Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

torsdag, 25. november 2004, 16:34

der var sådan en bus med nogle folk fra fagforeningen ude på vores efterskole og de sagde " hvis du ikke har papirere hvor din arbejdsgiver har underskrevet på at du arbejder der så kan han altid nægte" håber da for dig at du har nogle papirer på det

22

torsdag, 25. november 2004, 16:40

dem har jeg liggende på mit skrivebord så det bliver ikke noget problem heldigvis

newb modder af 1. grad
er i gang med mit 4 mod.

Conroe E6700
2 GB corsair ram
Gigabyte 7950gx2 grafikkort

23

torsdag, 25. november 2004, 16:43

Jeg tror ikke fagforeningen vil gøre noget, da du er UNDER 15år. Det eneste du må er at gå med AVISER/Reklamer...

Som sagt du har fået en skade, hvilket jo er ØV, men din arbejdsgiver kan NÆGTE at betale erstatning til folk under 15.

Jeg vil ikke stå til ansvar for noget i denne POST !!!

24

torsdag, 25. november 2004, 16:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af newbmodder
hmm har lige været ved kiroprakter og det hjalp en hel del, desuden har jeg været ved lægen og få taget rynken fotos og det ser ud til at alt er i orden skal dog stadig til kiroprakter et par gange mere

desuden har jeg snakket med fagforeningen og det viser sig at jeg ikke må færdes i nærheden af tændte maskiner af den kaliber hvilket vil sige at min arbejdsgiver skal af med en større sum penge. desuden har jeg fået at vide han nok skal betale, jeg skal bare sende regningerne fra behandling

så nu kommer der sikkert et eller andet retsligt for min arbejdsgiver

og mange tak til brugerne af tweak.dk for støtten har sq været en stor hjælp
:cheers: :clap: :cheers:

nå det var godt.. det var sku da også bare på tide. sikke en arbejdsgiver der ikke vil betale det han skal :roller:
var det nogle flotte rynken billeder ;) ej sry.. he.

Folk kaster hænder op som kannibaler med bulimi !

25

torsdag, 25. november 2004, 17:07

HUSK HUSK HUSK HUSK HUSK HUSK HUSK

Der SKAL udfærdiges en arbejdsskadeerklæring! Det er ikke nok med at din arbejdsgiver betaler lidt til din behandling ved en kiropraktor. Der skal laves en lægeerklæring på din skade, som skal indsendes med arbejdsskadeerklæringen!
Så har du mulighed for senere i livet (Hvis skaden skulle give bagslag) at få sagen frem igen!

26

torsdag, 25. november 2004, 17:19

endu engang tak for de gode råd :)
og man må gerne feje/gøre rent sortere intern post være inter postdreng i et større firma som 13 årig,
skal nok ha snakket med min læge om men det tror jeg nn nok han har snakket med min mor om.

newb modder af 1. grad
er i gang med mit 4 mod.

Conroe E6700
2 GB corsair ram
Gigabyte 7950gx2 grafikkort

27

torsdag, 25. november 2004, 18:19

Jeg er 13 år og arbejder som flaskedreng. Min chef tager sig ikke en skid af, at jeg ikke må betjene en pappresser. Når der sidder noget pap fast, skal jeg selv op og rode i maskineriet, og det kan være pisse farligt, og hvis man så får pappen fri, kan sådan nogle lemme, eller hvad man kalder dem, klappe ned over ens fingre - synes det er for dårligt..

CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
GPU: GTX 1060 6GB
RAM: 16GB DDR4 HyperX
MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
SSD: Samsung 750 Evo 500GB
Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

28

torsdag, 25. november 2004, 18:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af p3t3r
Jeg er 13 år og arbejder som flaskedreng. Min chef tager sig ikke en skid af, at jeg ikke må betjene en pappresser. Når der sidder noget pap fast, skal jeg selv op og rode i maskineriet, og det kan være pisse farligt, og hvis man så får pappen fri, kan sådan nogle lemme, eller hvad man kalder dem, klappe ned over ens fingre - synes det er for dårligt..

nægt dog at gøre det :D

29

torsdag, 25. november 2004, 18:44

Citeret

Hmm .. Og man skal ellers være 14 år og 9 måneder for at arbejde i de fleste dagligvarebutikker ..

30

torsdag, 25. november 2004, 18:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger
Hmm .. Og man skal ellers være 14 år og 9 måneder for at arbejde i de fleste dagligvarebutikker ..

