Afhængig af PC

  • Davs.. Jeg er den type menneske, som Sover, Spiser, Arbejder og bruger min computer.. Næsten intet andet, udover 3 dages social liv, Fredag, Lørdag og Søndag..


    Men så ville jeg lige høre.. Tror i seriøst man kan blive afhængig af sin computer.. Altså ikke fysisk afhængig ligesom Cigaretter eller Heroin, men psykisk afhængig..


    Jeg tror man kan.. Jeg har en del problemer med at holde mig fra computeren, og når jeg endelig sidder ved den, så kommer jeg ikke væk fra den igen, før jeg vil sove.. og selv da jeg gik på grundforløb oppe på Teknisk skole.. der MÅTTE jeg lige have et "net-fix" en gang imellem.. SERIØST..


    SKAL lige se hvordan det går på diveserse hjemmesider, fx. overclocking.dk tweak.dk tweakup.dk og ALLE de andre sider som jeg er "afhængige af", jeg SKAL også lige tjekke min email... Det er ikke så meget spil.. Men bare at SIDDE ved computeren.. Når jeg har været væk til fødselsdag eller noget andet, hvor jeg ligesom har kedet mig en smule, kan jeg føle en psykisk trang til at sidde på nettet..


    Mange "nørder" bliver også behandlet mod Ludomani, da det er det man har når man ikke kan undvære nettet!


    Ser gerne seriøse post's.. Gider ikke alt det der pjat som denne tråd egentlig kunne lægge op til..

  • Ja har præcis på samme måde især det med når man har været væk fra den mine venner kritiserer mig os for at jeg sidder for meget foran computeren :rolleyes:

  • jeg nyder at besøge venner og familie .. Gå ture .. Dyrke motion .. Gå i biografen .. Ja alt muligt .. Kan godt undvære min computer, også selvom jeg bruger den til mange ting ..


    Pt. bliver den klart mest brugt til lektier, visumansøgning, legatsøgning, kontakt med familien i USA og de venner jeg ikke sådan bare lige kan besøge .. Nårh jow .. Og så besøge Tweak lidt .. *G*

  • Jeg vil nu også tilføje at det er begrænset hvor afhængig jeg er.. Det er bare efter flere dage uden at have brugt den, kan man godt savne den ret kraftigt..


    Men tilbringer også en del tid på at se fjernsyn, da det kræver en del mindre fysisk aktivitet, og en del mindre hjerne aktivitet at ligge på sofaen og glo fjernsyn.. :D

  • er ik afhængig.... men er på nettet hele tiden:T... står bare som /afk... btw jeg bruger min comp hver dag... og når jeg først sidder der sidder jeg der... kan sagtens sidde i 2-3 timer af gangen...

  • Tror ikke jeg decideret afhængig.. Har også et liv ved siden af, elsker at shoppe f.eks eller gå i biografen.. Jeg sidder for det meste ved min computer fordi jeg keder mig, og ikke noget rigtigt andet og lave i det her l*rte hul af en by..

  • Må også konstalere at jeg nok også bruger for meget tid ved min Computer........


    Jeg tænder den når jeg kommer hjem hverdag.... og enten ser jeg lidt fjernern eller så sidder jeg ved computern og ser fjernsyn... på engang..... ;)


    Der er bare ikke så meget at komme efter her hejmme.... ved mig... enten lektier eller ikke så meget andet..... ;)


    Dog er jeg ude og feste og ligende... men det er kun i Weekenderne.... ;) :))

  • hehe tjaa kan godt føle dig i dine tanker :)


    har det lidt på samme måde - dog har jeg noramlt ikke det helt store problem at gå fra den hvis jeg skal andre steder men.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Tjo, lidt afhængig er man vel altid.
    Men sjældent jeg er væk fra computeren flere dage af gangen..
    Har også nogle gange fået SMS'er med "Du er ikk online, hvad laver du?" - synes jeg er meget morsomt :D


    Dog er det nok ikke så meget selve computeren jeg er afhængig, men istedet at checke fx tweak.dk og andre sider jeg er meget på.


