Glæd jer, alle fra Syd og Sønderjylland!

  • Hvis ikke i har hørt om det, så er der jo forskellige steder i Danmark igangværende projekter med at nedgrave lyslederkabler ud til forbrugerne... Det betyder fx 15-20% lavere priser i forhold til TDC, 10mbit internet og gratis telefonopkald inde for nettet....


    http://www.3.tvsyd.dk/page/13?article_id=11660


    Syntes lige jeg ville dele infoen med jer som måske ellers føler jer udenfor, bare fordi i(vi) bor i det sydlige Jylland! :D

  • hehe så prøv at tænk på hvor de penge kommer fra!? *G*


    det har man selv som forbruger allerede betalt ;)
    ikke for at være lyseslukker, men tjaa de skal sgu ikke klatte mine penge væk.
    Nesa er også i gang med det samme her hos mig, de er dog ikke helt klar endnu.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • OK det er vel fint nok men når det dækker hele landet så er det det vil noget så skal vi bare ha overtalt staten til og give os det gratis

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    hehe så prøv at tænk på hvor de penge kommer fra!? *G*


    det har man selv som forbruger allerede betalt ;)
    ikke for at være lyseslukker, men tjaa de skal sgu ikke klatte mine penge væk.


    Og klattet væk bliver de sikkert. Når elselskaberne mener, det bliver en god forretning, skyldes det, at de har tænkt sig at afskrive investeringen i udstyr og kabler over 10-20 år. For kablerne er det sikkert meget realistisk, men for øvrigt udstyr lyder det vildt. Vi lever i en tid, hvor det kan være svært at forestille sig, hvor IT-udviklingen er om 3-5 år.


    Men se det fra den lyse side. Vi får endelig vores lysledere ind i hjemmene. Og de penge, de bliver betalt med, havde vi jo i forvejen mistet til elselskaberne.


    P.S.
    Jeg har et tomt plastikrør liggende under jorden hele vejen fra gaden og ind til huset. Det gravede jeg i sin tid ned, da jeg lagde fliser, og det venter kun på, at nogen vil fylde et lyslederkabel i det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot
    Og klattet væk bliver de sikkert. Når elselskaberne mener, det bliver en god forretning, skyldes det, at de har tænkt sig at afskrive investeringen i udstyr og kabler over 10-20 år. For kablerne er det sikkert meget realistisk, men for øvrigt udstyr lyder det vildt. Vi lever i en tid, hvor det kan være svært at forestille sig, hvor IT-udviklingen er om 3-5 år.


    Men se det fra den lyse side. Vi får endelig vores lysledere ind i hjemmene. Og de penge, de bliver betalt med, havde vi jo i forvejen mistet til elselskaberne.


    P.S.
    Jeg har et tomt plastikrør liggende under jorden hele vejen fra gaden og ind til huset. Det gravede jeg i sin tid ned, da jeg lagde fliser, og det venter kun på, at nogen vil fylde et lyslederkabel i det.


    tjaa de penge som de lige pt bruger på fiber skulle jo sådan set tilbage til forbrugerne, de må nemlig ikke tjene alt for mange penge. Men de må godt investere i nye ting, problemet ligget i at der ikke er nogen der holder øje med den indvestering de laver i fiber. Ja de regner med at der vil gå op til 10-15 år før de bare får lidt penge retur på det hele. Det er lige lang nok tid i den verden som vi lever i. Det er dog ikke nogen dårlig ide de har fået, men ville føle mig lidt mere tryg ved det hele hvis der var nogen der holdt lidt øje med det hele. Så man er sikker på at det hele ikke er spildt :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • kan stadig kun sige.. godt jeg ikke bor i sønderborg :P hehe


    ej. det er da fedt nok. så kan i udlæninge også være med :P hehe alle jer landfolk skal jo også have noget sjovt. !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    kan stadig kun sige.. godt jeg ikke bor i sønderborg :P hehe


    ej. det er da fedt nok. så kan i udlæninge også være med :P hehe alle jer landfolk skal jo også have noget sjovt. !


    er stolt over at bo i Sønderborg :D.... vil heller bo her end sådan et narkovrag sted som ishøj.... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CheezEDippaH
    Hvis ikke i har hørt om det, så er der jo forskellige steder i Danmark igangværende projekter med at nedgrave lyslederkabler ud til forbrugerne... Det betyder fx 15-20% lavere priser i forhold til TDC, 10mbit internet og gratis telefonopkald inde for nettet....


    http://www.3.tvsyd.dk/page/13?article_id=11660


    Syntes lige jeg ville dele infoen med jer som måske ellers føler jer udenfor, bare fordi i(vi) bor i det sydlige Jylland! :D


    ja det har jeg nu vidst i lang tid.. men det er nu elselsskabet der er igang med det.. det blir 10 mbit.. og det sku grene være klar om et ½ år... :D :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    tjaa de penge som de lige pt bruger på fiber skulle jo sådan set tilbage til forbrugerne, de må nemlig ikke tjene alt for mange penge.


    Så vidt jeg ved, har det aldrig været meningen, at disse penge skulle tilbage til forbrugerne. Et forbud mod at tjene penge er ikke det samme som et forbud mod at eje tidligere tjente penge.