Hm, syntes jeg du så skulle fortælle min lokale fakta ... Ingen der er over 18 ... Heller ikke dem der sidder ved kassen. :))

Har faktisk aldrig set en voksen medarbejder der nede og jeg har handlet der i mange år efterhånden. Lidt spooky ... Men gør også at man lige tjekker datoen på sine varere en extra gang for det har de heller ikke rigtigt styr på ... :crazyeyes:

31

torsdag, 25. november 2004, 18:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Hm, syntes jeg du så skulle fortælle min lokale fakta ... Ingen der er over 18 ... Heller ikke dem der sidder ved kassen. :))

Har faktisk aldrig set en voksen medarbejder der nede og jeg har handlet der i mange år efterhånden. Lidt spooky ... Men gør også at man lige tjekker datoen på sine varere en extra gang for det har de heller ikke rigtigt styr på ... :crazyeyes:

Har nu ellers selv været i Fakta i 3 år .. Og man skal så være over 18 for at lukke butikken .. Ikke at det ændrede ved, at jeg havde et par lukkevagter inden jeg stoppede som 17 årig .. *G*

32

torsdag, 25. november 2004, 19:00

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Har nu ellers selv været i Fakta i 3 år .. Og man skal så være over 18 for at lukke butikken .. Ikke at det ændrede ved, at jeg havde et par lukkevagter inden jeg stoppede som 17 årig .. *G*

Grunden til at man ser så mange unge arbejde i diverse dagligvarebutikker, det er fordi det er billig og god arbejdskraft.

Mange butikker laver også den aftale, at når personen som arbejder der fylder 18, så bliver de fyret. En på 18 koster 1½ x hvad en på 16 eller 17 koster.. Og arbejdskraften er minimalt bedre.

33

torsdag, 25. november 2004, 19:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^
Grunden til at man ser så mange unge arbejde i diverse dagligvarebutikker, det er fordi det er billig og god arbejdskraft.

Mange butikker laver også den aftale, at når personen som arbejder der fylder 18, så bliver de fyret. En på 18 koster 1½ x hvad en på 16 eller 17 koster.. Og arbejdskraften er minimalt bedre.

Det er jeg udmærket klar over .. Vi var somregel 2 ungarbejdere og en lukkevagt på arbejde - og selvom vi nogen gange rendte stærkt, så var det egentlig meget passende ..

Nu stoppede jeg så inden jeg fyldte 18, men ellers var jeg også blevet fyret på det tidspunkt ..

34

torsdag, 25. november 2004, 19:08

Er glad for at se at du har fået brugbar hjælp herindefra :D
Jeg tror nu du kan kræve mere erstatning endnu! Der er jo også ting som "svige og smerte" - det skal også erstattes, hvis du kræver det! ;)

35

torsdag, 25. november 2004, 19:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel
Jeg tror nu du kan kræve mere erstatning endnu! Der er jo også ting som "svige og smerte" - det skal også erstattes, hvis du kræver det! ;)

Svie og smerte .. Hvilket er ca. 150 kr. pr. dag ..

36

torsdag, 25. november 2004, 19:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk

Citeret

Tror jeg desværre ikke jeg kan:) De er gale nok på mig i forvejen

37

torsdag, 25. november 2004, 19:24

Citeret

Citeret

Citeret

Tja .. Det er ulovligt det du laver, så bare vent til arbejdstilsynet kommer på besøg ..

38

torsdag, 25. november 2004, 19:25

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Tja .. Det er ulovligt det du laver, så bare vent til arbejdstilsynet kommer på besøg ..

Hehe, ja det ser jeg da frem til^^ Men ved nu ikke om det ville hjælpe

39

torsdag, 25. november 2004, 19:27

Citeret

Hehe, ja det ser jeg da frem til^^ Men ved nu ikke om det ville hjælpe

Du vil højst sandsynligt ende med at blive opsagt .. Hvis du nu er smart, kan det måske være en god idé at kontakte fagforeningen og spørge hvordan du skal forholde dig overfor din arbejdsgiver, når han er ligeglad med reglerne .. Det er for dit eget bedste ..

40

torsdag, 25. november 2004, 19:42

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Svie og smerte .. Hvilket er ca. 150 kr. pr. dag ..

Ay ay Sir! :D

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.