Hifi spørgsmål

  • Jeg ved ikke lige om dette hører under hardware, så jeg plantede den her.


    Min far er lige kommet ud for en meget underlig ting og da der er en del her, som har forstand på Hifi, vil jeg da lige spørge ad.


    Han har en Holfi CD afspiller og en Holfi forforstærker, samt 2 klasse A monoblokke. De er koblet til nogle Dali 7A.


    For et par måneder siden, da han sad og hørte musik, begyndte det hele at skratte. Hifi klubben var 1½ måned om, at konstatere, at hverken CD afspiller elller forforstærker fejlede noget. Klasse A mono blokkene opgav de. Det var åbenbart for kompliceret for dem. :roller:


    Det har nu vist sig, at 4 enheder (diskant og mellemtone), er stået af i løbet af få minutter.


    Forstærkere og alt andet fejler intet, så der er ikke tale om DC på udgangene. Min far snakkede om, at delefiltre og det hele var smeltet ned.


    Er der en der har et bud på en grund til dette?
    Det lyder godt nok utroligt og jeg har aldrig hørt om ignende før. 8o


  • Hmmmm - nice setup han har - men bortset fra det - så snak da lige med - hmmmm - hvad fanden hedder han nu - ham med en Morris som avatar - han arbejder i HiFi klubben - Kan det passe at han hedder Boris...

  • lyder da til at det er højtallerne som er gået en tur :(


    har i prøvet at sætte andre højtallere til?

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    meget sødt system faktisk
    men lyder godt nok trist..


    Ved sq ikk hvad der kan have forudsaget det.. ESD?


    Jeg tvivler meget på, at det er ESD. Han spillede for normal styrke og pludseligt lød det mærkeligt og 4 enheder spillede ikke ordenligt mere.


    At delefiltrene ligefrem brændte af, lyder ekstremt underligt. 8o


    Quote

    Oprindeligt indlæg af joatim
    lyder da til at det er højtallerne som er gået en tur :(


    har i prøvet at sætte andre højtallere til?


    Enheder og delefiltre er sendt til Dali, så vi håber garantien dækker. Jeg begynder at få en mistanke om en fejl i deres delefiltre.


    Jeg har et par gamle Dantax stående, som vi prøver at sætte til i næste uge. Der sker ikke alverden ved at de evt. står af... he he ;)