Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 24. november 2004, 23:41

jeg sidder med en rygskade pga. arbejde ;(
det er sket pga. nogle støbemaskiner hvor sikkerheds mekanismen ikke duede,, nu har jeg så været til læge og har fået at vide at der er en stor chance for at det kan give varige men. det er sq trist i en alder af 14 jeg har været bundet til min stol i 2 dage nu med konstante smerter i ryggen, da jeg så ringer til min arbejds giver i dag for at høre om arbejdsskade forsikring siger han at han ikke kan betale mere end 50% af behandlingen(kiropraktor) vilket jeg syntes er noget svineri.

derfor spørger jeg: hvordan kan det være muligt at han kun skal betale 50% når det er en fejl i hans maskine som han skal sørge for at have i orden?

newb modder af 1. grad
er i gang med mit 4 mod.

Conroe E6700
2 GB corsair ram
Gigabyte 7950gx2 grafikkort

2

onsdag, 24. november 2004, 23:44

Snak med fagforeningen. De har sikkert en jurist el. lign. som kender til reglerne i sådanne sager. Jeg kender dem ihf. ikke.

3

onsdag, 24. november 2004, 23:59

takker håber det hjælper, gider sq ik at rende rundt med ondt i ryggen resten af livet eller indtil en eller anden finder på noget smart

newb modder af 1. grad
er i gang med mit 4 mod.

Conroe E6700
2 GB corsair ram

4

torsdag, 25. november 2004, 00:02

det tror jeg bestemt ikke kan passe... ring til din fagforening, så skal de nok tage fat i sagen. De lever jo for uretfærdige arbejdsgivere :D

Men ej.. lyder fandme ikke rart. God bedring da! :rolleyes:

5

torsdag, 25. november 2004, 00:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af newbmodder
jeg sidder med en rygskade pga. arbejde ;(
det er sket pga. nogle støbemaskiner hvor sikkerheds mekanismen ikke duede,, nu har jeg så været til læge og har fået at vide at der er en stor chance for at det kan give varige men. det er sq trist i en alder af 14 jeg har været bundet til min stol i 2 dage nu med konstante smerter i ryggen, da jeg så ringer til min arbejds giver i dag for at høre om arbejdsskade forsikring siger han at han ikke kan betale mere end 50% af behandlingen(kiropraktor) vilket jeg syntes er noget svineri.

derfor spørger jeg: hvordan kan det være muligt at han kun skal betale 50% når det er en fejl i hans maskine som han skal sørge for at have i orden?

Du melder ham til fagforeningen - arbejds tilsynet - kommunen og politiet - for du må som 14 årig slet ikke betjene den slags maskine - det er 100% ulovligt - og din behandling den kommer han sgu til at æde..

EDIT: Jeg kan fortælle dig så meget at f.eks. en praktikant i 9. kl. IKKE må betjene pappressen i et supermarked

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "WizzarD" (25.11.2004, 00:07)

6

torsdag, 25. november 2004, 00:12

hehe jeg betjener dem ikke men gør rent rundt om dem og det der skete var jeg fik en beholder der sidder ovenpå i ryggen da den ikke er var spændt fast som den skulle være men håber sq jeg kan få det ordnet ved kiroprakter og får fat i fagforening i morgen

newb modder af 1. grad
er i gang med mit 4 mod.

Conroe E6700
2 GB corsair ram

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "newbmodder" (25.11.2004, 00:13)

7

torsdag, 25. november 2004, 00:14

Citeret

hehe jeg betjener dem ikke men gør rent rundt om dem og det der skete var jeg fik en beholder der sidder ovenpå i ryggen da den ikke er var spændt fast som den skulle være men håber sq jeg kan få det ordnet ved kiroprakter og får fat i fagforening i morgen

Så er det jo en arbejdsskade, ved ikke hvad den 'præcist' bliver betegnet som, men det er jo fordi det er en usikker arbejdsplads. Den skal han da vel betale 100%, ellers er det da et sjovt samfund vi lever i..

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

8

torsdag, 25. november 2004, 00:54

ka sq ik helt forstå det men jeg tror ikke jeg fortsætter med det arbejde for eftertiden, det er farligt og arbejdsgiveren er en nærig egoist. så nu må jeg kontakte fagforeningen i morgen og få fundet ud af det. men tak for hjælpen

newb modder af 1. grad
er i gang med mit 4 mod.

Conroe E6700
2 GB corsair ram

9

torsdag, 25. november 2004, 00:56

Det er sådan set meget enkelt.

