det at stå i en PC forretning...?

  • ja nu vil jeg jo gerne "nå jeg bliver stor" gerne sælge hardware software og PC-realaterede ting, og dele ud af min store viden :] yeah right.. men anyways. hvad kræver det egentlig? er der nogen uddannelse til det fag? jeg har prøvet at kigge rundt omkring, men man skal vel på handelsskolen eller hvad? kunne virkelig godt tænke mig at prøve det, men når jeg nu kun er 14 år så er det lidt svært.
    har også prøvet at finde noget til praktik-ugen (var i uge 44) men det er meget svært at få plads nogen steder. og jeg ved at nogle af jer herinde på tweak gør det. hvordan synes i det er?
    (tror shahid har noget med sådan noget butiks noget at gøre right? ;)
    og det skal ikke være sådan noget fona/merlin agtigt noget. svar løs fellow tweakers :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Jeg hat været 2 år i en lille edb-butik (Kun chefen og mig)
    Det er det bedste job, jeg nogensinde har haft. Elsker vekselvirkningen mellem at ekspedere, fejlfinde pcér, samle dem,
    indkøb, kundebesøg mm. Det eneste, der var træls, var RMA-behandling ;o)


    Husk bare, at det nok skal være en lille butik, ellers er der som regel ikke den store variation.


    Sry for OT, men hvorfor er du så ikke fortsat med det erhverv ?(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK


    Han gik konkurs, var desværre mere "nørd" end forretningsmand ;o(


    Okay, var da trist :( - men du kunne vel godt søge job hos en anden HW-forhandler ? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Du skal nok have IT/data uddannelse for at få arbejde hos en rigtig computerbutik ;)


    Tror du selv på det ? :)) ...


    Man skal heller ikke være slagter for at stå bag disken hos slagteren .... Man skal bare vide hvad forskellen er på en rullepølse og en skinke ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Tror du selv på det ? :)) ...


    Man skal heller ikke være slagter for at stå bag disken hos slagteren .... Man skal bare vide hvad forskellen er på en rullepølse og en skinke ...


    Skrev ikke det var et krav men ville være en klar fordel i sær i dag hvor der er så mange der uddanner sig IT/data
    det har hvert fald været krav de få steder jeg har set der søgte


    Fona eller lignende der skal du bare kunne........noget ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Skrev ikke det var et krav men ville være en klar fordel i sær i dag hvor der er så mange der uddanner sig IT/data
    det har hvert fald været krav de få steder jeg har set der søgte


    Ja, det vil da uden tvivl være en fordel ... Men ville man ikke føle sig lidt til grin hvis man er uddannet datamatiker og så arbejder i en forretning til en realativ dårlig løn i forhold til hvad ellers kan tjene som datamatiker ? ... Der er sikkert mange der gør det, men det er nok nærmere af nød ...


    .. Var det jeg ville ind på ...

  • Hell yeah - det er min plan med datamatikeruddannelsen! At blive supporter hos TDC eller stå i en FONA-forretning!!! :T

  • hmm.. måske skulle man starte sin egen lille bix :] nogen der vil være med arbejder om en 10 år? har aldrig forestillet mig selv på hhx :D først ville jeg være arkitekt, men nu tager computeren sku over. datamatiker.. måske skulle man det?

  • prøv at besøg din lokale pc biks og hør om de tager lærlinge.


    jeg er uddannet cykelhandler i en cykelforretning sjov nok :))


    jeg havde kun 9 klasse.


    man skal så gå lidt i skole og sådan noget ud over at lære en masse i butikken.


    efter 2 md solgte jeg flere cykler end første manden
    han havde været der meget længe LOL


    det kunne han squ ikke lide :evil:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja, det vil da uden tvivl være en fordel ... Men ville man ikke føle sig lidt til grin hvis man er uddannet datamatiker og så arbejder i en forretning til en realativ dårlig løn i forhold til hvad ellers kan tjene som datamatiker ? ... Der er sikkert mange der gør det, men det er nok nærmere af nød ...


    .. Var det jeg ville ind på ...


    jeps men der er jo også mindre uddannelser end lige datamatiker ;) der er nogle på 1½ og 2½ år


  • he.. ja det ville jo være meget smart. må prøve at se om jeg kan finde en computer-forretning i aarhus (og ikke den der edb-mix med de gamle der ikke kunne noget :boxed: ).. jeg flytter over til min far efter 9. klasse så jeg er ikke vant i aarhus (eller rettere silkeborg bliver det). må prøve at se hvad der er.


    og hvad vil i foreslå at jeg skulle blive? jeg interesserer mig virkelig for hardware, overclocking, følge med i priserne og vejlede folk til hvad der er bedst, reparere computere og samle selv. sådan en hyggelig lille bix ligesom carsten DK arbejdede i. sådan noget lignende.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af amig0
    Den er jeg med på ramaskriget med at starte op selv er femten. :clap:


    det er godt nok i orden du! vi skal lige finde på et navn og så er vi ready to go! :T
    ej okay.. men det kunne det være sjovt at prøve?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af amig0
    Ku da være fedt, det er vel en værd tweakers drøm. Ligesom dansere vil være ligesom..... ok det ved jeg så ikke :)) , men i ved nok hvad jeg mener.


    i get you :D brænder virkelig for det :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af amig0
    me2 sad da engang også at lavede navn og alt mulig andet, har faktisk også kontakter i Asien.


    o....k.....? i asien simpelthen. ja altså det har jeg også. det er bare et ingeniør firma.