dig jo. Jeg har allerede to ?r.... n?h, okay, jamen s? vidste han squtte.


    Ang?ende Fonas reaktion, s? opfordrede jeg dem til at ringe til Fona og forh?re dem omkring situationen og evt. forklare dem, at de bare skulle ombytte dem over disken. Ved jeg ikke om han g?r, eller g?r videre med det.. han virkede lidt distr?t.


    N?, men jeg f?r dem byttet, og nu h?ber jeg bare ikke der sker en skid mere med den iPod inden for de n?ste 5 ?r.

  • Jeg har l?st erhvervsret og skal igang med erhvervsjura i min finansuddannelse.


    Butikken har bevisbyrden, og ja de SKAL bytte varen. Generelt at butikken tvivler p? din oprigtighed med hvordan de er g?et i stykker synes jeg personligt er meget fr?kt!


    Hvis jeg var dig ville jeg ringe h?jt op i Fona for at give dem der stod i butikken r?v, og s? fort?l at de har beskyldt dig for at v?re u?rlig + n?shvis + de ikke vil bytte det de SKAL og blot sender dig videre.


    Hvis der er garanti p? en bil fra en forhandler, og airbagen s? fiser ud, s? skal de ogs? installere en ny, SELVOM det er udstyr i bilen.


    Ring til direktionen...

    ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4

    Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.

    Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC

    Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030

    Logitech.Keyboard.Cordless.Black

    20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz

    Win.Xp.Pro.DK.SP2

    3Dmark 2006 Score: 5848