    Hvis jeg ikke har internet gider jeg slet ikke sidde ved computeren.

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Tror uden tvivl at man kan blive afhængig af computer, som så meget andet..


    Tænker da på computer hver dag, men ikke noget der går ud over mit sociale liv.. Heldigvis da! :)) :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Har hørt, set eller læst, kan ikke huske det, om nogle finnere, der var i Iraq ( :camp: ) de fik ingen venner eller snakkede med nogen og til sidst blev de sendt hjem hvor det blev konstateret af de var afhængige af nettet.
    Så man kan sQ blive afhængig.
    Men det er jo op til en selv, man må jo bare tage sig sammen og stoppe hvis det er det .
    En af mine venner var ret afhængig og det endte med at han tog en kold tyrker, han brugte ikke compen i mere end 4 måneder, kun til at lave lektier.

  • Fik lige denne her svære af min mor for 2 timer siden: "Patrick, du er ik afhængig af computer du er bare doven på en underlig måde når du først gør noed så gider du ik gøre andet" Det skal lige sige at jeg styrketræner 4 gange om ugen så er ik doven :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Tjo, lidt afhængig er man vel altid.
    Men sjældent jeg er væk fra computeren flere dage af gangen..
    Har også nogle gange fået SMS'er med "Du er ikk online, hvad laver du?" - synes jeg er meget morsomt :D


    Dog er det nok ikke så meget selve computeren jeg er afhængig, men istedet at checke fx tweak.dk og andre sider jeg er meget på.


    Hvis jeg ikke har internet gider jeg slet ikke sidde ved computeren.


    Hehe... du tog det som ud af min mund. Det hele.... hehe...


    SMS: "Hey, hvad laver du ? ... du er ikke online! ... kom nu"


    hehe...


    men jeg tænder da min spand om morgen og vågner op til noget morgen net, og så igen når jeg kommer hjem, men tager da gerne ud til en kammerat og i byen i weekenden.


    men vil da ikke undvære det i flere dage, hader når jeg ikek kan følge med. :) ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    jeg nyder at besøge venner og familie .. Gå ture .. Dyrke motion .. Gå i biografen .. Ja alt muligt .. Kan godt undvære min computer, også selvom jeg bruger den til mange ting ..


    Pt. bliver den klart mest brugt til lektier, visumansøgning, legatsøgning, kontakt med familien i USA og de venner jeg ikke sådan bare lige kan besøge .. Nårh jow .. Og så besøge Tweak lidt .. *G*


    kunne ikke være mere enig... :cheers:

  • Vil da godt erkende, at jeg er nok en smule afhængig. Tænder den når jeg står op - bruger da også lidt tid på arbejdet - tænder den når jeg kommer hjem og ender næsten altid med, at den først bliver slukket ret sent. :rolleyes:
    Rørte dog ikke ved en PC her sidst da jeg var i Egypten. ;) Selv om jeg kom forbi flere Internetcaféer. Gik bare lige forbi. ;)
    Afhængig er jeg, når det gælder pengesager. Ordner regninger o.lign. på nettet. Har en decideret Netbank, som ikke har nogen fysiske filialer. Søger mange oplysninger og nyheder på nettet. Synes faktisk at en PC er uundværlig - pga. alle de muligheder den har.
    Har tillige været med lige siden Zephyr, Amiga, DOS 3.0, 5.0 og hvad det nu hed og så videre med Windows 3.0 - 3.11 - 95 - 98 - ME - 2000 og nu XP. Tja - rundt regnet, så har jeg haft berøring med området i ca. 20 år. ;)
    Så der er vel en eller anden form for afhængighed. ;)
    Har dog også interesser ved siden af. Spiller Bordtennis på serie-plan - ditto i billard. Og selvfølgelig også venner der skal passes i ny og næ. :)

  • det gode ved det er at den periode går over af si selv....og så kan man håbe vennerne stadig er der......


    men altså har man 37 timers arb går det ikke helt galt :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.