Din arbejdsgiver er skyld i ulykken fordi der var noget der ikke var spændt fast som foreskrevet. Derfor er det en arbejdsskade og han SKAL betale for behandling, og evt. erstatning! Eller dvs. hans forsikring skal, og hvis man driver et firma SKAL man ha' sådan en forsikring, eller må man ikke drive et firma. Det med at han kun vil betaæe 50% lugter lidt af at han vil score de sidste 50% :-(

Har en svigerfar der har eget firma ( www.unika.dk ), så han ved hvad han snakker om, har li' snakket lidt med ham om det :D

10

torsdag, 25. november 2004, 01:12

God bedring! :)

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

11

torsdag, 25. november 2004, 01:21

ellers er der et advokat firma i århus som er eksperter i den slags ulykker m.v. ....men at få juridisk bistand (om det er fagforening eller andet) fra starten er meget vigtigt, hvis der er tale om varige men......

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

12

torsdag, 25. november 2004, 01:59

Også lige et godbedring herfra, hvis du ikk' kan få hjælp andre steder fra, så kan du fra tweak.dk :D (burde være det nye motto :p )

Ellers er www.retsinfo.dk et godt sted at søge :D

13

torsdag, 25. november 2004, 02:25

Citeret

Der er også mange maskine maskine unge under 18 ikke engang må gøre rent ;)

14

torsdag, 25. november 2004, 06:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af WizzarD
EDIT: Jeg kan fortælle dig så meget at f.eks. en praktikant i 9. kl. IKKE må betjene pappressen i et supermarked

Da jeg arbejdede i butik for nogle år siden skulle man være 15 for at betjene en pappresser, og 18 for at tømme den ..

15

torsdag, 25. november 2004, 10:37

Citeret

Vi har sådan en pålægsskærer ude ved os.. det er rimelig umuligt at komme til at skære sig på den hvis man er bare lidt forsigtig. Den må jeg ikke bruge, men jeg må godt stå og fedte rundt med en stor slagtekniv for at skære pålæg? Jeg må også godt gøre den rent - det har jeg tit skåret mig ved.. giver ingen mening.. :S

16

torsdag, 25. november 2004, 14:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Da jeg arbejdede i butik for nogle år siden skulle man være 15 for at betjene en pappresser, og 18 for at tømme den ..

Samme her ;) Jeg må godt betjene den, men ikke tømme den ;)

17

torsdag, 25. november 2004, 15:43

Citeret

Enig - men nogle i 9. kl. er jo ikke nødvendigvis fyldt 15 når de kommer i praktik.. Men 15 år kan vi blive enige om.. ;)

EDIT: Hmm - kan sgu godt være jeg husker forkert omkring det med at være fyldt 15 og 9. kl - men de 15 år holder i hvert fald.. :O

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WizzarD" (25.11.2004, 15:44)

18

torsdag, 25. november 2004, 15:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^
Samme her ;) Jeg må godt betjene den, men ikke tømme den ;)

Jeg var så ik mere end 14 da jeg tømte den første gang .. *G*

19

torsdag, 25. november 2004, 15:49

Citeret

Citeret

Enig - men nogle i 9. kl. er jo ikke nødvendigvis fyldt 15 når de kommer i praktik.. Men 15 år kan vi blive enige om.. ;)

EDIT: Hmm - kan sgu godt være jeg husker forkert omkring det med at være fyldt 15 og 9. kl - men de 15 år holder i hvert fald.. :O

Det med 9. klasse er bl.a., at man skal have opfyldt sin undervisningspligt, før man må arbejde over et bestemt antal timer om ugen .. Du kan sikkert finde en masse om de regler på HK's hjemmeside .. Og er man ungarbejder i en butik, så er de ca. 40 kr. i måneden for at være medlem af HK ungdom godt givet ud .. :)

20

torsdag, 25. november 2004, 16:30

hmm har lige været ved kiroprakter og det hjalp en hel del, desuden har jeg været ved lægen og få taget rynken fotos og det ser ud til at alt er i orden skal dog stadig til kiroprakter et par gange mere

desuden har jeg snakket med fagforeningen og det viser sig at jeg ikke må færdes i nærheden af tændte maskiner af den kaliber hvilket vil sige at min arbejdsgiver skal af med en større sum penge. desuden har jeg fået at vide han nok skal betale, jeg skal bare sende regningerne fra behandling

så nu kommer der sikkert et eller andet retsligt for min arbejdsgiver

og mange tak til brugerne af tweak.dk for støtten har sq været en stor hjælp
:cheers: :clap: :cheers:

newb modder af 1. grad
er i gang med mit 4 mod.

Conroe E6700
2 GB corsair ram

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.