det sq trist

  • jeg sidder med en rygskade pga. arbejde ;(
    det er sket pga. nogle støbemaskiner hvor sikkerheds mekanismen ikke duede,, nu har jeg så været til læge og har fået at vide at der er en stor chance for at det kan give varige men. det er sq trist i en alder af 14 jeg har været bundet til min stol i 2 dage nu med konstante smerter i ryggen, da jeg så ringer til min arbejds giver i dag for at høre om arbejdsskade forsikring siger han at han ikke kan betale mere end 50% af behandlingen(kiropraktor) vilket jeg syntes er noget svineri.


    derfor spørger jeg: hvordan kan det være muligt at han kun skal betale 50% når det er en fejl i hans maskine som han skal sørge for at have i orden?

    newb modder af 1. grad
    er i gang med mit 4 mod.


    Conroe E6700
    2 GB corsair ram
    Gigabyte 7950gx2 grafikkort

  • takker håber det hjælper, gider sq ik at rende rundt med ondt i ryggen resten af livet eller indtil en eller anden finder på noget smart

    newb modder af 1. grad
    er i gang med mit 4 mod.


    Conroe E6700
    2 GB corsair ram
    Gigabyte 7950gx2 grafikkort

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af newbmodder
    jeg sidder med en rygskade pga. arbejde ;(
    det er sket pga. nogle støbemaskiner hvor sikkerheds mekanismen ikke duede,, nu har jeg så været til læge og har fået at vide at der er en stor chance for at det kan give varige men. det er sq trist i en alder af 14 jeg har været bundet til min stol i 2 dage nu med konstante smerter i ryggen, da jeg så ringer til min arbejds giver i dag for at høre om arbejdsskade forsikring siger han at han ikke kan betale mere end 50% af behandlingen(kiropraktor) vilket jeg syntes er noget svineri.


    derfor spørger jeg: hvordan kan det være muligt at han kun skal betale 50% når det er en fejl i hans maskine som han skal sørge for at have i orden?


    Du melder ham til fagforeningen - arbejds tilsynet - kommunen og politiet - for du må som 14 årig slet ikke betjene den slags maskine - det er 100% ulovligt - og din behandling den kommer han sgu til at æde..


    EDIT: Jeg kan fortælle dig så meget at f.eks. en praktikant i 9. kl. IKKE må betjene pappressen i et supermarked

  • hehe jeg betjener dem ikke men gør rent rundt om dem og det der skete var jeg fik en beholder der sidder ovenpå i ryggen da den ikke er var spændt fast som den skulle være men håber sq jeg kan få det ordnet ved kiroprakter og får fat i fagforening i morgen

    newb modder af 1. grad
    er i gang med mit 4 mod.


    Conroe E6700
    2 GB corsair ram
    Gigabyte 7950gx2 grafikkort

    Rettet en gang, sidst af newbmodder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af newbmodder
    hehe jeg betjener dem ikke men gør rent rundt om dem og det der skete var jeg fik en beholder der sidder ovenpå i ryggen da den ikke er var spændt fast som den skulle være men håber sq jeg kan få det ordnet ved kiroprakter og får fat i fagforening i morgen


    Så er det jo en arbejdsskade, ved ikke hvad den 'præcist' bliver betegnet som, men det er jo fordi det er en usikker arbejdsplads. Den skal han da vel betale 100%, ellers er det da et sjovt samfund vi lever i..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • ka sq ik helt forstå det men jeg tror ikke jeg fortsætter med det arbejde for eftertiden, det er farligt og arbejdsgiveren er en nærig egoist. så nu må jeg kontakte fagforeningen i morgen og få fundet ud af det. men tak for hjælpen

    newb modder af 1. grad
    er i gang med mit 4 mod.


    Conroe E6700
    2 GB corsair ram
    Gigabyte 7950gx2 grafikkort

  • Det er sådan set meget enkelt.


    Din arbejdsgiver er skyld i ulykken fordi der var noget der ikke var spændt fast som foreskrevet. Derfor er det en arbejdsskade og han SKAL betale for behandling, og evt. erstatning! Eller dvs. hans forsikring skal, og hvis man driver et firma SKAL man ha' sådan en forsikring, eller må man ikke drive et firma. Det med at han kun vil betaæe 50% lugter lidt af at han vil score de sidste 50% :-(


    Har en svigerfar der har eget firma ( http://www.unika.dk ), så han ved hvad han snakker om, har li' snakket lidt med ham om det :D

  • God bedring! :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • ellers er der et advokat firma i århus som er eksperter i den slags ulykker m.v. ....men at få juridisk bistand (om det er fagforening eller andet) fra starten er meget vigtigt, hvis der er tale om varige men......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af newbmodder
    hehe jeg betjener dem ikke men gør rent rundt om dem og det der skete var jeg fik en beholder der sidder ovenpå i ryggen da den ikke er var spændt fast som den skulle være men håber sq jeg kan få det ordnet ved kiroprakter og får fat i fagforening i morgen


    Der er også mange maskine maskine unge under 18 ikke engang må gøre rent ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD
    EDIT: Jeg kan fortælle dig så meget at f.eks. en praktikant i 9. kl. IKKE må betjene pappressen i et supermarked


    Vi har sådan en pålægsskærer ude ved os.. det er rimelig umuligt at komme til at skære sig på den hvis man er bare lidt forsigtig. Den må jeg ikke bruge, men jeg må godt stå og fedte rundt med en stor slagtekniv for at skære pålæg? Jeg må også godt gøre den rent - det har jeg tit skåret mig ved.. giver ingen mening.. :S

  • Quote

    Da jeg arbejdede i butik for nogle år siden skulle man være 15 for at betjene en pappresser, og 18 for at tømme den ..


    Enig - men nogle i 9. kl. er jo ikke nødvendigvis fyldt 15 når de kommer i praktik.. Men 15 år kan vi blive enige om.. ;)


    EDIT: Hmm - kan sgu godt være jeg husker forkert omkring det med at være fyldt 15 og 9. kl - men de 15 år holder i hvert fald.. :O


  • Det med 9. klasse er bl.a., at man skal have opfyldt sin undervisningspligt, før man må arbejde over et bestemt antal timer om ugen .. Du kan sikkert finde en masse om de regler på HK's hjemmeside .. Og er man ungarbejder i en butik, så er de ca. 40 kr. i måneden for at være medlem af HK ungdom godt givet ud .. :)

  • hmm har lige været ved kiroprakter og det hjalp en hel del, desuden har jeg været ved lægen og få taget rynken fotos og det ser ud til at alt er i orden skal dog stadig til kiroprakter et par gange mere


    desuden har jeg snakket med fagforeningen og det viser sig at jeg ikke må færdes i nærheden af tændte maskiner af den kaliber hvilket vil sige at min arbejdsgiver skal af med en større sum penge. desuden har jeg fået at vide han nok skal betale, jeg skal bare sende regningerne fra behandling


    så nu kommer der sikkert et eller andet retsligt for min arbejdsgiver



    og mange tak til brugerne af tweak.dk for støtten har sq været en stor hjælp
    :cheers: :clap: :cheers:

    newb modder af 1. grad
    er i gang med mit 4 mod.


    Conroe E6700
    2 GB corsair ram
    Gigabyte 7950gx2 grafikkort